Jos haluatte kommentoida mun blogia/ loukkantua sinne kirjotetuista asioista, tehkää se tänään!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vrs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Blogista. Angstista, mutta mitä muuta vilkuilin niin kauheata huomion hakua. Tuli tunne, että kirjoittaja tekee itsestään joka asiassa erikoisen ja aina kummallisemman kuin muut ja se on hänelle itselleen tärkeää. Todella tärkeää. Kirjoittajalle olisi varmaan nöyryytys, jos joku kutsuisi häntä perusmammaksi.

Mies panee kaveria, jos totta niin ei se mua haittaa. Kunhan lapset pysyy erossa tästä eikä näe mitään, mistä tulisi erikoinen tai hämääntynyt olo heille.

Ei vieraat enää tunnista omiakaan kommentteja mihin kirjoitetaan. Ehken haiskahtaa tahallinen tappelun hakeminen, jonka syy muualla kuin tässä ketjussa :)

Minä vastaan vain omista viesteistäni, joita en ihan oikeasti ole kirjoittanut tappelua hakien, vaan juurikin toisinpäin. Mutta joko minua tulkitaan väärin tai sekotetaan jonkun toisen vieraan viesteihin, joten poistun unten maille. Hyvää yötä.

Blogista. Angstista, mutta mitä muuta vilkuilin niin kauheata huomion hakua. Tuli tunne, että kirjoittaja tekee itsestään joka asiassa erikoisen ja aina kummallisemman kuin muut ja se on hänelle itselleen tärkeää. Todella tärkeää. Kirjoittajalle olisi varmaan nöyryytys, jos joku kutsuisi häntä perusmammaksi.

Mies panee kaveria, jos totta niin ei se mua haittaa. Kunhan lapset pysyy erossa tästä eikä näe mitään, mistä tulisi erikoinen tai hämääntynyt olo heille.

Heh. :D Mulle on ollu työ ja tuska hyväksyä se fakta, etten koskaan tuu sopimaan ihan siihen taviksen muottiin. Lähelle saatan päästä, mut aina JOKU asia kusee. :kieh: Nykyään oon sinut itseni kanssa ja tyytyväinen elämääni ja kyllä, se on ihana tunne. :)

Tarkennatko vielä, mistä tuossa blogikirjoituksessa pitää/voisi loukkaantua?

Joku vauhko siellä paasaa omaa näkemystään. Siihen on vapaus. Ihan sama vapaus on puolloruokkia lapsensa kun ei huvita imettää ja viedä se päiväkotiin vaikka 3 kk vanhana.

Mun mielestä tuo purkauksen aiheuttanut sanonta on täysin väärin ymmärretty populääripolemiikissa väärin asetellun sanajärjestyksen takia. Sen ei pitäisi kuulua "Jokainen on paras äiti omalle lapselleen" vaan "Jokainen äiti on omalle lapselleen paras". Tällöin ehkä lausahduksesta pystyisi näkemään sen vastuun, jonka tuo sanonta äidille vierittää. Äiti voi aika paljon rikkoa lasta kohtaan, ja silti on lapsen silmissä paras, vaikkei moista ansaitsisikaan.

• Tykkää
Reactions: MarieHos
:D
Se nuoruus ja mustavalkoisuus, vai miten se nyt meni... Mutta onneksi on näitä blogeja, niin saa mieltään tyhjennettyä. Muuhun tarkoitukseen tuota ei varmaankaan ollut kirjoitettu?
Jos haluaisit noihin kokemiisi epäkohtiin vaikuttaa, niin tokikin valitsisit vähän vähemmän angstia? Aikuisia(kin) opettaessa/neuvoessa näes parhaiten toimii heidän arvostaminen, ei aliarvioiminen tai väheksyminen ;)

Samaa mieltä. :)

Nojaa, kuulostaa minulta teini-iässä. :D Eli melko mustavalkoiselta ja ehdottomalta huomionhakuiselta lätinältä. :D
Jokaisella toki mielipiteensä ei siinä mitään, mutta jos sinä oikeasti välittäisit näistä lapsista ja haluaisit muuttaa asiat heille katsomallasi tavalla paremmiksi tekisit sen rakentavasti ja niin, että asialle voisikin tulla muutosta. Tuo on vain läpinäkyvästi halua näyttää itsensä muiden yläpuolella, eli melko tylsä ja sisällötän postaus. :)

Mutta onneksi meillä äideillä on vapaus toimia omien voimavarojen mukaisesti ja monella se tukiverkko apuna. Mummo voi silloin tällöin hoitaa ja korvikekin on keksitty mikäli mutkia tulee liikaa matkaan omalle jaksamiselle. :) Tupakointia en minäkään voi käsittää, mutta ei nuo muut kyllä mielestäni huonoksi äidiksi onneksi tee, joten olkaamme rauhassa, ainahan näitä angsteja riittää. :)

