Jos hääkutsussa lukee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Siis kuoressa lukee herra ****** ja rva ****** ja osoite ja kutsussa perinteiset tervetuloa vihkitilaisuuteemme sinne ja sinne kirkkoon klo se ja se ja sen jälkeen hääjuhlaan sinne ja sinne; Niin voiko olettaa, että kyseessä on lapsettomat häät? Kun hääkutsussa ei mitenkään mainita perheineen tai lapsineen tms.

Sitähän se juuri tarkoittaa, Matti & Maija Persaukinen, toivotaan siis paikalle Matti ja Maija.
Jos kutsussa lukee Matti & Maija Persaukinen perheineen saa ottaa ne räkänokat mukaan.

Tosin moni etenkin + 40v. --> heittäytyy "tyhmäksi" tuossa kohdin jos ei heidän lapsia kutsuta vaan ne pikku kullinnuppuset raahataan väkisin mukaan.

Ilmoitin nimittäin että valitettavasti emme pääse tulemaan, koska emme saa lapsille hoitajaa ja tämä kutsuja soitti kimpaantuneena takaisin, että miksi ihmiset on niin tyhmiä että hänelle on nyt varmaan puolet kutsutuista soittanut samaa, vaikka tarkoitus ei todellakaan ollut pitää lapsettomia häitä vaan olettivat että tottakai lapset tulevat mukaan ilman erillistä kutsua. No se ratkaisi meidän pulman, päästään menemään, mutta mielestäni kutsun perusteella ei voinut olettaa, että se koski myös lapsia.

Mulle kävi yhden miehen sukulaisperheen kohdalla kämmi, en tiennyt miten siellä menee perheet ja lapset. Joten yhdestä kuoresta jäi lapset mainitsematta, onneksi kysyivät anopilta niin asia saatiin korjattua. Suosittelen että vielä kysäiset vaikka kaasolta, saamassani lapsettomien häiden kutsussa oli vielä erikseen maininta asiasta.

Siis kuka on ollut tyhmä? Kutsuja ehkä enemmän jos suurinosa on ymmärtänyt kutsun samalla lailla kuin sinä. Olisit sanonut että ehkä olisi peiliin katsomisen paikka jos noin moni ymmärtää väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja nääs;26473729:
Sitähän se juuri tarkoittaa, Matti & Maija Persaukinen, toivotaan siis paikalle Matti ja Maija.
Jos kutsussa lukee Matti & Maija Persaukinen perheineen saa ottaa ne räkänokat mukaan.

Tosin moni etenkin + 40v. --> heittäytyy "tyhmäksi" tuossa kohdin jos ei heidän lapsia kutsuta vaan ne pikku kullinnuppuset raahataan väkisin mukaan.

Auh. :D :D

Ymmärtäisin kutsun vain aikuisille. Toisaalta kaikki eivät ole perillä, miten tämä systeemi menee. Eräs sukulainen lähetti kutsun vain äidlleni ja oletti, että myös minä ja siarukseni lapsinee ymmärrämme tulla. Olimme siis kaikki jo aikuisia ja kotoa pois muuttaneita. Emme sitten menneet ja jälkikäteen ihmeteltiinn, missä olimme :snotty: Kannattaa ehkä varmistaa kutsujilta, miten asia on.

mä olettaisin kyllä et lapsetkin on kutsuttu, ja jos olis lapsettomat häät niin siitä mainittaisiin erikseen.

jos kutsussa pitäis olla + perhe, niin ei kai siinä silloin olis kuin toisen aikuisen nimi? tai niin mä ainakin kirjottaisin: Matti M + perhe en Matti M ja Maija M + perhe

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;26473840:
mä olettaisin kyllä et lapsetkin on kutsuttu, ja jos olis lapsettomat häät niin siitä mainittaisiin erikseen.

jos kutsussa pitäis olla + perhe, niin ei kai siinä silloin olis kuin toisen aikuisen nimi? tai niin mä ainakin kirjottaisin: Matti M + perhe en Matti M ja Maija M + perhe

Aikuiset on tapana mainita nimellä.

Kyllä se menee niin, ettyä kutsu koskee niitä ketkä on kuoressa mainittu. Eli jos perhettä ei mainitä niin silloin lapsia ei ole kutsuttu. Sehän on ihan selkeä juttu.

Harmillista vain, että nykyään ihmiset ei osaa tätä alkeellista etikettiä. Otetaan poikakaveri mukaan, vaikka kutsu ei koske häntä. Lähetetään kutsuja, joissa ei käy kunnolla ilmi ketä kaikkia se koskee jne. Tapakasvatus pakolliseksi kaikille!

Kyllä mä katson että kutsu koskee koko perhettä, jos ei erikseen mainita kyseessä olevan lapseton tapahtuma. Hölmö tämä nykyinen ajatus siitä, että lapset aina automaattisesti jätetään kaikesta pois.

