Jos ihminen on 168 cm pitkä ja painaa 55 kg, niin ajatteletko hänen olevan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Normaalipainoinen. Olen itse sentin pidempi ja ihannepainoni on n. 57 kg. Tuossa painossa en koe todellakaan olevan mitenkää liian laiha. Tällä hetkellä painan 61 kg ja siinä on jo selvästi ylimääräistä, vaikka toki normaalipainoinen olen edelleen.

Olen juuri noissa mitoissa.

Mielestäni tämän kokoinen on hoikka/normaali, jos on tämän kokoinen luonnostaan ja siis liikkuu ja syö normaalisti ja itseään kuunnellen. Mutta esim. ylipainosta en kehottaisi ketään väkisin laihduttamaan 55-kiloiseksi, koska kumminkin tuossa liikutaan enemmänkin normaalipainon alarajan tuntumassa. Riippuu siis ruumiinrakenteesta, tuolla pituudellahan normaalipaino vaihtelee noin 52-71 kilon välillä.

mielestäni tosi hoikka, itse olen 167 ja olen painanut ( joskus sata vuotta sitten :snotty: ) 62 kg ja muiden mielestä olin liian laiha ja jotkut jopa luuli, että mulla on joku sairaus.

Minä painoin kolmisen vuotta sitten 62 kg ja en ollut ollenkaan hoikan näköinen. Minulle sopiva paino olisi varmaan alle 60 kg, reilut 50 kg kenties. Minulla on ollut aina se ongelma, että näytän kilomäärääni lihavammalta tai ainakin lihavammalta kuin useimmat muut samassa kilomäärässä ja pituudessa olevat. En kuitenkaan ole mikään "läskinen", kai vain sitten on sellainen huono, lihavoittava ruumiinrakenne. Olen vankkarakenteinen ihminen.

Ihan normi. Olen itse tuon kokoinen ja tyytyväinen. Kiloja oli raskauksien jälkeen 60 ja tunsin itseni ihan järkyttäväksi pullamössölössöksi. Nyt koko sama kuin ennen lapsia, olo hyvä, luut ei paista eikä posket lommota, lihaksia on ja kroppa on tasapainoisen näköinen ja tuntuinen. En ole saanut yhtäkään kommenttia liiallisesta laihuudesta joten uskon etten ihan ensimmäisenä kadulla kävellessäni anorektikkoa tuo vastaantulijoille mieleen ;)

Mä olen ollut just noissa mitoissa ja olin hoikka ja muodokas, kilot oli just sopivasti, rinnoissa ja lantiossa. Olisin niin tyytyväinen jos olisin vieläkin sellainen! Mutta nyt on painoa 80 kiloa, olen kaukana siitä hoikasta jtytöstä ota miehet kehui (ja naiset haukkui)...

Normaalipainon alarajoillahan tuo on, eli normaali hoikka :) Olen saman pituinen ja olen ollut aina tuota painavampi sen jälkeen kun toivuin syömishäiriöstä, tuossa painossa (tai alemmassa) pysyäkseni jouduin näkemään nälkää sen lisäksi että liikuin paljon. Mulle sellanen ihannepaino on n. 60-65 kiloa, mutta toki joku muu voi olla terve ja hyvinvoiva kevyempänä. Mulla ei ole siro ruumiinrakenne.

Yhteistyössä