Joo tyhmä kysymys vauvan pukemisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
Vauva on melkoinen kuumakalle. Ajattelin,että pärjätään seuraavalla setillä: alusvaatteet (body, puolipotkarit), vanupuku ja pussi. Tietysti tumppua ja pipoa ja sensellaista myös. Vai pitäiskö kuitenkin vielä ympätä vanupuvun alle jotain? Täällä noin 3 astetta pakkasta ja lunta sataa tällä hetkellä.

No kun vauva on paikoillaan, kyllä siinä kylmä tulee, vaikka ois toppapuku. Toi vanupuku on ehdottomasti ihan liian vähän, koska vauva ei liiku. Kauan se on ulkona sit?

On vaan tyhmiä vastauksia. Mun mielestä sä oot paras arvioimaan mitä lapsellesi puet, jos olet epävarma, seurailet. Mä mokasin esikoisen kanssa, kun se nukku ja tultiin ulkoa sisään ja en tajunnu alkaa riisuu sitä. Lopputuloksena oli lämppärit vetässy vauva ja vihanen mummo, kun olin niin idiootti, etten riisunu sitä.

Mun kaveri nukuttaa avoparvekkeella talvel vanupuvus ja makuupussis hyvin suojatussa vaunussa vauvaa. Siel on kyl jotain lampaan taljaa pohjalla ja vilttiä lisänä, riippuen ihan kelistä. Leutoina aikoina meillä on kolmen kaa menty aika pitkälti vanupuvussa, tosin kauheen kummosia aikoja ei ulkona oo oltu sillon.

Hei, yks tosi hyvä vinkki on laittaa mittari sinne vaunuun :) Osaat nähdä kuinka kylmä siellä on! Se mittari mahdollisimman lähelle vauvaa, jotta antaa suht oikean tuloksen.

Siis se makuupussihan vastaa tavallaan jo toppapukua ja vanupuku välikerrosta. Onko vauva vielä suojaisissa vaunuissa ja kansi päällä? Ei nyt kannata ylipukeakaan jos tiedät että on lämminverinen. Otat vaikka pienen peiton varulta mukaan ja lisäät sen päälle jos tuntuu matkan varrella että on kylmissään.

Yhteistyössä