jos äiti on saanut toisen lapsen kun ensimmäinen n.vuoden tai kaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huomioija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huomioija

Vieras
ja sen jälkeenkin vaikka lisää lapsia. Niin miten tällanen ihminen kehtaa pokkanaamalla sanoa että tietää millasta on olla yhden lapsen äiti? Kauanko tolla muka on siitä nyt kokemusta, heh.
Ihan eri asia jos on vaikka 10 vuotiaan äiti, eikä oo muita lapsia. Sillon jo voi puhua millasta elämä on yhden lapsen kanssa.
Minusta sarjasynnyttäjät ei ole koskaan olleet yhden lapsen äitejä, varsinaisesti, sillä heillä on ollut jo esikoisen saadessaan ollut tarve tulla uudestaan raskaaksi. He eivät ole koskaan sitoutuneet yhteen lapseen.

Itse olen ollut yhden lapsen äiti.

Ahaa, mikä on pointtisi? Onko yhden lapsen äitinä olemisessa jotkin niin erilaista kuin äitiydessä yleensä, että sitä pitää erityisesti korostaa? Ja mitä eroa on yhteen lapseen tai kahteen lapseen sitoutuisessa?

Olen sitoutunut kaikkiin lapsiini. Enkä ole sarjasynnyttäjä. Olen kolmen lapsen äiti ja neljäs on tulossa. Koskaan kukaan toinen äiti ei voi tietää miltä toisesta tuntuu, mutta empaattinen voi olla. Ja hienotunteinen ennen kaikkea.

väitätkö sinä, että monen lapsen äidit eivät olisi sitoutuneita yhteen lapseen? Ja jos et ole tilanteessa itse ollut, niin mistä voit sen edes tietää? En muuten pidä itseäni sarjasynnyttäjänä, vaan kahden lapsen äitinä:D

Ja voin kyllä ihan tosiaan sanoa, että yhden lapsen vanhemmat ei yhtään tiedä mistä puhuvat, kun vässyttävät siitä ettei saa koskaan nukkua tai olla rauhassa, että lapsiperheen elämä on rankkaa. Eivätkä nekään joiden lapset on tehty jollain 5-6 tai vieläkin pidemmällä välillä...

Alkuperäinen kirjoittaja Hanki elämä....;22354324:
Mitä väliä?

No se pointti että täällä jaksaa ne aina lässyttää yksilapsisten elämän helppoudesta, jotka olleet vuoden tai kaksi "yhden lapsen äitejä". Nyt sitten tietävät kaiken millasta se on.

Tietääkö ne millasta on olla yhden lapsen äiti joka on vaikkapa 16v?
Musta tuntuu niin huvittavalle että tollaset on tietävinään, ja sitten tietysti ovat olevinaan enemmön kokeneita kun heillä on enemmän lapsia. No eihän heillä ole taas samoja kokemuksia mitä elämänsä yksilapsisilla on, että mistä se oikein kumpuaa se kaikkitietävyys.

Itse nautein olla yhden lapsen öiti, olin 15 vuotta, joten minulla tosiaankin on jo kokemusta asiasta, toisin kuin niillä jotka yleensä aukovat täällä päitään asiantuntijoina. =)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22354364:
No se pointti että täällä jaksaa ne aina lässyttää yksilapsisten elämän helppoudesta, jotka olleet vuoden tai kaksi "yhden lapsen äitejä". Nyt sitten tietävät kaiken millasta se on.

Musta tuntuu niin huvittavalle että tollaset on tietävinään, ja sitten tietysti ovat olevinaan enemmön kokeneita kun heillä on enemmän lapsia. No eihän heillä ole taas samoja kokemuksia mitä elämänsä yksilapsisilla on, että mistä se oikein kumpuaa se kaikkitietävyys.

Itse nautein olla yhden lapsen öiti, olin 15 vuotta, joten minulla tosiaankin on jo kokemusta asiasta, toisin kuin niillä jotka yleensä aukovat täällä päitään asiantuntijoina. =)

Eli siis me monen lapsen äidit ("sarjasynnyttäjät") ei tiedetä kuinka vaikeaa teillä yhden lapsen äideillä on? Mikä siinä yhden lapsen äitiydessä on vaikeampaa kuin useamman lapsen äitiydessä? Mun mielestä molemmat voi olla ihan samalla tavalla raskaita...

mäkin voisin nyt kommentoida että tekään ette tiedä millasta on olla yhden lapsen äiti ja haluta lisää lapsia, mutta ei voi niitä enää saada. Tieto siitä etta vois tulla raskaaks helpostikin koska vaan, mutta raskaus olis omalle terveydelle ja tietty lapselle kans, saa välillä niin pahan olon. Ja te jaksatte jauhaa tällästä.

Voisitko selittää mitä eroa on olla yhden tai kahden 16-vuotiaan äiti. Eiköhän ne molemmat tiedä ihan tasan tarkkaan, mitä on olla sen oman 16-vuotiaan äiti.

Joo, ei kannata välittää niistä päänaukojista. On aivan sama, montako lasta kenelläkin on: tärkeintä on, sitä lasta/niitä lapsia rakastaa ja hoitaa parhaansa mukaan.

Minusta kuvastaa suurta tyhmyyttä mollata tai vähätellä toisen elämää sen perusteella, että toisella on esim. vähemmän lapsia.

