Jonkun skootteri otettu luvattomasti käyttöön LAHDESSA??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pessi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pessi

Aktiivinen jäsen
12.06.2007
18 535
1
36
Vai mikä onkaan se oikea termi nykyisin :xmas:

Huomasin vaunulenkillä selkeästi hylätyn skootterin, pitäisiköhän siitä ilmoittaa johonkin?
Vaikea kuvitella että kukaan olisi omaansa jättänyt sellaisessa kunnossa ja sellaiseen paikkaan.

Mun mielestä sun kannattaa soittaa hätäkeskukseen, että olet nähnyt sellaisen ja epäilet että se on hylätty siihen. Käyvät sitten tarkastamassa asian. Ei siitä mitään haittaakaan ole.

No soita vaikka virka-aikana poliisilaitoksella ja tee löydöstäsi ilmoitus. Sitten tietävät verrata tehtyihin rikosilmoituksiin että onko jonku pöllitty mopo löytynyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun mielestä sun kannattaa soittaa hätäkeskukseen, että olet nähnyt sellaisen ja epäilet että se on hylätty siihen. Käyvät sitten tarkastamassa asian. Ei siitä mitään haittaakaan ole.

Että ihan hätäkeskukseen??

No ei se hätäkeskus ole mikään tabu, mihin sais soittaa vaan jos joku on kuolemassa. Ne sen sieltä arvioi, että onko se sellainen asia, mikä päivystysaikaan hoidetaan vai ei.

Sitten pitää tehdä skootterinsuojeluilmoitus siitä omistajasta, kun on tuolla tavalla jättänyt pienen heitteille. Törkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitten pitää tehdä skootterinsuojeluilmoitus siitä omistajasta, kun on tuolla tavalla jättänyt pienen heitteille. Törkeää.

:D no äläs nyt.
Ajattelin että jos täällä vaikka olisi linjoilla joku jonka mopedi on viety.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:

Että ihan hätäkeskukseen??

No ei se hätäkeskus ole mikään tabu, mihin sais soittaa vaan jos joku on kuolemassa. Ne sen sieltä arvioi, että onko se sellainen asia, mikä päivystysaikaan hoidetaan vai ei.

Mutta sinne ei ole mitään ideaa soittaa kiireettömästä asiasta!
Sitten ihmetellään, kun hätäkeskukseen ei saa yhteyttä onnettomuuden sattuessa - mutta eihän siellä mitenkään riitä resurssit hoitaa kaikkia maailman diibadaaba-asioita!
Tämä ap´n asia on sellainen, minkä voi hoitaa huomenna virka-aikaan soittamalla suoraan poliisilaitokselle.

:laugh:

Okei, siis mä luulin heti että on kyse VESIskootterista, ja ajattelin tietenkin, että sen omistaja voi olla siellä vedessä ja siksi voisi ehkä hätäkeskuskin hiukan ottaa kantaa asiaan. :whistle: Juu, merenrantakaupungista, niin mulle tuli vaan vesiskootteri mieleen, en mä edes ajatellut että kyse on MOPOSTA. :ashamed:

No jos soitat poliisin numeroon, niin se menee HÄTÄKESKUKSEEN. Eli ihan sama soitatko hätäkeskukseen vai poliisille. Voit soittaa 112 ja kertoa sinne, ei se numero koskaan varattua lyö, joten et kyllä ylikuormita yhtään mitään

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!:
No jos soitat poliisin numeroon, niin se menee HÄTÄKESKUKSEEN. Eli ihan sama soitatko hätäkeskukseen vai poliisille. Voit soittaa 112 ja kertoa sinne, ei se numero koskaan varattua lyö, joten et kyllä ylikuormita yhtään mitään

Eikä muuten mene.
Ja kyllä on lehdissäkin ollut juttua kun ei hätäkeskukseen saa aina yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja !!!!:

Top top. Ei tuommoisista hylätyistä skoottereista soitella mihkään hätänumeroon, vaan virka-aikaan suoraan poliisilaitokselle. yhteystiedot jokaiselle poliisiasemalle löytyvät poliisi.fi sivuilta.

Yhteistyössä