Jos äiti joutuu sairaalaan, niin missä lapsen teidän mielestänne pitää olla sen ajan?

No jaa, itse kun olin toista odottaessani 26vrk sairaalassa niin poika oli kotona isänsä kanssa -ja isän ollessa töissä elämänsä ainoat pari viikkoa pph:lla. Sairaalasta itse asiassa ehdotettiin että poika voisi hyvin olla veloituksetta aina viikonloppuna siellä luonani. Sänky olisi tuotu siihen viereen ja sitä rataa. Aterioista olisi vain maksettu. =) Tyydyttiin kuitenkin sitten siihen että kävivät viikonloppuisin katsomassa miehen kanssa ja joka päivä soiteltiin. Sairaalan ja kodin välimatka kun oli n.130km.

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
No jos minä joutuisin sairaalaan, niin mies jäis varmaan siks aikaa vapaalle. Minulla myös sellanen "vakuutus", että jos näin kävisi, tulisi meille kotiin lastenhoitaja ja kodinhoitaja (joka hoitais ruokaostokset, kodin siivouksen ja pyykit yms..) siksi aikaa, kunnes olisin ite kykenevä hoitamaan ko. hommat.

mikä vakuutus??

joudun loppusyksystä isoon käsileikkaukseen..lihaskudoksen siirto juttuja..menee muutama kuukausi ennenkun saan vasenta kättä käyttää ollenkaan.Poika menee sillon ex-anopille/isälleen/mun isäpuolelle siksi aikaa.
pelottaa jos valmiiks koko helahoito mutta ei muu auta.
en todellakaan ottais sillon 1vuotiasta sinne sairaalaan,kattomassa käy tietenkin mutta silti.ei oo lapsen paikka siellä.
ja kun päästään kotiin niin meillä on aina joku täällä auttamassa

Jouduin 2 viikoksi sairaalaan 3vkoa synnytyksen jälkeen, paha munuaistulehdus ja verenmyrkytys. Tulehdusarvot taivaissa ja hengenlähtö lähellä. Vauva oli kotona isänsä kanssa, imetys jäi siihen mutta se ei todellakaan siinä kohtaa ollut se suurin murhe! Lääkäri kirjotti sillon lapun miehen työpaikalle että olen ollut kyvytön hoitamaan vastasyntynyttä, eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta kyllä vieläkin tulee puistatus kun tuota aikaa 7kk sitten ajattelee..!

Jos isä joutuu sairaalaan, niin viedäänköhän lapsi/lapset sinne isän mukana.

Vai siis mitä, miksi se lapsi siellä pitää olla mukana? No yks syy tieten tuo imetys, mutta kyllä silloin pitää olla sellainen syy, jotta äiti pystyy hoitamaan vauvansa ympärivrk, niin ettei hoito kärsi.

Isän kanssa olisi paras, mutta jos sitä vaihtoehtoa ei olisi niin mahdollisimman läheinen sukulainen/tuttu. Lapselle kuitenkin kova kokemus, kun äiti on sairaalassa.

Jos on ihan vauvaikäisestä kysymys niin sitten äidin kanssa sairaalassa, jos äidin kunto vaan kestää.

mulla oli tissivauva sairaalassa lastenosastolla, kun olin itse kirralla. Ei silloin kukaan kysellyt vauvan hoidosta isältä mitään, vaan se vietiin automaattisesti ensiavusta lastenosastolle. Mä lypsin sille osastolla maitoa ja hoitajat sitten kuskas sitä osastolta toiselle ja kun olin paremmassa kunnossa kuskasin itse.

Alkuperäinen kirjoittaja Cycadeen:
No jos minä joutuisin sairaalaan, niin mies jäis varmaan siks aikaa vapaalle. Minulla myös sellanen "vakuutus", että jos näin kävisi, tulisi meille kotiin lastenhoitaja ja kodinhoitaja (joka hoitais ruokaostokset, kodin siivouksen ja pyykit yms..) siksi aikaa, kunnes olisin ite kykenevä hoitamaan ko. hommat.

tällaisen minäkin olisin tarvinnut kun olin kovien supistelujen kanssa sairaalassa viikon ja sitten 13 viikkoa koti sohvalla....

Minä jouduin sairaalaan kuopuksen ollessa 6kk:n ikäinen. Kotiin tuli kodinhoitaja siksi aikaa joka hoiti kaikki lapset + kodinhoidon. Imetys oli lopetettava siihen :|

Muoks. tuo kodinhoitajan saaminenkaan ei ollu mikään helppo juttu, heillä kun ei nykyään oo juurikaan resursseja lapsiperheiden tarpeisiin. Mutta tiukan kädenväännön jälkeen suostuivat tulemaan onneksi.

Sillon kun mun äiti oli koko kesän sairaalassa niin suunilleen asuttiin siellä pojan kanssa =) Jos itse joutuisin niin poika olis kotona miehen kanssa mutta haluaisin että käy kattomassa jos en kovin sairas ole..

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Jos isä joutuu sairaalaan, niin viedäänköhän lapsi/lapset sinne isän mukana.

Otapa huomioon etttä kaikilla lapsilla ei ole isiä/mummeja/kummeja.Niin älyttömältä kuin kuulostaakin tuo on tosi juttu. =)

Uusimmat

Yhteistyössä