jos crp nousee ab-kuurin aikana,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
mitä tehdään? Annetaan lisää/ erilaista antibioottia? Mulla mut menossa kolmas kuuri, 1*kefeksin ja 2*dalacin. Viikko sitten kun sain tuon toisen dalacin kuurin crp oli 20, tänään 61 :(
Montakohan kuuria pitää vielä syödä :(

Mun jalka turposi/ kertyi nestettä ja siihen kehittyi/ tuli tulehdus. On punaisen-lilan-musta, turvoksissa ja kipeä! Burana 600mg ja ketomex25mg yhdessä vähän helpottavat oloa. Sain myös nesteenpoisto lääkkeitä, mut ne ei tunnu auttavan. Hoitaja jolla kävin viimeksi uhkaili et joudun sairaalaan ja laittavat suoneen an:n, mut ei kai sinne näin pienellä crp:llä laiteta. Toisalta perussairautena on diabetes, et jlak kyllä pitäis saada kuntoon

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mun jalka turposi/ kertyi nestettä ja siihen kehittyi/ tuli tulehdus. On punaisen-lilan-musta, turvoksissa ja kipeä! Burana 600mg ja ketomex25mg yhdessä vähän helpottavat oloa. Sain myös nesteenpoisto lääkkeitä, mut ne ei tunnu auttavan. Hoitaja jolla kävin viimeksi uhkaili et joudun sairaalaan ja laittavat suoneen an:n, mut ei kai sinne näin pienellä crp:llä laiteta. Toisalta perussairautena on diabetes, et jlak kyllä pitäis saada kuntoon

Ja sä et jo ole sairaalassa?!!?? Mene nyt ihmeessä heti päivystykseen, ennen kuin jalka on kuoliossa ja joudutaan amputoimaan.

mulla oli jalka kanssa tollanen sini-musta ja mulla oli ruusu jalassa. Jouduin käyttään keppejä ja lopulta sairaalaan koska ab ei tehonnut ja sairaalassa laitettiin suoraan suoneen ab.

ihme jossei lääkärissä sanottu tuosta ruususta

mulle vielä sanottiin että kun se kerran tulee niin voi tulla herkästi uudestaan. sairaala reissun jälkeen tuli 2 kertaa uusiks ja nyt koko ajan ehkäisy lääkitys käynnissä :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos siinä on vaikka tuo ruusu, vaatii asikloviiriä, ei antibioottia.

no en mä tiedä noista lääkkeistä :) Mut kuitenkin jos se ruusu ehtii kehittyä liian pahaks tai ei saada nopeesti ab kuuria käyntiin niin sitten joudut kyllä sairaalaan jossa tiputetaan suoraan suoneen lääkettä.

Mä menisin kyllä uusiks lääkärille

jos se on se ruusu ni :hug: sulle ne kivut on jotain kamalaa :/

niinna22: Kauanko olit sairaalassa?

Mä vain mieitn et minne mä tuon taaperon laitan, jos sairaalaan joudun. :(
Mulla oli viime vuonna toinen jalka samanlainen, se parani parilla ab-kuurilla. Ja siis lääkäriä en ole nähnyt (ei saa aikaa) vaan käynyt sh:lla joka hakenut lääkäriltä kuurin. Mut huomenna mulla on aika lääkärille, saa nähdä mitä se sanoo...

Alkuperäinen kirjoittaja millainen:
Herttinen sentään. Ihan jo tuo diabeteksen takia kävisin kyllä uudemman kerran lääkärissä, jos ei ole yhtään antanut merkkejä paranemisesta.

Siis ekalla kerralla crp oli 57, sit 37, sit tuon 20 ja tänään 61. Eli laski tuossa yhdessä välissä ja sen kyllä huomas jalasta. Oli paljon parempi, turvotus laski eikä ollut niin punainen eikä kipeä. Taisin iloita vain liian aikaisin :(

niinna22: Kauanko olit sairaalassa?

