Jos imetit, niin milloin alkoivat kuukautiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirlittan81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tirlittan81

Jäsen
01.10.2006
274
0
16
Tuossa oli kyssäri niille jotka eivät imetä, niin mua alkoi kiinnostamaan, et mitenkäs on kuukautisten alku niillä jotka imettää?

Mä olen imettänyt kahta ensimmäistä kun kuukautiset alkoi 11 kk jälkeen synnytyksen.
Nyt imetän kaksosia ja ei ole menkkoja näkynyt ja pojat 6 kk.
Jostain kuulin, et kahden imetys voi siirtää vielä kauemmaksi niitä kuin yhden imetys. Ei haittais yhtään ;)

Täysi imetyksellä mentiin 5,5 kk ja ekat menkat tulivat 3 kk synnytyksen jälkeen ja toiset sitten vasta 6 kk synnytyksen jälkeen. Ja minulla vielä sellainen juttu että on PCO joten en odottanut menkkoja tulevan ollenkaan. Olen jopa syönyt lääkkeitä siihen, että kuuakutiset tulevat. Mutta niin se lääkäri sanoi, että raskaus voi muuttaa hormooni toimintaa ja kannattaa huolehtia ehkäisystä jos ei halua heti toista lasta.

Täysimetyksellä 4 kk ja heti kun aloin vähentää imetystä kiinteiden ja lisämaidon takia niin kuukautiset tulivat...siis vajaa 5kk synnytyksestä.
Ennen oli niukat ja kivuliaat.....nyt aivan päinvastoin runsaat mutta ei mitään kipuja :o

Mä täysimetän ja mulla alko menkat kaks päivää sen jälkeen ku jälkivuoto loppu(kesti n. 5 viikkoa), tosin hyvin niukat ja kesti vaan 3 päivää, mut oli just menkkamaista alavatsa kipua. Seuraavalla kierrolla olikin sit jo ihan kunnon kuukautis vuodot.

...aika tasan 7-8kk kuukautta synnytyksestä.Sitten on ollut yhdet ja olenkin ollut taas raskaana :laugh: Eli neljä muksua kotona joista nuorin nyt 2kk......katsotaan miten nyt....

Esikoista osaimetin 5kk ja kuukautiset alkoivat kuukausi imetyksen lopetuksen jälkeen. Silloin en käyttänyt mitään ehkäisypillereitä.
Kakkonen täytti eilen 4kk ja on täysimetyksellä. Kuukautiset alkoivat 2kk synnytyksestä. Parisen viikkoa aikaisemmin olin aloittanut cerazette-minipillerit.

Yhteistyössä