Jos isä ei hyväksy lapsen muuttoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "emmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"emmi"

Vieras
Muutin lapsen kanssa erilleen lapseni isästä. Maistraatista soitettiin osoitteenmuutoksen tehtyäni, että lapsen isän pitää hyväksyä muutto. Mitä tapahtuu jos ei hyväksy? Asunto, missä asuimme on nyt myyty, vanha osoite ei edes ole enää voimassa. Lapsen isä ei ole vielä pyynnöistäni huolimatta vahvistanut muuttoasiaa maistraattiin. Meillä on siis yhteishuoltajuus.

Pitääkö/kannattaako erotapauksessa aina neuvotella lapsen tapaamisia jne. koskevat asiat lastenvalvojan tai vastaavan luona?

Käsittääkseni yhteishuoltajuudessa sun pitää kaikki asiat sopia yhdessä isän kanssa (muistelen kaverini olleen just tän takia "pulassa" kun lapsen pankkitilikin piti avata yhdessä). Ehkä yksinhuoltajuus olis parempi, jos isän kanssa hankala sopia.

eipä ole ollu ennen tuollaista. eihän se isä voi pättää missä asutte ja mihin muutatte, oli sitten yhteishuoltajuuus tai ei
yksinhuoltajuutta on pirun vaikea saada jos ei ole mitään varsinaista perusteltua syytä ja sekin pitää olla aikas hyvä

Mitä ihmettä? Minä olen lapseni kanssa muuttanut pariinkiin otteeseen ja ei koskaan ole kysytty isän hyväksyntää. En minä eikä viranomaiset. Meillä on yhteishuoltajuus.

Kuulostaa kummalta. Justiinsa kesäkuussa sain itse maistraatista vaan kirjeen että lapseni on muuttanut sinne ja sinne. Asuu siis isällään eikä mun ole tarvinnut hyväksyä niiden muuttoa mitenkään. Niin ja meillä myös yhteishuoltajuus.

Yhteistyössä