jos edellinen työpaikka ei voi suositella sinua toiseen työpaikkaan kysyttäessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysessä hoitoala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysessä hoitoala

Vieras
siis jos työ johon olen hakemassa, soittaa vanhaan työpaikkaani ja jostakin syystä vanha paikka ei voi minua suositella niin olisiko vanhassa paikassa ennen poisjäämistäni kerrottu asiasta minulle?

minulla meni hyvin edellisessä työssä eikä sieltä tullut jälkeenpäinkään muuta kun positiivista palautetta.
Mutta minua ei silti haluta töihin ei vanhaan eikä uuteen hakemaani paikkaan, en tiedä miksi.

Onko useinkin tapana soittaa ja kysyä vanhasta paikasta millainen työntekijä oli?

On tapana enkä usko että sinulle olisi asiasta kerrottu. Jos olet saanut edellisestä työstäsi vain positiivista palautetta, niin miksi ihmeessä sinusta toiseen paikkaan kerrottaisiin jotakin negatiivista.
Ei me pomotkaan (kaikki) niin kaksinaamaisia olla.

On aika tavallista kysyä vanhasta paikasta. Johtuu ihan siitä, että työtodistuksessa huonoin sallittu arvionti on "hyvä". Jos siis työtodistuksessa arvionti on "hyvä", jokainen rekrytoija tietää, että tyypissä on jotain vikaa. Ja silloin kysytään suopsituksia sieltä edellisestä paikasta.

Mä olen aikoinaan ollut tilanteessa, jossa multa kysyttiin suosituksia. Ei se ollut kiva tilanne, mutta rehellisenä ihmisenä en suositellut ystävääni.

Kyllä toi on ihan yleinen käytäntö,eikä siitä tarvii työntekijälle kertoo.Sinuna kyllä menisin vielä sen entisen työpaikan oh:n juttusille ja selvittäisin mistä oikein oli kysymys! Sairaalat on usein aika "kieroja" paikkoja-edessä kehutaan,takana haukutaan...Mutta asia vaivaa varmasti sua ja onhan sulla oikeus tietää mistä kiikastaa! Zemppiä! Ja ole rohkea!

Alkuperäinen kirjoittaja Pomo:
On tapana enkä usko että sinulle olisi asiasta kerrottu. Jos olet saanut edellisestä työstäsi vain positiivista palautetta, niin miksi ihmeessä sinusta toiseen paikkaan kerrottaisiin jotakin negatiivista.
Ei me pomotkaan (kaikki) niin kaksinaamaisia olla.

mikset usko että kerrottaisiin? eikö jokaisella ole oikeus oppia virheistään jos olisi niitä tehnyt?
En tiedä miksi minusta kerrottaisiin jotakin negatiivista, tuli epäilys kun kummastakaan paikasta ei mitään kuulu vaikka olen töihin kysynyt.
Kyse oli vanhassa paikassa lyhyestä sijaisuudesta.

eli, jos musta ei jostakin syystä tykätty edellisessä työpaikassa, mulla on hyvin huonot mahdollisuudet saada enää töitä?
Ja syytä mulle ei kerro kukaan, elän epätietoisuudessa ihmetelleen mistä on kysymys.
Ymmärsinkö oikein?

hyvää yötä sitten. ahdistaa ihan älyttömästi kun kukaan ei kerro mitään ja saan elää epätietoisuudessa. ei täältäkään paljon apuja saa kun apua tai neuvoa kaipaa.

Yhteistyössä