Luin ekan otsikon, ja alkoi otsasuonet pullistua, kunnes luin lisää, ja tajusin oelvani niin samaa mieltä kanssasi. AIkoinaan koulussa joku valopää viljeli tuota "jokainen on paras äiti lapselleen", ja mä ainoana nostin "älämölöm asiasta

• Tykkää
Reactions: vrs
[QUOTE="hehe";26852054]Nojaa, kuulostaa minulta teini-iässä. :D Eli melko mustavalkoiselta ja ehdottomalta huomionhakuiselta lätinältä. :D
Jokaisella toki mielipiteensä ei siinä mitään, mutta jos sinä oikeasti välittäisit näistä lapsista ja haluaisit muuttaa asiat heille katsomallasi tavalla paremmiksi tekisit sen rakentavasti ja niin, että asialle voisikin tulla muutosta. Tuo on vain läpinäkyvästi halua näyttää itsensä muiden yläpuolella, eli melko tylsä ja sisällötän postaus. :)

Mutta onneksi meillä äideillä on vapaus toimia omien voimavarojen mukaisesti ja monella se tukiverkko apuna. Mummo voi silloin tällöin hoitaa ja korvikekin on keksitty mikäli mutkia tulee liikaa matkaan omalle jaksamiselle. :) Tupakointia en minäkään voi käsittää, mutta ei nuo muut kyllä mielestäni huonoksi äidiksi onneksi tee, joten olkaamme rauhassa, ainahan näitä angsteja riittää. :)[/QUOTE]

Rakentava teksti EI TOIMI. On sitä yritetty. Oon sanonu nätisti, ollu kohtelias, neuvonu ja yrittäny vilpittömästi tukea. Sitä ei edes huomata! Ainoo, millä koskaan saa äänensä kuuluviin, on vtunmoinen meteli ja riittävän asiaton ulosanti. Ensin suututaan, mut myöhemmin saatetaan vähän jopa miettiä asiaa.

Blogi taas on vaan mun tapa sylkeä ulos päässä junnaavaa sanasontaa. Lukee, ken lukee, mielipiteillä ei oikeestaan oo edes väliä. Kiva saada palautetta, mutta muita varten/mielyttääkseni en blogia edes jaksais kirjottaa.

Aika suppea maailman kuva sinulla on! On aivan järkyttävää, kuinka tuomitset ihmisiä. Kunhan omat lapsesi ovat isompia toinon, että maailman katsomuksesi on toisenlainen! Onko sinulla ystäviä? Laajenna piiriä ja kuuntele muita!

Nooooh en minäkään huudatuskouluja vauvalle ymmärrä taikka röökin polttamista raskausaikana, mutta ei noissa muissa nyt ole mitään niin karmeaa että tekisi äidistä yhtään sen huonompaa.

Imetyskin menee monilla pilalle ihan vain huonon tiedon ja tuen takia, kuten itselleni käsi. Sillon tuntui että imetys on TODELLA KAMALAA ja uhrauduin silti sille itkulle 4kk kunnes mulle totaalisesti riitti, ihme etten täysin masentunut kun sillon tällaisten äitien syyllistäminen tuntui veitseltä sydämmessä. Nykyään en kyllä koe olevani tästä syystä mitenkään huonompi, tietenkään.

Päivähoitoon vein 1,5v:n ja se oli minusta hyvä ikä.
3kk ikäisenä oli yöhoidossa yhden kerran josta en kyllä jaksa tuntea huonoa omatuntoa lainkaan. :) Jos lapsi ei ole täysimetyksellä niin eipä siinä mitään, isovanhemmat olivat meillä niin paljon että sama asia kun olisin isälleen jättänyt.

Minusta tälliaset äidit kuten beep, vrs ja muut vain pahentavat lasten oloja Suomessa, koska joku herkkä voi todella ottaa itseensä ja pahimmassa tapauksessa masentua joka taatusto vaikuttaa lapseen negatiivisesti. :/ Sensijaan pitäisi keskittyä paremman imetystuen saamiseen jo neuvolassa ja pienemmille lapsille parempiin päivähoitopaikkoihin ja tehdä asioille rakentavasti jotain! :)

Olen joskus miettinyt miten mahtava idea olisi, että neuvolaan kuuluu jokin imetysryhmä kaikille jossa vauvan kanssa käydään säännöllisesti syntymän jälkeen. :) Tästä saisi toki kieltäytyä, mutta se kuitenkin olisi ns automaattista. Onnistuisi varmasti monen imetys paremmin! :)

Nooooh en minäkään huudatuskouluja vauvalle ymmärrä taikka röökin polttamista raskausaikana, mutta ei noissa muissa nyt ole mitään niin karmeaa että tekisi äidistä yhtään sen huonompaa.

