Jos joutuisit taharrush gamean uhriksi, löisitkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vendla.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vendla.

Vieras
Jos joutuisit Tukholman tai Kölnin kaltaiseen tilanteeseen, jossa miesjoukkio kourii ja häpäisee naisia, niin löisitkö ko. miehiä?

Itse mietin, että jos joku tulisi vastaavassa tilanteessa kourimaan minua, niin oma spontaani reaktioni olisi lyödä nyrkillä - kasvoihin ja kovaa. Niin kovaa, ettei sama henkilö koskisi toista kertaa. Miten sinä menettelisit?

Olen kerran joutunut tilanteeseen, jossa ohikulkeva mies tarrasi vyötärööni Lontoon metrotunnelissa. Tartuin ympärilläni olleeseen käteen ja pysähdyin siten, että mies jatkoi matkaansa kun minä edelleen pidin häntä ranteesta kiinni. Väänsin niin lujaa kuin pystyin taakse ja ylöspäin. Kuulin sanovani: "never do that again or I'll brake it off". Mies luikki karkuun väenpaljouteen. En näe syytä miksen toimisi samoin jos vastaavaan tilanteeseen vielä joutuisin.

Et sitten ottanut huomioon, että siellä oli JOPA KYMMENET matut piirittäneet yhden naisen. Kaikki survomassa sormia pilluun niin nopeasti kuin ehtii. Ja osa pitelee samaan aikaan kiinni. Että eiköhän siinä tilanteessa yhden lyöminen vain provosoisi heitä lisää.

Et sitten ottanut huomioon, että siellä oli JOPA KYMMENET matut piirittäneet yhden naisen. Kaikki survomassa sormia pilluun niin nopeasti kuin ehtii. Ja osa pitelee samaan aikaan kiinni. Että eiköhän siinä tilanteessa yhden lyöminen vain provosoisi heitä lisää.

Mitä väliä? Hampailla vois vielä kiskoa (vaikka kiinni pidettäisinkin) korvan lähimmältä irti. Oispa dna-näytettä antaa poliisille.

Haluaisin uskoa, että tekisin muutakin kuin vain nyrkillä löisin, ja luultavasti tekisinkin.
Mutta joskus joku outo tilanne alkaa niin yhtäkkiä, että menee jotenkin ihan lukkoon, kun ei tajua, mitä tapahtuu. Tällöin jää hetkeksi ihan vain suu auki ihmettelemään, että mitä tapahtuu. Eli eihän sitä koskaan voi tietää.

No sitä, että se lyöminen ja rimpuilu on turhaa siinä vaiheessa. Itse koittaisin varmaan vähän älykkäämmin livahtaa siitä tilanteesta, vaikka joukon jalkojen välistä. Jos siis vain suinkin mahdollista.

Mua kiukuttaisi niin etten osaisi ajatella kovinkaan järkevästi.

(tiedän, olen ollut tappelutilanteessa ja ensireaktioni on väkivaltainen)

Mä en ilkeä ketään munille potkia. Mut saa se palleapläjäyskin kumaraan. Vaikka yleensä noi etelänmiehet on mua lhyempiä, ei oo ongelmia ylettyä.
Kyllä sä ilkeäisit jos iso joukko miehiä käy päälle ja repii ja kähmii. Semmoisessa on aika vahva kuolemanvaara, jos sellaiseen joutuu.

Katsoin tässä yks päivä sen naistoimittajan kertomuksen siitä kun sitä kähmittiin siellä Tahririn aukiolla. Ihme että se pääsi hengissä pois. Oli todella kamala kertomus.

Rehellisesti sanottuna en tiedä. Siinä ei (ihan oikeasti) ole juuri mitään tehtävissä, jos saat kymmenen jätkää niskaan. Siinä vaan ei ole.

Entä jos leikkii suostuvaa ja elehtii haluavansa ottaa suihin? Ja sit sellainen tukevat ote juuresta hampailla ja repäisy.

(hassua, munille en ilkeä potkia mutta tää ei tuottaisi ongelmia)

aina jos joku käy kiinni tavalla josta en pidä, niin puolustan itseäni niillä keinoin kuin mahdollista.Ensin tietysti sanallisesti ja sen jälkeen yritän lähteä tilanteesta pois ja jos sekään ei auta niin varmasti tirvaisen lähintä/lähimpiä henkilöitä.
samoin korotan ääntäni niin et varmasti lähistöllä olevat huomaa tilanteen, ja toivon et joku puuttuisi tilanteeseen, samoin kuin itse puuttuisin jos näkisin sellaisen tapahtuman.
ja soittaisin poliisille heti kun tilanteesta pääsisin eroon.

Vappuna sitten vaan arvoisat mammat Helsingin keskustaan kokeilemaan miten käytännössä estätte matuja raiskaamasta teitä ja kokemukset saa kertoa heti kaksplussalla.

Rehellisesti sanottuna en tiedä. Siinä ei (ihan oikeasti) ole juuri mitään tehtävissä, jos saat kymmenen jätkää niskaan. Siinä vaan ei ole.

Tämä on aivan totta. En tiedä pitääkö vain olla jotain kättäpidempää mukana jotta ois jotakin mahdollisuuksia?
Mutta jo on paskaks menny jos naiset joutuu pitää jotain sellaista mukanaan. Mikä tällaiseenkin sitten olisi kätevä. Laissahan se on kiellettyä kantaa oikein mitään vahingoittavaa mukana.

Kuumimmat

Yhteistyössä