Jos hääkutsu tulee vain sinun nimelläsi niin onko perheesi myös kutsuttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häävieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häävieras

Vieras
Mulle tuli hääkutsu vain mun nimelläni (ei mitään avec merkintää edes tai muuta), vaikka olen naimisissa ja meillä on 2 lasta. Ihmettelin sitten ja vähän loukkaannuinkin,että onko pelkästään minut kutsuttu kun kyseessä pari joka tuntee myös mieheni hyvin ja lapsemme. Soitin sitten suoraan sulhasen äidille (jolle oli ilmoittatutuminen) ja kysäisin asiaa. Sulhanen oli tästä suuttunut ja sanonut että jos en ymmärrä että kutsu koskee koko perhettä niin voin olla tulemattakin kun on niin vaikeaa :o
Mä olen käsittänyt että jos kutsussa ei ole kuin yksi nimi niin se myös tarkoittaa sitä yhtä henkilöä??

minun käsitykseni mukaan vain sinut olisi kutsuttu. etiketin mukaan saajiksi laitetaan joko kaikkien nimet, vanhempien nimet ja perheineen tai jotain.. mutta minäkin olisin ymmärtänyt tuon nuin.

Kyllä tuo kutsu on tehty väärin, jos tarkoituksena on ollut kutsua koko perhe. Silloin olisi pitänyt lukea esimerkiksi "Maija Maijanen perheineen". Eli kyllä sä olet ihan oikeassa tossa, että mikäli kutsussa lukee ainoastaan sinun nimesi, niin silloin se menisi juuri niin, että vain sinut on kutsuttu. Ihme sulhanen, jos tuon kysymisestä suuttui (ellei sitten ole niin, että tarkoituksena todella oli kutsua vain sinut ja nyt koki itsensä pakotetuksi kutsumaan myös muut perheestänne).

Ei ole. En tajua miksi ihmisillä ei ole alkeellisintakaan käsitystä näistä etikettiasioista. Tarkoitan tässä sulhasta. Jos näkee vaivan, että laittaa nimen kuoreen, niin siihen todellakin pitää laittaa informaatio ketkä kaikki on kutsuttu.
Ilman sääntöä ja niiden noudattamista puolin ja toisin, kaikki tsydeemit olisi sekaisin ja valitettaisiin että ei me osattu varautua liian isoon/pieneen osallistujamäärään. AH!

:confused: En voi kuin ihmelellä sitä että nykyään ihmisten välisestä kanssakäymisestä on tullut jotenkin kummallista. Loukaanutaan siittä että toinen ihminen ei ajattele toimi samalla tavalla kuin minä tai ei osaa ajatella mitä minä oikeasti tarkoitan. Loukaannutaa joko siitä että toinen tarkistaa tarkoititko asian näin tai syystä tai toisesta ei katsota omaksi velvollisuudeksi tarkistaa toisen ilmaisemia asioita. Sen toisen ihmisen olisi pitänyt ajattella kuin minä, minusta se on itsekästä.

Sen takia mä soitinkin ja ihan ystävällisesti kysäisin asiaa sulhasen äidiltä,en näyttänyt tietenkään hänelle että vähän loukkaannuin ettei perhettäni kutsuttu. Sanoin että ilmoittaisin itseni häihin ja sulhasen äiti kysäisi että mites teidän muu porukka ja sanoin että en tiedä onko heitä kutsuttu kun kutsussa oli vain minun nimeni. Sulhasen äiti lupasi tiedustella asiaa ja sen jälkeen siis sulhanen veti herneitä nenään. Mä kans mietin että olisivatko kuitenkin halunneet kutsua vain minut ja siksi jättäneet perheeni siitä pois..:o Olen vain tottunut että jos pari on naimisissa niin molemmat kutsutaan. Kyseessä ei ole lapsettomat häät,vaan muitakin lapsia kutsuttu :)
Sulhanen taitaapi olla miespuoleinen bridezilla ;)

[QUOTE="...";23877157]Sen takia mä soitinkin ja ihan ystävällisesti kysäisin asiaa sulhasen äidiltä,en näyttänyt tietenkään hänelle että vähän loukkaannuin ettei perhettäni kutsuttu. Sanoin että ilmoittaisin itseni häihin ja sulhasen äiti kysäisi että mites teidän muu porukka ja sanoin että en tiedä onko heitä kutsuttu kun kutsussa oli vain minun nimeni. Sulhasen äiti lupasi tiedustella asiaa ja sen jälkeen siis sulhanen veti herneitä nenään. Mä kans mietin että olisivatko kuitenkin halunneet kutsua vain minut ja siksi jättäneet perheeni siitä pois..:o Olen vain tottunut että jos pari on naimisissa niin molemmat kutsutaan. Kyseessä ei ole lapsettomat häät,vaan muitakin lapsia kutsuttu :)
Sulhanen taitaapi olla miespuoleinen bridezilla ;)[/QUOTE]

Vähän yksinkertainen ainakin. Tässä tapauksessa nyt hyvin näkee, mikä sekaannus ja jopa epäilys tulee kuvioihin, kun ei noudateta yksinkertaista etikettiä. Kyse lienee ihmisistä joilla ei ihan ole alkeellisimmatkaan käyttäytymiskuviot hallinnassa. Se että sulhanen vetää herneet nenään kertoo paljon. Hän olisi voinut pahoitella asiaa ja sanoa että vika väärinkäsityksestä oli kutsujan päässä ja olette tietysti kaikki tervetulleita.

Jos minä häät järjestäisin niin kyllä ottaisin selvää etiketeistä, ja sitä paitsi kyllä tuommosen yksinkertasen asian tajuaa ihan maalaisjärjelläkin että pitää se mainita se "perheineen".

Mikäli kutsussa lukee yksi nimi, eikä sen lisänä perheineen tai vastaavaa tarkoittaa kutsu vain tätä mainuttua henkilöä.

Hienoa että tarkistit asian ja sait selville että kokoperhettäsi on tarkoitettu. Siitä mun mielestä on turha vetää palkokasveja jos sitä koko perhettä ei oliskaan kutsuttu, eihän sinne ole pakko itsekään mennä ellei natsaa.

Jokaisella meillä on tapamme eivätkä ne taatusti aina muita miellytä

Yhteistyössä