Jos hoidan toisen lapsia ja hoitoaika venyy ja venyy.. mitä mieltä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en voi oikeastaan edes käsittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en voi oikeastaan edes käsittää

Vieras
Mulla oli 5- ja 7-vuotiaat lapset hoidossa. Äitinsä sanoi että tulee iltapäivällä, sanoin että ok. Ajasta ei sen tarkemmin ollut puhetta. Ja esim. ruoka jutuista ei ollut puhetta - ei äiti maininnut syövätkö kotona ruuan iltapäivällä vai meillä ja itse enemmänkin oletin että eivät, koska iltapäivästä oli puhe..

No joka tapauksessa. Kello lähini sitten puoli kuutta kun yritin äidille soitella että milloinkohan mahtaa olla tulossa. Meillä oli sovittu meno 18.30, jolloin meille oli tulossa hoitaja katsomaan omia lapsiamme. Äiti ei vastannut. Laittoi viestin 18.00 että tulee 19.00. Jäi vähän monttu auki, että kysyttiinkös tästä multa mitään - minusta klo 19.00 ei ole enää iltapäivää.

Laitoin äidille sitten viestin takaisin että lapsensa saavat mennä kotiinsa 18.30 (jolloin me olimme lähdössä) ja saisivat luvan pärjätä sen 30min ennen kuin heidän äiti tulee. Ovat naapureitamme.

Äitipä sitten otti ja suuttui tästä. Mulle tuli kyllä tosi paha mieli. Ensinnäkin itse elin luulossa että tulee jo iltapäivällä, olin lapsille tarjonnut välipalan sekä ruuan, vaikka niistä ei äiti mitään kysynyt että antaisinko (minusta olisi soveliasta kysyä että voinko ruokkia lapset) Siis toki välpala. Mutta lämmin ruoka illemmalla, ois se ollut ihan kiva tietää etukäteen.

Ja vielä äiti vetää kauheat pultit kun en voinut sinne klo 19.00 asti lapsia katsoa :o

Typerää käytöstä molemmin puolin. Olisit itsekin voinut kysyä milloin tulee hakemaan ja annetaanko lapsille ruokaa, ja vastaavasti tämän toisen äidin olisi pitänyt nuo asiat kertoa ihan kysymättäkin.

molemmissa vikaa. sun olis pitänyt ilmoittaa heti että olette sopinut illaksi muuta menoa. ja lasten äitikin teki väärin, kun kuvitteli venyttävänsä iltapäivää iltaan.

Mutta mä en olisi uskaltanut niitä lapsia jättää yksin kotiin.

Itsellä vastaava kokemus, että autoin kaveria ja otin lapsen hoitoon viikon ajan. kaveri toi ja mies haki "iltapäivällä". ja niin kurjaa oli, että mies siirsi lapsen hakua joka päivä 2- 3 tuntia. Saattoi soittaa, että joo olen tulossa hakemaan, mutta käyn ensin pankissa. siellä menee tunti.

Olin ihan rikki ja poikki tuon viikon jälkeen enkä enää suostu katsomaan toisten lapsia yhtä kertaa enempää.

No kummaltakin hiema outoo.
Sun olis vaan tarvinnut tarkentaa hakua ja syömisiä.Jos kerran toinen ei sitä älynnyt.Niin ja olis tarvinnut mainita omista menoistanne myös.
Siinä oot ihan oikeessa klo 19 ei ole enää iltapäivää.
Turhaan kyllä veti pulttia tuosta.

Eiköhän ap ollut ihan tarpeeksi varannut joustoa "iltapäivään", kun alkoi vasta puoli kuudelta hätyyttelemään. Noita ruokajuttuja ei vain tule ajatelleeksi, jos joku on ekaa kertaa hoidossa sun luona.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
no on kyllä.. en mä olis kehdannu viedä naapuriin kovin pitkäksi aikaa.. tiesikö muuten et teillä on itellä sovittu meno illalla?

Sanoin vaan että meillä on illalla menoa, en sanonut aikaa. Tosiaan uskoin että ennen sitä hakee lapset.

Veti pultit, koska ei ilmeisesti aikonut tullakkaan vielä klo 19 kun kuvitteli, että lapset voivat olla puoleenyöhön! Nyt hänen olikin pakko tulla kotiin. :D
Näitä vedättäjiä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no on kyllä.. en mä olis kehdannu viedä naapuriin kovin pitkäksi aikaa.. tiesikö muuten et teillä on itellä sovittu meno illalla?

Sanoin vaan että meillä on illalla menoa, en sanonut aikaa. Tosiaan uskoin että ennen sitä hakee lapset.

Siis sanoit? Vaikket olisi edes sanonut, olisi naapurin pitänyt sen verran tajouta, ettei missä vain luuhaa. Jos tuli jotain akuuttia, kai silloin ilmoitetaan!

