jos asut / asuisit ulkomailla.....

[QUOTE="Vieras";23509457]Mä tilailen kerran pari vuodessa suomikaupasta 200€ satsin, eikä se mun mieletäni niin kallista ole. Se onnen tunne, kun avaa paketin ja näkee ne kaikki kaipaamansa jutut... Se tunne on hyvinkin niiden postikulujen arvoinen :).

Mites menis Italiassa ruisleipä? Väinämöisen palttoonnappeihin joku kiva päällinen tai dippi. Niitä mä olen joskus tarjonnut - ja hyvin maistui. Päällisen reseptin bongasin netistä, enkä enää muista, mitä se oli, mutta hyvää oli. Linkosuon varrasleipää mulla on aina varastossa - ja Suomesta tuon aina ison lastin tuoretta ruisleipää pakastimeen.

Mä asun Tanskassa, joten tuo ruisleipä on täällä tuttu juttu. Toki täkäläinen on eri makuista kuin suomalainen :([/QUOTE]

joo tiedàn mità tarkoitat tuolla fiiliksellà tyttò sai juuri paketin suomesta ja siellà oli pàtkiksià :)

noi leipurit valmistaa muuten ihan ruisleipààkin. nykyààn useampi leipomo tekee ainakin jotain tummaa leipàà

Jännää että tilli on siellä niin harvinainen, kun Kreikassa sitä tulee todella moniin ruokiin,ihan yleinen juttu tuntuu siellä ainakin olevan. Ja meren toisella puolella Pohjois-Afrikan maissa lantut ja nauriit on ihan perusjuureksia, löytyy kyllä hyvin. Ainakin ilmaston luulisi olevan suht samanlainen, joten luultavasti se on sitten vaan ruokakulttuurista kiinni, missä on mitäkin totuttu syömään ja kasvattamaan.

[QUOTE="vieras";23509800]Jännää että tilli on siellä niin harvinainen, kun Kreikassa sitä tulee todella moniin ruokiin,ihan yleinen juttu tuntuu siellä ainakin olevan. Ja meren toisella puolella Pohjois-Afrikan maissa lantut ja nauriit on ihan perusjuureksia, löytyy kyllä hyvin. Ainakin ilmaston luulisi olevan suht samanlainen, joten luultavasti se on sitten vaan ruokakulttuurista kiinni, missä on mitäkin totuttu syömään ja kasvattamaan.[/QUOTE]

nàin taitaa olla.

hei sitte vois tehdà itte salmiakkikossua :laugh:

Joo, olis varmaan melkoinen menestys! Aikoinaan kaupungissa, jossa asuin Italiassa, oli karkkikauppa, josta sai yhtä laatua salmiakkia. Passitin poikaystäväni kerran hakemaan mulle salmiakkia ja myyjän kanssa kilvan ihmettelivät salmiakin syöntiä ja myyjän mukaan sitä ostamaan tulevat ovat aina "sellaisia vaaleita tyttöjä"..

Joo, olis varmaan melkoinen menestys! Aikoinaan kaupungissa, jossa asuin Italiassa, oli karkkikauppa, josta sai yhtä laatua salmiakkia. Passitin poikaystäväni kerran hakemaan mulle salmiakkia ja myyjän kanssa kilvan ihmettelivät salmiakin syöntiä ja myyjän mukaan sitä ostamaan tulevat ovat aina "sellaisia vaaleita tyttöjä"..

:)
mà en ole mikààn salmiakin ystàvà mutta nyt voisi kyllà nauttia kolme turkinpippuria

Yhteistyössä