Mä vain mieitn et minne mä tuon taaperon laitan, jos sairaalaan joudun. :(
Mulla oli viime vuonna toinen jalka samanlainen, se parani parilla ab-kuurilla. Ja siis lääkäriä en ole nähnyt (ei saa aikaa) vaan käynyt sh:lla joka hakenut lääkäriltä kuurin. Mut huomenna mulla on aika lääkärille, saa nähdä mitä se sanoo...

mä taisin olla vajaan viikon,niin kauan että jalka rupes selvästi parantuu (väri muuttu normaaliks ja turvotus lähti)

mulla sama tilanne että oli myös lapsen hoito ongelma mut meillä mummu hoiti tyttöä päivät ja isi illat!

mulla ei ees kans ollut crp kauheen korkeella mut ihan selvästi nousussa niin siks sairaalaan!

no kyllä se lääkäri varmaan huomenna neuvoo ja toivotaan ette joudu osastolle!

pystytkö sä laskee jalkaa yhtään? Mulla oli ihan hyvä olo niin kauan kun esim makasin ja jalkaan ei kohdistunut mitään painetta mut ku laitoin jalan maahan ni tuntu että se nahka repee ihan tajuton kipu.

saatko levättyä nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:

pystytkö sä laskee jalkaa yhtään? Mulla oli ihan hyvä olo niin kauan kun esim makasin ja jalkaan ei kohdistunut mitään painetta mut ku laitoin jalan maahan ni tuntu että se nahka repee ihan tajuton kipu.

saatko levättyä nyt?

Just tuollainen et nahka repee tunne :)
Nahkaa siitä on kans lähtenyt. Kyllä mä sillä kävelemään pääsen, tänään piti vähän varoa, mut kun esim. sohvalla istun pidän jalkaa sohvalla. Levätä voin kohta kun taapero menee päiväunille.

Alkuperäinen kirjoittaja millainen:
Herttinen sentään. Ihan jo tuo diabeteksen takia kävisin kyllä uudemman kerran lääkärissä, jos ei ole yhtään antanut merkkejä paranemisesta.

Siis ekalla kerralla crp oli 57, sit 37, sit tuon 20 ja tänään 61. Eli laski tuossa yhdessä välissä ja sen kyllä huomas jalasta. Oli paljon parempi, turvotus laski eikä ollut niin punainen eikä kipeä. Taisin iloita vain liian aikaisin :(

Hyvä, että sulla on lääkärikäynti. Mene päivystykseen, jos alkaa kuume nousta, äläkä yhtään mieti.

Alkuperäinen kirjoittaja niina22:

saatko levättyä nyt?

Just tuollainen et nahka repee tunne :)
Nahkaa siitä on kans lähtenyt. Kyllä mä sillä kävelemään pääsen, tänään piti vähän varoa, mut kun esim. sohvalla istun pidän jalkaa sohvalla. Levätä voin kohta kun taapero menee päiväunille.

voi että!! multa lähti kanssa nahkaa :x ja sit osastolla lääkäri sano ku jalka oli ihan musta et voi olla et toi väri jää.. mut multa se lähti ainakin pois jos ihan läheltä katsoo ja tietää niin vähän näkee vielä.
Nyt kun lapsi nukkuu ni jalka vaan ylös :hug:

toisaalta jos pääsisit päivystykseen ni aina parempi,sanot sinne ettet pysty liikkuun ja kipu on kova

jaksamista sulle!!

Lääkärissä käyty. " viikon v-pen mega kuurin sain ja särkylääkettä, proxnan (tai jotain tuonne päin). Viikon päästä crp kontrolli. Onneksi ei tarkke sairaalaan :)

Osaa enää kirjoittaa... Siis 2viikon kuurin :)

Päivitän kun ihmettelen tätä touhua...
Olin syönyt 5 päivää tuota v-pen mega kuuria, kun kävin crp kontrollissa, crp oli 39. eli laskenut mut ei vissiin tarpeeksi kun piti keskeyttää tuo v-pen ja sai to, pe ja la ab-piikit pyllyyn. Sunnuntaina jatkoin v-pen kuuri. Tänään crp sama 39, ja nyt sain TAAS uuden ab, nyt tavanic 15 päivän kuuri.
Mä en ymmärrä miksi en voi tuota v-peniä syödä loppuun ja vasta sitten uus ab, jos tarvetta?!
Meinaa mennä hermot (ja maha) tähän jatkuvaan ab syömiseen :(

Sanoivat et tos jalassa on ruusu. Kuumetta ei mulla oo ollut missään vaiheessa. Mietin et miksi on kauhea kiire? Siis onko jotenkin vakavaa jos crp on pitemän ajan hiukan koholla?

Yhteistyössä