Toisaalta. En varmaan olisi uskaltanut jättää lapsiaan keskenään. Pahoitellen olisi täytynyt jättää sille hoitajalle, joka teidän muksuja tuli katsomaan. Kuka ja mistä? Jos lisää rahaa vaatii useamman hoidosta, naapuri saa maksaa.

Kaiken kaikkiaan on kyllä todellista typeryyttä naapurilta ja ap:na olisin ollut hyvin ihemissäni ja kiukkuinen.

Kuka tästä kärsi eniten? Vastaus :lapset. 7-vuotiaalle aivan liian suuri vastuu olla 5-vuotiaan kanssa kahdestaan.
Todella moraalittomasti toimittu ap, onko sinulla mitään koulutusta alalta?
Tottakai tuollaista käytöstä olisi pitänyt seurata keskustelu äidin kanssa seuraavana päivänä, niin että lapset eivät olisi kuulleet. Mutta tuo oli kyllä todella typerästi ja edesvastuuttomasti toimittu!

Tosi typerää käyttäytymistä molemmilta. Kai aikuinen ihminen osaa nyt sanoa milloin itsellä on menoa ja kysyä, että mihin aikaan iltapäivästä toinen aikoo tulla. Mäkin kyllä suuttuisin, jos joku jättäisi mun lapset tosta vaan yksinään. Lapsethan siinä nyt päätyi kärsimään aikuisten typeryydestä. Tosin munkin mielestä kello 19 on jo iltaa eikä mitän iltapäivää, jos joku sanoo tulevansa hakemaan lapsiaan iltapäivällä, niin mä oletan että viimeistään nyt neljän-viiden aikaan on muksut haettu.

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siis sanoit? Vaikket olisi edes sanonut, olisi naapurin pitänyt sen verran tajouta, ettei missä vain luuhaa. Jos tuli jotain akuuttia, kai silloin ilmoitetaan!

Toisaalta. En varmaan olisi uskaltanut jättää lapsiaan keskenään. Pahoitellen olisi täytynyt jättää sille hoitajalle, joka teidän muksuja tuli katsomaan. Kuka ja mistä? Jos lisää rahaa vaatii useamman hoidosta, naapuri saa maksaa.

Kaiken kaikkiaan on kyllä todellista typeryyttä naapurilta ja ap:na olisin ollut hyvin ihemissäni ja kiukkuinen.

No meidän meno oli hyvin hyvin tärkeä ja aikataulusidonnainen.

Meidän lapsia tuli vahtimaan veljeni, joka taas oli lähdössä lapsien kanssa hevostallille (omalle). Joten ei sinnekkään olis voinut ottaa kaikkia lapsia mukaan. Olishan toki pystynyt jättää tallin välistä, tottakai.

Mutta, itseasiassa kun äiti kysyi lapsille hoitopaikkaa, olivat lapset silloinkin tunnin keskenään. Kun minä satuin olemaan kaupassa äidin soittaessa mahdollisesta hoitamisesta, sanoin että tunnin päästä olen kotona niin äiti sanoi että pärjäävät kyllä sen tunnin keskenään. Hän oli kuulemma juuri lähtöä tekemässä.

Alkuperäinen kirjoittaja suski:
No kyllä 5- ja 7-vuotiaat pärjäävät puolituntia kahdestaa kotona elleivät ole erityislapsia tai vastaavaa.

Joo, mutta tää oli erityistilanne. Lapsilla ei voinut olla aavistustakaan, milloin äiti tulee. Hyvin traumaattinen tilanne kaiken kaikkiaan.
Ei ihme että äiti ei tervehdi, mä haastaisin ap:n oikeuteen heitteillejätöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja milla:
Alkuperäinen kirjoittaja suski:
No kyllä 5- ja 7-vuotiaat pärjäävät puolituntia kahdestaa kotona elleivät ole erityislapsia tai vastaavaa.

Joo, mutta tää oli erityistilanne. Lapsilla ei voinut olla aavistustakaan, milloin äiti tulee. Hyvin traumaattinen tilanne kaiken kaikkiaan.
Ei ihme että äiti ei tervehdi, mä haastaisin ap:n oikeuteen heitteillejätöstä.

Vähänkö olet ...:D

mistäpä sen tietää vaikka se haku olis venynyt jos ei teillä olisi ollut sitä menoa..olis kello 19.30 tullu viesti että haen kasilta ja sit taas viestiä..tais olla naikkonen rentoutumassa niin tyynni että vitutti vaan lähtee kotia..
ja musta iltapäivä on jo kuudelta tosi myöhäinen iltapäivä ja tästähän oli puhetta että taitaa olla akalla nyt peiliin kattominen vaan itellä.

Yhteistyössä