[QUOTE="...";26473899]Kyllä mä katson että kutsu koskee koko perhettä, jos ei erikseen mainita kyseessä olevan lapseton tapahtuma. Hölmö tämä nykyinen ajatus siitä, että lapset aina automaattisesti jätetään kaikesta pois.[/QUOTE]

No jopas oli höpsöt kaksi virkettä.

• Tykkää
Reactions: Grill
HUOH. Rautalankaa : jos kuoressa lukee Pirkko ja Erkko Erkkonen= ei lapsia. Jos kuoressa lukee Pirkko ja Erkko Erkkonen perheineen=plus lapset. Miten tää on niin toivottoman vaikeeta kutsun kirjottajalle ja vastaanottajalle ymmärtää!!! Meillä oli (tarkoitus olla) lapsettomat häät, niin eiköhän sinne saamari soikoon niitä muksuja raahattu, "kun eihän se meidän elli-noora siellä tilaa vie". juu ei ehkä yksi elli-noora, mutta kun niitä onkin 20 ja tilaa oli todella rajatusti.. :( ja paras on kyllä tuo että vedetään herneet nenään jos ei lapsia kutsuta "ei me sitten tulla kun ei meidän niko-petterikään saa tulla"

Tässä on nyt sitten kutsuja tehnyt virheen. Hän on kutsunut vaan herran ja rouvan,i perhe mainitaan erikseen jos lapsetkin on kutsuttu. On nää etiketit vaan niin vaikeita. :/

Kyllä minun tulkinta on että kutsu koskee vain niitä henkilöitä joiden nimi on kuoressa.

Eli jos kutsun vaikka Maija Mattilan yksin niin kuoressa lukee Maija Mattila. Maijahan voi olla vaikkapa työkaverini, jonka kutsun ikäänkuin työpaikan edustajana, mutta kun en tunne koko Maijan perhettä, niin muita perheenjäseniä ei kutsuta. Jos hääpaikassa on tilaa ja olen sitä mieltä että voin syöttää ihan itselleni tuntemattomiakin ihmisiä, voin kutsua Maijan kavereineen, eli silloin kuoressa lukee Maija Mattila avec. Jos taas kutsun Maijan koko perheen siinä lukee Maija Mattila perheineen. Mutta jos henkilökohtaisesti tunnen Maijan miehenkin, voin kirjoittaa kuoren päälle Maija Mattila ja Taneli Tattila. Ja jos haluan heidän lastensakin tulevan häihin, kuoreen laitetaan Maija Mattila, Taneli Tattila & lapset.

Ei kutsuun erikseen laiteta mitään merkintää lapsettomista häistä. Tai sitten tietysti laitetaan, jos lähtökohtaisesti oletetaan että kutsutut ovat niin pöljiä etteivät ymmärrä lukemaansa. On muistettava, että monesti jo juhlapaikka on niin rajoitettu, ettei lapsia, tai ainakaan kaikkien kutsuttujen lapsia voi ottaa mukaan.

[QUOTE="...";26474211]HUOH. Rautalankaa : jos kuoressa lukee Pirkko ja Erkko Erkkonen= ei lapsia. Jos kuoressa lukee Pirkko ja Erkko Erkkonen perheineen=plus lapset. Miten tää on niin toivottoman vaikeeta kutsun kirjottajalle ja vastaanottajalle ymmärtää!!! Meillä oli (tarkoitus olla) lapsettomat häät, niin eiköhän sinne saamari soikoon niitä muksuja raahattu, "kun eihän se meidän elli-noora siellä tilaa vie". juu ei ehkä yksi elli-noora, mutta kun niitä onkin 20 ja tilaa oli todella rajatusti.. :( ja paras on kyllä tuo että vedetään herneet nenään jos ei lapsia kutsuta "ei me sitten tulla kun ei meidän niko-petterikään saa tulla"[/QUOTE]

Meillä sama juttu! Kutsuun laitettiin vain vanhempien nimet, mutta tulihan sieltä ne pienet kullannuput myös mukaan.

Juu kyllä mä ymmärrän sen niin et sillon kutsu koskee vain herraa ja rouvaa, ei perhettä, jos on tarkoitus pitää häät niin et mukaan tulee myös lapset, silloin kirjoitetaan kutsuun perheineen tms..

Kyllä tuo kutsu koskee vaan sinua ja miestäsi. Jos lapset olisi kutsuttu, niin kutsussa lukisi perheineen. Ainahan voit kysäistä ovatko lapset kuitenkin tervetulleita. Meidän hääkutsussa luki suoraan että kutsu koskee vaan aikuisia.

Mikä tässä nyt on ongelma? Aloittaja sai kutsun, kieltäytyi kun ei saanut lapsia hoitoon, morsian korjasi että lapsetkin on tervetulleita. Ihmiset olivat ymmärtäneet kutsun väärin, tai hääpari oli muotoillut sen vähän huolimattomasti, hui kauhia ja maailmanloppu...

Uusimmat

Yhteistyössä