Jos jompi i kumpi aviopuolisoista saa perinnön

Ei mitenkään ja anteeks että kysyin...
Mä oon sama tyyppi joka miettii avioehtoa ja ajattelin, että pitäisikö tehdä samalla testamentinkin...mutta asia on ihan uus minulle- siksi kyselin..

Avioehto ja testamentti on kaksi täysin eri asiaa.
Testamentissa turvataan omaisuutta jälkeläisille tai jollekkin muulle ja avioehdossa turvataan oma omaisuus eron sattuessa.
Jos susta tuntuu järkevälle tehdä avioehto, niin suosittelen ehdottomasti tekemään. Kannattaa konsultoida asiaan perehtynyttä asianajajaa, niin silloin homma tulee hoidetuksi siten, että se on myös lainvoimainen.

Jos - se olisi ymmärrettävää, mutta kun aivan mitättömistä pikkuasioista aletaan vääntää kirjallisia dokumentteja, jotka halventavat vierasta ihmistä. - Mutta ei minusta ole välttämätöntä alkaa määräillä edes siinä tapauksessa, että omaisuus olisi Suomen mittakaavassa suuri. - Miksi kuolleille kuuluisi huudella haudan takaa.

Sulla on kyllä aivan erinomaisen kummallinen katsantokanta tähän.

JOS se "halvennettu" ihminen on vieras, niin miksi sen pitäisi mitenkään pää'stä osalliseksi mistään?

"Huudella kuolleille haudan takaa" -mitä? Eihän se kuollut tästä mitenkään hyödy, vaan pitää huolta eloonjäävistä. Siitä lapsestaan, jonka puolisoa ei halua sotkea esim. sukumökkiin, ja vielä enemmän sen lapsen mahdolisista sisaruksista, jotka ovat täysin osattomia tämän ahneen puolison valintaan.

Kuulostat siltä, että jotenkin pidät sitä PUOLISOSI rakkauden mittarina, että hänen pitäisi pakottaa vanhempansa pitämään huoli siitä, että pääset osalliseksi näiltä vanhemmilta jäävään perintöön. Mikä ihmeen tarve sulla on saada jonkun toisen ihmisen vanhempien omaisuutta?

Eikö se riitä, jos sinulla ja puolisollasi on kaikki yhteistä? MIksi haluat sotkeentua hänen VANHEMPIENSA omaisuuteen?

Avioehto ja testamentti on kaksi täysin eri asiaa.
Testamentissa turvataan omaisuutta jälkeläisille tai jollekkin muulle ja avioehdossa turvataan oma omaisuus eron sattuessa.
Jos susta tuntuu järkevälle tehdä avioehto, niin suosittelen ehdottomasti tekemään. Kannattaa konsultoida asiaan perehtynyttä asianajajaa, niin silloin homma tulee hoidetuksi siten, että se on myös lainvoimainen.

Avioehto onkin aivan eri asia kuin testamentti.

Sulla on kyllä aivan erinomaisen kummallinen katsantokanta tähän.

JOS se "halvennettu" ihminen on vieras, niin miksi sen pitäisi mitenkään pää'stä osalliseksi mistään?

"Huudella kuolleille haudan takaa" -mitä? Eihän se kuollut tästä mitenkään hyödy, vaan pitää huolta eloonjäävistä. Siitä lapsestaan, jonka puolisoa ei halua sotkea esim. sukumökkiin, ja vielä enemmän sen lapsen mahdolisista sisaruksista, jotka ovat täysin osattomia tämän ahneen puolison valintaan.

Kuulostat siltä, että jotenkin pidät sitä PUOLISOSI rakkauden mittarina, että hänen pitäisi pakottaa vanhempansa pitämään huoli siitä, että pääset osalliseksi näiltä vanhemmilta jäävään perintöön. Mikä ihmeen tarve sulla on saada jonkun toisen ihmisen vanhempien omaisuutta?

Eikö se riitä, jos sinulla ja puolisollasi on kaikki yhteistä? MIksi haluat sotkeentua hänen VANHEMPIENSA omaisuuteen?

Minä en halua sotkeentua kenenkään omaisuuteen, mutta en myöskään pidä siitä, että jotkut mainitsevat minut omissa säädöksissään.

Hänhän vain noudattaisi suvun tapaa. Et kai oleta, että ihminen, johon kohdistat panettelevaa käytöstä, osoittaisi sinulle koskaan mitään muuta kuin samaa.
Jos tuleva miniä noudattaa suvun tapaa, hän kyllä auttaa minua ihan auttamisen ilosta, vastavuoroisen auttamisen, velvollisuuden tunteen ja painostavan syyllistämisen tähden :D
Ei siihen rahaa tarvita.

Asenteeseen liittyy.

Ei liity. Se on juridinen toimenpide, joka on typerä ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.

Onhan se nyt selvää, että kukin vanhempi haluaa turvata oman lapsensa tulevaisuuden eikä niinkään omien lastensa heiloja. Puolet avioliitoista päättyy eroon ja mun nähdäkseni minä en ole mitään velkaa lasteni puolisoille. Jos lapseni haluaa jakaa perintönsä puolisonsa kanssa se on minulle fine. Jos ei, niin sekin on ihan fine. Mutta eniten fine on se, että lasteni aviopuolisoilla ei ole mitään juridisia oikeuksia minun omaisuuteeni.
Jos joku siitä vetää herneen nenäänsä, niin ihan vapaasti.

• Tykkää
Reactions: .....
Minä en halua sotkeentua kenenkään omaisuuteen, mutta en myöskään pidä siitä, että jotkut mainitsevat minut omissa säädöksissään.

Eivät he sinua mainitsekaan, vaan "lapsen aviopuolison". EI se ole suunnattu henkilökohtaisesti sinua vastaan. Otat kaiken kovin hlökohtaisesti.

Sinä sotkeennut ihan lain kirjaimen takia siihen omaisuuteen, väkisin, elleivät he tee noin. Näillä appivanhemmilla ei ole muuta mahdollisuutta.

Ei sinne suvun mökille vaan mahdu kaikkien exät :D Ja vielä, kun kellään ei sitten ole siihen mitään sanomista, se ei riipu siitä tykkäävätkö muut siitä vai ei. Ne exät omistavat sitä mökkiä sitten ihan yhtälailla kuin muutkin.

• Tykkää
Reactions: ..... ja AivanSama
Ei liity. Se on juridinen toimenpide, joka on typerä ottaa henkilökohtaisena loukkauksena.

Onhan se nyt selvää, että kukin vanhempi haluaa turvata oman lapsensa tulevaisuuden eikä niinkään omien lastensa heiloja. Puolet avioliitoista päättyy eroon ja mun nähdäkseni minä en ole mitään velkaa lasteni puolisoille. Jos lapseni haluaa jakaa perintönsä puolisonsa kanssa se on minulle fine. Jos ei, niin sekin on ihan fine. Mutta eniten fine on se, että lasteni aviopuolisoilla ei ole mitään juridisia oikeuksia minun omaisuuteeni.
Jos joku siitä vetää herneen nenäänsä, niin ihan vapaasti.

Juridinen toimenpide ja henkilökohtainen loukkaus. Olet moukka.