Jos epäilee että lapsivettä tihkuu, rv 37+5..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Kun tänään ainakin kerran lurahti pöksyyn :whistle: ei siis pissaa...valkovuotoa on kuitenkin tullut koko raskauden tosi paljon..saattaa se kai sitäkin olla?
synnärille matkaa olis 60km, ei nyt ihan heti sinne "viitteis" sännätä..
Mitäs tekis, siis jos epäilis?

Kyllä se hyvä tarkastuttaa jossakin, neuvolassa tai sitten siellä synnärillä, koska jos se on todella lapsivettä, voi tulla paha tulehdus. Tosin omista kokemuksista voin todeta, että sen toteaminen , että se varmasti on lapsivettä, ei ole aina niin yksinkertaista edes sairaalassa.

kävisin tarkistuttamassa..mie ite epäilin raskaus aikana kans et lapsivettä tihkuu,mut aattelin sit et se on valkovuotoa..no vauveli synty ja ol tulehdusarvot korkeella..ei tietysti oo varmaa johtuko siitä ja oliko lapsivettä..mut kyl harmitti,ku en ees menny tarkistaa asiaa

Mä soitin silloin Naistenklinikalle (äitiyspoli) ja pyysivät käymään. Ottivat käyrää ja sitten katsoivat jollain liuskoilla, että onko lapsivettä vai mitä. Sanoivat ainakin silloin, että mieluumin tulla turhaan kuin ei ollenkaan jos onkin sitten oikea tilanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Niin, tulisko sitä vettä kokoajan jos tulis..kun kerran vaan tänään sillai enemmän tuli..

Ei välttämättä. Mullakin tuli välillä iso määrä ja vuosi ja sit lorahti taas enemmän. Tosin silloin oli tosi kyseessä ja lapsivesi oli vihreätä.

Niin, tulisko sitä vettä kokoajan jos tulis..kun kerran vaan tänään sillai enemmän tuli..

Ei välttämättä. Kaverilla lorahti kerran n. rv 36, alkoi sitten siinä määrin stressata asiaa seuraavana päivänä, että meni varmuuden vuoksi näytille ja sitähän se olikin. Mulla lorahti kanssa kerran pari pv ennen synnytystä suihkun lattialle, mutta salissa silti vielä kalvot pukaistiin. Lääkäri sanoi kuitenkin, että koska olin jo 4 cm auki, oli varmaan ollut lapsivettä se aiempikin.

Voi tulla semmosia lorahduksiakin joskus vaan, jos on menneet kalvot jostain ylempää rikki tai sitten jos vauvan pää laskeutuu niin tiiviisti lantioon, että vettä ei pääse ohi. Kokeiles mennä vähäks aikaa pitkäkseks, jos tarjoutuva osa nousis vähän ja vettä tulis. Soittaisin silti varoiks synnärille.

Minulla alkoi edellinen synnytys niin, että vesikalvoon tuli oli reikä jonnekkin ylhäälle ja vettä lurahteli pikkasen silloin tällöin. Lurahdusten väli saattoi olla tunteja, mutta muuten pysyi side kuivana. Yleensä vettä tuli silloin, kun olin hetken maannut sängyllä ja nousin ylös. Olin jo silloin valmiiksi sairaalassa ja testi positiivinen lapsivesitesti tehtiin heti ensimmäisestä lurahduksesta. Muutamien tuntien päästä ensimmäisestä lurahduksesta alkoivat supistukset.

Mulla valahti tuonne polviin asti jotain nestettä sillon kun olin raskaana rv35.Olin iahn varma että lapsivettä.Testattiin sitten äpolilla.
Ei ollut lapsivettä.Veikkailivat että valkovuotoa,joka on ollut sellaista toooosi nestemäistä.Niin olin siis tuossa vaiheessa raskautta jo sen 3cm auki.

Mutta parempihan se on soittaa ja kysästä,mitä olla möllötellä ja miettii yksinään.

Paa side housuihin ja siitä tarkkailet.Lapsivesi haisee kuten sperma,sellaselle makeelle.Ja väri on vähän vaaleenpunainen.

Jos ylempänä on reikä kalvoissa,ei merkkaa mitään.
Paitti että välillä voi tulla tippoja taikka sitten kerran kunnolla.

Mulla oli samanlainen lorahdus, ja luulin että kuvittelen vain. No, seuraavana yönä tuli ulos loputkin vedet rv 36. Ei ollut vesi minkään väristä eikä haissut makealle. Ap:lla raskaus näköjään vielä jatkuu. Hyvää vointia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kävisin tarkistuttamassa..mie ite epäilin raskaus aikana kans et lapsivettä tihkuu,mut aattelin sit et se on valkovuotoa..no vauveli synty ja ol tulehdusarvot korkeella..ei tietysti oo varmaa johtuko siitä ja oliko lapsivettä..mut kyl harmitti,ku en ees menny tarkistaa asiaa

Mä jo vähän mietin oliko tämä mun kirjoitus. Ei. Sama homma kun tapahtui mullakin. Kyllä näin jälkeenpäin ottaa päähän kun sairaalastakin (kun soitin ) vähätelivät tihkumista ja eivät uskoneet...Kannattaa siis käydä tarkistuttamassa!

Yhteistyössä