Jorvi, Lohja vai Kättäri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mami"

Vieras
Ensi keväänä/kesänä edessä synnytys (toivottavasti) ja nyt mietitään tulevaa synnytyspaikkaa. Vaihtoehdot edellä, miten esim. remontit vaikuttavat synnäreiden tilanteeseen? Meillä on jo kaksi lasta, polikliininen synnytys ei tule kyseeseen sairastamani perussairauden takia, lapsi joutuu olemaan pari päivää tarkkailussa ( saa kyllä olla äidin kanssa osastolla, mikäli on kunnossa), joten hakusessa on mahdollisimman rauhallinen sairaala, koska joudun siellä kuitenkin pari päivää viihtymään. Kokemuksia eri sairaaloista kaivataan.

Lohjalla ainakin remontti jo ohi. Itse olen siellä yhden lapsen saanut ja kesällä tarkoitus olis siellä taas synnyttää. Omat kokemukset hyviä, synnytin hiljaisena yönä :) hyvin hoitui kivunlievitykset ym ja toiveita kuunneltiin.

Suosittelivat mulle Lohjaa neuvolasta, asutaan silleen, että Jorviin ja Lohjalle on yhtä pitkät matkat. Meillä on yksi syntynyt Jorvissa, silloin oli sellaiset ruuhkat, ettei kaikki päässeet synnytyssaliin, vaan osa synnytti tutkimushuoneissa. Osastolla kyllä oli melko rauhallista, mullakin oli pari päivää oma huone.

Kättäri on aivan tupaten täynnä, Jorvissa vähän rauhallisempaa mutta sielläkin lapsivuodeosasto usein tursuaa, huonet pääsääntöisesti 3 hengen huoneita ja perhehuoneita muutama hassu (Kättärillä perhehuoneesta saa vain haaveilla).

Lohjalla juuri rempatut tilat, potilashuoneet synnytyksen jälkeen max 2 hengen huoneita ja usein perhehuoneita hyvin tarjolla.

Nyt Naikkarin sulun takia isot määrät synnyttää Kättärillä ja Jorvissa, suosittelen Lohjaa jos vaan matka antaa myöten.

Minkälainen perussairaus sulla on? Lohja matalan riskin synnytysten sairaala. Esim. äidin epilepsia ei ole ongelma, joku vakavampi sairaus/raskauteen enemmän vaikuttava kyllä.

Olen synnyttänyt kerran Lohjalla, kerran Tammisaaressa. Lohja oli näistä kahdesta parempi (molemmat oli hyviä). Suosittele! Jos vauvalle tulee jotain seurattavaa (esim. tulehdusarot koholla, niin kuin meillä) niin vavojen valvontaosasto on siinä vieressä, ymmärtääkseni Jorvissa on aivan rakennuksen toisessa päädyssä, missä synnyttäneet on.

Mulla ei ole itsellä pahaa sanaa sanottavaksi jorvista, hyvää ja ammattitaitoista hoitoa saatiin vaikka henkilökunnalla olikin ihan silminnähtävä kiire. Tietty jos haluaa henkilökunnalta enemmän läsnäoloa niin ei ehkä paras valinta. Me taas tahdottiin olla synnyttäessä mahdollisimman paljon omassa rauhassa. Välillä kävivät katsomassa onko kaikki ok ja sitten saatiin taas olla itseksemme. Lisäksi tämä oli mun oma toive, en tiedä minkä verran sekin vaikutti sitten todellisuudessa. En kokenut täysipäisenä aikuisena tarvitsevan ketään neuvomaan perusjuttuja vauvan kanssa, vaippoja on jokunen kappale tullut ennenkin vaihdettua ja imetys tuli ihan luonnostaan (vauva vaan rinnalle, okei ei se kaikilla suju noin..).

Jos on edes joku todennäisyys että vauvalla on jotain häikkää, niin jorvi tai kättäri. Lohja ja hyvinkää matalan riskin synnytyksille vain. Mulla ei mitään vaikeaa perussairautta,niin ohjattiin suoraan naistenklinikalle. Jorviin olisinhalutessani saanu mennä,mut lohjalle eivät ois ottanu. Naistenklinikasta hyviä kokemuksia, vaikka yksi osasto oli rempassa,niin tarjottiin vauvatonta huonetta kun vauva joutui vvo:lle tarkkailuun.

Yhteistyössä