Imetyskin menee monilla pilalle ihan vain huonon tiedon ja tuen takia, kuten itselleni käsi. Sillon tuntui että imetys on TODELLA KAMALAA ja uhrauduin silti sille itkulle 4kk kunnes mulle totaalisesti riitti, ihme etten täysin masentunut kun sillon tällaisten äitien syyllistäminen tuntui veitseltä sydämmessä. Nykyään en kyllä koe olevani tästä syystä mitenkään huonompi, tietenkään.

Päivähoitoon vein 1,5v:n ja se oli minusta hyvä ikä.
3kk ikäisenä oli yöhoidossa yhden kerran josta en kyllä jaksa tuntea huonoa omatuntoa lainkaan. :) Jos lapsi ei ole täysimetyksellä niin eipä siinä mitään, isovanhemmat olivat meillä niin paljon että sama asia kun olisin isälleen jättänyt.

Minusta tälliaset äidit kuten beep, vrs ja muut vain pahentavat lasten oloja Suomessa, koska joku herkkä voi todella ottaa itseensä ja pahimmassa tapauksessa masentua joka taatusto vaikuttaa lapseen negatiivisesti. :/ Sensijaan pitäisi keskittyä paremman imetystuen saamiseen jo neuvolassa ja pienemmille lapsille parempiin päivähoitopaikkoihin ja tehdä asioille rakentavasti jotain! :)

Olen joskus miettinyt miten mahtava idea olisi, että neuvolaan kuuluu jokin imetysryhmä kaikille jossa vauvan kanssa käydään säännöllisesti syntymän jälkeen. :) Tästä saisi toki kieltäytyä, mutta se kuitenkin olisi ns automaattista. Onnistuisi varmasti monen imetys paremmin! :)
Oho mitä typoja, sorry! :D

Teiniangstia täynnä on tämä aloituksen tehnyt, en jaksa blogiin sen kummemmin syventyä kun mielipiteet on tullut täälä ihan tarpeeksi hyvin selville. Ei vaan kiinnosta niin ei kiinnosta :)

Mulla tuli vähän samanlainen olo blogias lukiessa kuten tossa yhessä viestissä sanoit "mielipiteillä ei oo edes oikeestaan väliä" Nimenomaan sun mielipiteillä.

Ja kannatetaan automaattista imetysryhmää neuvoloihin!!! Hyväidea!!

Rakentava teksti EI TOIMI. On sitä yritetty. Oon sanonu nätisti, ollu kohtelias, neuvonu ja yrittäny vilpittömästi tukea. Sitä ei edes huomata! Ainoo, millä koskaan saa äänensä kuuluviin, on vtunmoinen meteli ja riittävän asiaton ulosanti. Ensin suututaan, mut myöhemmin saatetaan vähän jopa miettiä asiaa.

Blogi taas on vaan mun tapa sylkeä ulos päässä junnaavaa sanasontaa. Lukee, ken lukee, mielipiteillä ei oikeestaan oo edes väliä. Kiva saada palautetta, mutta muita varten/mielyttääkseni en blogia edes jaksais kirjottaa.

Millä tavalla ei toimi? Ei aiheuta järkyttävää sanasotaa = ei toimi?
Minä ainakin luen mielelläni sellaisia rakentavia ja neuvovia tekstejä mutta eipä tule kommentoitua kun ovat niin asiaa. :)

[QUOTE="pumpum";26852209]Mulla tuli vähän samanlainen olo blogias lukiessa kuten tossa yhessä viestissä sanoit "mielipiteillä ei oo edes oikeestaan väliä" Nimenomaan sun mielipiteillä.

Ja kannatetaan automaattista imetysryhmää neuvoloihin!!! Hyväidea!![/QUOTE]

Olisi kyllä ihan mielettömän tehokasta varmasti! Oi jos minullekin olisi joku sanonut, että ei lapsesi ei kuole nälkään vaikka tissit tuntuvat kärpäslätkän tyhjiltä ja on ihan normaalia että vauva imee imee ja imee, kyse ei ole siitä että raukka ei saa maitoa ja vauvat tärisevät luonnostaankin joskus, kyse ei ole nälkäkuolemisesta. Tai höpöttänyt siitä kuinka tärkeetä juominen/syöminen on ja kuinka se imetys varmasti onnistuu kun vaan jaksan! Tsempata ja opettaa kunnolla, mieluiten muita imettäjiä ympärille vielä! jne.Mentiin jo korvikkeisiin osittain 2vko:n jälkeen ja koko touhun lopetin itku kurkussa 4kk jälkeen, kyllä tunsin syyllisyyttä ja monet itkut siinä herkässä tilassa tuli itkettyä näiden ilkeimpien yksilöiden takia.