Jonkinsortin maitoallergia->yksityiselle-->mitä kokeita ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Meillä lapsi 1,5v aina on ollut itkuinen ja yöt nukuttu huonosti.Nyt yksi päivä aloin miettimään että voiko johtua maidosta koska iltaisin jos maitoa antaa nukkuu aika huonosti. Aloitettiin maidoton linja ja juo kauramaitoa nyt onkin yöt nukuttu putkeen.Neuvolaan soitin ja kysyin mitä tehdä kehotti varata ajan yksityiseltä koska tk:ssa kuulemma kestää jne jne.....

Monelta olen nyt vain kuullut ettei se maito välttämättä näy testeissä?

minkälaisia kokeita vaadin että sais parhaiten myös mahdolliset muut allergiat selville?
ja mitähän mahdollisesti tälläinen lysti maksaa?

Itselläni on ollut pienempänä allergioita.

[QUOTE="vieras";22290460]Voidaan tehdä prick-testejä sekä verikokeita. Kaikkein luotettavin on kuitenkin jo tekemäsi altistus, jonka maidolla jo aloititkin.[/QUOTE]

Juurikin näin.

Periaatteessa jos lapsi on kotona vaan ja maidon välttäminen on helppoa, niin et sä niillä lääkärin papereilla mitään tee. Mutta jos tarvitsee todistuksen esim. päiväkotia varten allergiasta=erityisruokavaliosta, niin sitten altistus pitää tehdä lääkärissä. Mikäli altistus pitää tehdä, suosittelen kyllä sitä yksityistä, vaikkei kunnallisella jonoja olisikaan. Yksityisellä uskovat pienemmistä oireista, kun kuulemani mukaan julkisella puolella haluavat aina vaan jatkaa ja jatkaa altistusta, kunnes lapsi on ihan todella kipeä :(

Niin no kai te kotioloissa osaatte sitä maitoa välttää ilman lääkärin paperiakin? ;) Tietenkin jossain vaiheessa kannattaa kokeilla, onko mahdollinen allergia mennyt ohi. Ja laktoositonta voi myöhemmin myös kokeilla, koska yleensä pikkulasten allergiat menee itsestään ohi ja jos ei mene, voikin olla just esim. intoleranssia. Ei maidottomuus mitenkään kuoleman vakava juttu ole, pitää vaan olla tarkkana, että saa tarpeeksi kalkkia ruoasta tai purkista.

Me käytiin aikanaan tytön kanssa lekurissa. Otettiin verikoetta ja tehtiin prickejä, puhtaat olivat. Altistuksessa näkyi tietenkin maitoallergia, mutta enhän mä niillä lapuilla lopulta mitään tehnyt. Olin itse imetysdieetillä, eli ei koskaan edes kokeiltu niitä niitä reseptillä saatavia korvikkeita. Vähän päälle 1v. meni itsellään ohi allergia. Nyt meillä on vauva (2,5kk), joka on myös allerginen. En ole edes vaivautunut neuvolassa sanomaan siitä, kun ei se mihinkään vaikuta. Minä en syö maitoa ja vauva on onnellinen.

Kiitos
ehkäpä me sitten jätetään väliin koko testit.Aika selvää tuo nyt on kun viikon juonut kauramaitoa ja ekat 3pv itki mutta sen jälkeen nukkunu yöt hyvin.Viikonloppuna ajattelin koittaa antaa laktoositonta maitoa ja katsoa käykö se sille.

Kaverini sanoi ettei kannata vielä alata antamaan ja kokeilemaan laktoositonta että kuukausi ainakin olla nyt tällä kauramaidolla,miksi ihmees jos nyt jo on selviä muutoksen merkkejä ollut.....

Aika usein tuon ikäiselle ei laktoositon käy, koska laktoosittomassa maidossa on samat maitoproteiinit. Muista antaa kalkkitabletteja, jos olette täysin maidottomalla eli lapsi ei syö jugurtteja, juustoja yms. Allergialääkärit usein suosittlevat pitkää taukoa maidosta ennen uudelleen kokeilua. Meillä oli vähintään 6kk tauot, mutta toisaalta allergiat oli hankalampia kuin teillä-

Yhteistyössä