Eli siis me monen lapsen äidit ("sarjasynnyttäjät") ei tiedetä kuinka vaikeaa teillä yhden lapsen äideillä on? Mikä siinä yhden lapsen äitiydessä on vaikeampaa kuin useamman lapsen äitiydessä? Mun mielestä molemmat voi olla ihan samalla tavalla raskaita...

Ei se vaikeempaa ole. Mutta ei välttämättä helpompaakaan. Riippuu varmaan ihan elämästä onko se vaikeeta tai helppoa, eikä lapsista.

Tarkotan nyt vaan sitä (se on se pointti) että monilapsisilla harvoin on kokemusta yksilapsisuudesta, VAIKKA NIIN AINA VÄITTÄVÄT. Monet kun tekevät lapsia peräjälkeen. Vuoden kokemus yhden lapsen äitiydestä on kuin pieru saharassa, se ei sano mitään.

Itse olin 15vuotta yksilapsinen, joten mä voin sanoa että mulla on siitä jo kokemusta. Ja musta se oli hienoa.

Pointti on siis se, että miks ne huutelee asioista, joilla kokemuspohja on mitä on. Yleensä juuri ne sarjatulisynnyttäjät huutelee.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen;22354429:
Ei se vaikeempaa ole. Mutta ei välttämättä helpompaakaan. Riippuu varmaan ihan elämästä onko se vaikeeta tai helppoa, eikä lapsista.

Tarkotan nyt vaan sitä (se on se pointti) että monilapsisilla harvoin on kokemusta yksilapsisuudesta, VAIKKA NIIN AINA VÄITTÄVÄT. Monet kun tekevät lapsia peräjälkeen. Vuoden kokemus yhden lapsen äitiydestä on kuin pieru saharassa, se ei sano mitään.

Itse olin 15vuotta yksilapsinen, joten mä voin sanoa että mulla on siitä jo kokemusta. Ja musta se oli hienoa.

Pointti on siis se, että miks ne huutelee asioista, joilla kokemuspohja on mitä on. Yleensä juuri ne sarjatulisynnyttäjät huutelee.

Mä en nyt vaan jotenkin ymmärrä tän aloituksen ideaa.

Mä en nyt vaan jotenkin ymmärrä tän aloituksen ideaa.

En minäkään. Jos kaksosten äiti sanoo mulle että mulla ei ole kokemusta kahdesta lapsesta niin tottahan se on. Ei ole hernettä nenukissa. Jos taas ensi kesänä joku sanoo mulle että mulla ei ole kokemusta yhdestä lapsesta niin se taas ei ole totta, onhan mulla.

Kokemusta on. Miksi sitä pitää vähätellä? Mikä järki?

mäkin voisin nyt kommentoida että tekään ette tiedä millasta on olla yhden lapsen äiti ja haluta lisää lapsia, mutta ei voi niitä enää saada. Tieto siitä etta vois tulla raskaaks helpostikin koska vaan, mutta raskaus olis omalle terveydelle ja tietty lapselle kans, saa välillä niin pahan olon. Ja te jaksatte jauhaa tällästä.

No sekin on typerää että oletetaan että kaikki haluaa heti kakstoista lasta kun ensimmäisen saavat. Mä ainakaan en halunnut enempää lapsia, ja sitten tuli vielä erokin ja mulla oli niin mukavaa kaksin lapsen kanssa. Se oli elämäni onnellisinta aikaa.
sain toisen lapsen kun esikoinen oli 15v.

En minäkään. Jos kaksosten äiti sanoo mulle että mulla ei ole kokemusta kahdesta lapsesta niin tottahan se on. Ei ole hernettä nenukissa. Jos taas ensi kesänä joku sanoo mulle että mulla ei ole kokemusta yhdestä lapsesta niin se taas ei ole totta, onhan mulla.

Kokemusta on. Miksi sitä pitää vähätellä? Mikä järki?

Kerro monenko vuoden kokemus sulla on yksilapsisuudesta? Vai luuletko vaan että sulla on kokemus.

Kaikista sitä jaksetaan ongelma tehdä, huvittavaa :D Kyllä minusta jokaisella äidillä on kokemusta yhden lapsen äitiydestä vaikka saisi toisen lapsen heti peräjälkeen, paitsi tietysti eri asia jos saa vaikka kaksoset ensimmäisinä lapsina niin silloin ei ole kokemusta yhden lapsen äitiydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22354485:
Kerro monenko vuoden kokemus sulla on yksilapsisuudesta? Vai luuletko vaan että sulla on kokemus.

Tuota. Muistaakseni synnytin yhden lapsen ja hänen kanssaan täällä elellään, mies ja minä. Millaista sen kokemuksen sun mielestä pitää olla?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22354511:
Idea on siinä, että ei monilapsisillakaan ole kokemusta yksilapsisuudesta, kun aina jankuttavat yksilapsisille ettei ne voi tietää millasta on olla monilapsinen. No sama toisinpäin. Jos nyt on vuoden ollut yksilapsinen, niin sillon ei oo kokemusta.

Vaikka mä olisin ollut yhden lapsen äiti kaksi viikkoa, niin se olisi kokemusta. Minkä ikäinen sen lapsen pitäs olla, että se katsotaan kokemukseksi. 10 vuotta, 15 vuotta, 30 vuotta? Ja kuka sen määrittelee, sinäkö?

Yhteistyössä