Jos äiti on liian sairas hoitamaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä hoidan kotona 3-vuotiasta ja 8-kuista vauvaa. Nyt iski ilmeisesti enterorokko, kuume on korkealla ja huimaa niin paljon että en uskalla ehkä nostella vauvaa, jos Panadol ei laske kuumetta tarpeeksi. Miehellä huomenna työpäivä. Jos mä olen liian sairas hoitamaan lapsia niin voiko mies jäädä töistä pois? Ja jos voi niin onko silloin palkatonta vai palkallista vapaata?

Mies sai joskus lääkäriltä sairaslomaa, kun minä ja lapset olimme kaikki kipeitä (minulla oli keuhkokuume). mies oli siis terve, mutta lääkäri totesi, että miestä tarvitaan kotona. silloin oli siis palkallista.

Sinä haet sairasloman lääkäriltä ja mies saa jäädä pakottavan perhesyyn takia kotiin niiksi päiviksi kun olet sairaslomalla. Jotkut työnantajat maksavat palkkaa tuolta ajalta, mutta useimmat eivät.
Mutta, miehelläsi on oikeus jäädä kotiin jos sinulla on sairaslomapaperi.

Alkuperäinen kirjoittaja Rähmäkäpälä:
Sinä haet sairasloman lääkäriltä ja mies saa jäädä pakottavan perhesyyn takia kotiin niiksi päiviksi kun olet sairaslomalla. Jotkut työnantajat maksavat palkkaa tuolta ajalta, mutta useimmat eivät.
Mutta, miehelläsi on oikeus jäädä kotiin jos sinulla on sairaslomapaperi.

kiitos!

Näissä tilanteissa mun mies on reilu työnantaja; pojat saavat soittamalla olla kipeänä poissa töistä, tai jos vaimoke on kipeä niin avokki saa jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Ja jos on perheessä vattatauti, mies tietää mun kammoni, joten EI OTA töihin useaan päivään heppua jonka kotona on SITÄ tautia. Iso käsi hellulle tässä asiassa :D :D

Yhteistyössä