jos huomenna pidetään leivontapäivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 37+6
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 37+6

Vieras
niin mitä leivotaan 6 ja 5 vuotiaiden lasten kans. Pakkanen on sulamassa ja täysin tyhjä. Meinasin lantut keittää ja soseuttaa pakkaseen joululaatikoita varten. Olis kiva kun ois pakkasessa leivonnaisia kun vauva syntyy...

Hei kiitoksia tuosta vinkistä. Eipä olisi tullut itselle mieleen leivoskella pakkaseen herkkuja. Mulla on vielä 10 vkoa aikaa leipoa ja sulatella pakkasta :)

Pullaa, sämpylöitä ja jotain suolaisia piirakoita ( kinkku/juusto ja karjalan ) voisi kehitellä ja vaikka kuivia kakkuja.

[QUOTE="kuula";22304799]Voi itku, sait mulle huonon omantunnon... meille tulee ihan kohta vauva, ja mä en ole leiponut pakkaseen YHTÄÄN mitään valmiiksi... äääk.[/QUOTE]

Ei elä pode huonoa omatuntoa, ethän! Mullakin on siivous ja remonttihommat kesken, mutta kun lapset syyslomalla, niin pitää jotakin mukuloitten kanssa kehitellä.

Mä olen leiponut pakkaseen nyt paljon pullaa (lähinnä korvapuusteja, piparipullia ja voisilmäpullia) ja pipareita. Ja joulua varten lähinnä, mutta varmaan meillä käy jonkun verran myös vieraita vauvan synnyttyä.

Me leivottiin tänään 4v tytön kanssa korvapuusteja. =)

Pakkasen sulatus on vielä edessä, tehtäneen sitten kun on saatu puustit syötyä loppuun. Muuten ollaan kanssa tuota pakastinta tyhjennelty viimeajat. Saa sitten pakastella herkkuja valmiiksi niinikään ennen vauvan syntymää (rv34 nyt), ja tietty siihen perään jouluherkkujakin.