JOS DEITTAILET YH-ÄITIÄ, ÄLÄ SANO NÄITÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
https://blogit.kaksplus.fi/desirenyman/2017/10/03/mies-jos-deittailet-yh-aitia-ala-sano-naita/

Mitä teet tänään? Pääsisitkö kahville?
Lapsi pitäisi saada hoitoon heti paikalla, mikä ei todellakaan noin vaan onnistu. Tällaisista kommenteista tulee aika helposti sellainen fiilis että et ymmärrä miten kiireinen yh äidin elämä on.

Susta ei kyllä uskoisi että olet äiti! Mitä sä tällä tarkoitit? Että en vaikuta sellaiselta ihmiseltä joka voisi olla hyvä äiti tai että stereotypiset äidit eivät huolehdi ulkonäöstä ja ovat rumia?

Synnytitkö sektiolla tai alateitse? Tämä ei ole sinun asia udella, ja varsinkin kun muotoilet asiaa noin tajuan heti että olet pelkästään kiinnostunut jos mun ”paikat ovat kunnossa” tai jos minulla on iso arpi sektion jälkeen joka ehkä saattaisi häiritä sinua.

Sun lapsi on onnekas kun hänellä on noin kaunis äiti. Tämä on varmaan hyvätahtoinen iskurepliikki, mutta tämä saa jostain syystä pienen oksennusrefleksin aikaiseksi.

Saisitko lastasi hoitoon niin et kerettäis nähdä? Jos tapailet äitiä, varaudu siihen että muksu on hänessä kiinni 24/7, ja sinun pitäisi olla ihan fine sen asian kanssa koska se ei ihan heti muutu.

Harjoitellaanko vauvan tekoa? Minulla on jo yksi lapsi ja olen eronnut hänen isästä, mikä ei varmaan kenellekään ole ihanne tilanne. Flirttaava läppä joka on helvetin mauton.

Haluaisitko olla minullekin äiti? En.

https://blogit.kaksplus.fi/desirenyman/2017/10/03/mies-jos-deittailet-yh-aitia-ala-sano-naita/

Mitä teet tänään? Pääsisitkö kahville?
Lapsi pitäisi saada hoitoon heti paikalla, mikä ei todellakaan noin vaan onnistu. Tällaisista kommenteista tulee aika helposti sellainen fiilis että et ymmärrä miten kiireinen yh äidin elämä on.

Joo, voihan se olla hankalaa järjestää, mutta toisaalta kiva myös, että toinen pyytää. Ja ainahan tuohon voi vastata, että olisi kiva tulla, mutta just nyt tänään ei onnistu, ja että kävisikö vaikka huomenna/ylihuomenna.

Ihan samalla lailla ex tempore -tapaamisia on monen vaikea järjestää työn tai harrastusten vuoksi. Ei lapset ole ainoa asia, mikä pitää ottaa aikataulutuksessa huomioon.

Susta ei kyllä uskoisi että olet äiti!
Mitä sä tällä tarkoitit? Että en vaikuta sellaiselta ihmiseltä joka voisi olla hyvä äiti tai että stereotypiset äidit eivät huolehdi ulkonäöstä ja ovat rumia?

No, minulla on sanottu näin. Todennäköisesti tarkoitetaan juuri sitä, että on keskimääräistä äitiä paremman ja laihemman näköinen :D Onhan se vähän hassusti sanottu, mutta toisaalta esim. moni nuoren näköinen tyyppi saatetaan mieltää vaikka vasta opiskelijaksi, ei keski-ikää lähestyväksi äidiksi.

Synnytitkö sektiolla tai alateitse?
Tämä ei ole sinun asia udella, ja varsinkin kun muotoilet asiaa noin tajuan heti että olet pelkästään kiinnostunut jos mun ”paikat ovat kunnossa” tai jos minulla on iso arpi sektion jälkeen joka ehkä saattaisi häiritä sinua.

No, kieltämättä outo puheenaihe treffeillä. Toki jos yh-äiti deittailee toista synnyttänyttä naista, voi olla ihan luontevaa jakaa synnytyskokemuksiakin.

Sun lapsi on onnekas kun hänellä on noin kaunis äiti.
Tämä on varmaan hyvätahtoinen iskurepliikki, mutta tämä saa jostain syystä pienen oksennusrefleksin aikaiseksi.

Tähän sama kuin edelliseen: kömpelösti ilmaistu asia. Voisihan sitä sanoa suoraan kohteliaisuuden liittämättä lasta siihen.

Saisitko lastasi hoitoon niin et kerettäis nähdä?
Jos tapailet äitiä, varaudu siihen että muksu on hänessä kiinni 24/7, ja sinun pitäisi olla ihan fine sen asian kanssa koska se ei ihan heti muutu.

Toisaalta se muksukin kasvaa, ja jo kouluikäinen voi olla yksin kotona - iästä riippuu, kuinka pitkän aikaa kerrallaan. Kyllä ainakin itse käyn treffeillä mieluummin ilman lasta, koska haluan puhua ja tehdä siellä aikuisten juttuja. Ja kyllähän sitä pitää voida ehdottaa yh-äidillekin tapaamisia. Toki on vaan fiksumpi kysyä "ehtisitkö nähdä" - kyllä se yh itse sitten selvittelee, onnistuuko lastenhoito.

Harjoitellaanko vauvan tekoa?
Minulla on jo yksi lapsi ja olen eronnut hänen isästä, mikä ei varmaan kenellekään ole ihanne tilanne. Flirttaava läppä joka on helvetin mauton.

Kieltämättä mauton läppä. Mutta voisi joissain tilanteissa toimia, jos nainen sanoo näin naiselle :D Tai ainakin mulle voisi toimia, jos toinen osaa sanoa sen oikealla tavalla - tai huumorilla.

Haluaisitko olla minullekin äiti?

Joo, toivottavasti kukaan ei tällaista kysy.

Olin baarissa (10 vuotta sitten) nuori mies tuli juttelee , oli ihan ok, mutta kun sanoi että mä löysin mun tulevan lasten äidin, vaihdoin pöytää. Mulla oli 2v lapsi ja olin yh, en todellakaan halunnut lisää lapsia.
Samana iltana, samassa paikassa tapasin kuopuksen isän, ei ihan mennyt putkeen sillä lapsi syntyi 11kk päästä tapaamisesta , siis mähän en niinku halunnut lapsia lisää

Olin baarissa (10 vuotta sitten) nuori mies tuli juttelee , oli ihan ok, mutta kun sanoi että mä löysin mun tulevan lasten äidin, vaihdoin pöytää. Mulla oli 2v lapsi ja olin yh, en todellakaan halunnut lisää lapsia.
Samana iltana, samassa paikassa tapasin kuopuksen isän, ei ihan mennyt putkeen sillä lapsi syntyi 11kk päästä tapaamisesta , siis mähän en niinku halunnut lapsia lisää

Et sitten edelleenkään ollut oppinut käyttämään ehkäisyä. Just.

Yhteistyössä