Jooga asiasntuntijoille kysymys!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pian vastauksia kiitos!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pian vastauksia kiitos!!

Vieras
Saako VOIMAJOOGAA harrastaa jos on masennusta ja ahdistuneisuushäiriö ja pakko-oireinen häiriö?

Olen lainannut kirjastosta kirja tekijä oli Ulrika , en nyt muista sukunimeä, mutta siellä sanottiin, että pitää kysyä ohjaajalta ennen tunnin alkua voiko tehdä voimajoogaa jos on masennusta!!

Eli ihan kirja ohjeiden mukaan teen, kun ei täällä ainakaan ole mahdollisuutta jooga tunteihin.

No en kyllä ole koskaan kuullu ettei sais tehdä... Siis mikä sille on perustelu ettei sais joogata masentuneena? Liikkuminenhan nimenomaan virkistää mieltä ja näin mun näkemyksen mukaan auttais masennukseen.

En todella tiedä miksi siellä luki että jos on masentunut niin pitäis kysyä ohjaajalta, ei sille ollut mitään perustelua.

Millaista on hatha jooga?

Olen ihan untuvikko tässä jooga harrastuksessa ja siksi kaipaisin apuja aloitukseen.

Mitä asanoja voima joogassa tehdään? Missä järjetykseesä ym.
Kaikki tieto kiinnostaa. Jotenkin en ole saanut tarpeeksi ohjeita tuosta kirjasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pian vastauksia kiitos!!:
Saako VOIMAJOOGAA harrastaa jos on masennusta ja ahdistuneisuushäiriö ja pakko-oireinen häiriö?

Olen lainannut kirjastosta kirja tekijä oli Ulrika , en nyt muista sukunimeä, mutta siellä sanottiin, että pitää kysyä ohjaajalta ennen tunnin alkua voiko tehdä voimajoogaa jos on masennusta!!

Eli ihan kirja ohjeiden mukaan teen, kun ei täällä ainakaan ole mahdollisuutta jooga tunteihin.

Dynaamiset liikesarjat ja liikkeet (asanat) ja pätevän ohjaajan opastuksella ovat näkemykseni mukaan turvallisia. Palleahengitys ja rentoutuminen on tärkeä osa harjoitusta ja saattaa helpottaa oloa.

Itse olen kokenut vedellä suoritettavat kehon puhdistukset hyödyllisiksi (kunjal kria/vamana dhauti ja laghoo shanka prakshalana osana shatkarmaa).

Meditaatio ja hengityksen pidätykset voimistavat vallitsevaa energiaa ja niiden aloittaminen edellyttää energioiden puhdistamista. Energioiden puhdistaminen ja maadoittaminen edeltää energioiden keräämistä ja ohjaamista.

Kuuntele omaa oloasi ja etene pikkuhiljaa - kehossa asuu viisaus.

Yhteistyössä