Jos koulu alkaa 6.8, niin eikös ekan opintotuen pitäisi tulla elokuussa?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Kun Kelasta tuli eilen paperi, koska opintotuki nousee ja siinä luki, että eka opintotuki maksetaan syyskuussa. Ja että puolen kuun opintotuki elokuulta takautuvasti syyskuussa.

Mutta mulla siis alkaa koulu jo 6.8 joten kyllä siinä on lähes koko elokuu koulua. Ja mä muistaisin saaneeni aina ennenkin elokuussa ekan tuen. Pyhällä hengelläkö pitäisi elää koko elokuu? :kieh: :kieh:
 
Tää on vähän sama juttu kun se, ettei opintotukea tule enää kesäkuun alussa. Muistan hyvin opiskeluajoilta aina sen "paniikin", kun jostain oli vuokrarahat raavittava kasaan, eka palkka kesäkuun töistä tuli kuitenkin aina vasta kesäkuun lopussa ja kesäkuun vuokra oli maksussa kesäkuun alussa... :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mee sossuun ruinaa

Ja sä voit hankkia elämän :hug: :laugh: :laugh:

Vähän sä oot äkänen täti, voi sua ja aina halaamas, on sulla vaikeeta ittes kanssa.

Ei mulla ole yhtään vaikiaa itteni kanssa, mutta sua tuntuu hiertävän mun olemassaolo :whistle: Ja mä saan käyttää just niitä hymiöitä kun mä haluan, siihen ei tarvita sulta lupaa :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mee sossuun ruinaa

Ja sä voit hankkia elämän :hug: :laugh: :laugh:

Vähän sä oot äkänen täti, voi sua ja aina halaamas, on sulla vaikeeta ittes kanssa.

Ei mulla ole yhtään vaikiaa itteni kanssa, mutta sua tuntuu hiertävän mun olemassaolo :whistle: Ja mä saan käyttää just niitä hymiöitä kun mä haluan, siihen ei tarvita sulta lupaa :hug:

:) Ei todellakaan, kuhan tokasin et mee sossuun, ku siä muutenkin käyt ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Tää on vähän sama juttu kun se, ettei opintotukea tule enää kesäkuun alussa. Muistan hyvin opiskeluajoilta aina sen "paniikin", kun jostain oli vuokrarahat raavittava kasaan, eka palkka kesäkuun töistä tuli kuitenkin aina vasta kesäkuun lopussa ja kesäkuun vuokra oli maksussa kesäkuun alussa... :/

No ei ole sama asia, koska kesäkuussa ei opiskele. Mä taas opiskelen elokuussa jo kuudennesta päivästä asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mee sossuun ruinaa

Ja sä voit hankkia elämän :hug: :laugh: :laugh:

Vähän sä oot äkänen täti, voi sua ja aina halaamas, on sulla vaikeeta ittes kanssa.

Ei mulla ole yhtään vaikiaa itteni kanssa, mutta sua tuntuu hiertävän mun olemassaolo :whistle: Ja mä saan käyttää just niitä hymiöitä kun mä haluan, siihen ei tarvita sulta lupaa :hug:

:) Ei todellakaan, kuhan tokasin et mee sossuun, ku siä muutenkin käyt ;)

Ja sulla tuntuu asian kanssa olevan ongelmia :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja DixieChick:
Tää on vähän sama juttu kun se, ettei opintotukea tule enää kesäkuun alussa. Muistan hyvin opiskeluajoilta aina sen "paniikin", kun jostain oli vuokrarahat raavittava kasaan, eka palkka kesäkuun töistä tuli kuitenkin aina vasta kesäkuun lopussa ja kesäkuun vuokra oli maksussa kesäkuun alussa... :/

No ei ole sama asia, koska kesäkuussa ei opiskele. Mä taas opiskelen elokuussa jo kuudennesta päivästä asti.

...tajusin kyllä sun pointin, mutta lähinnä noin niin kun käytännön ongelmana asiaa ajattelin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mee sossuun ruinaa

Ja sä voit hankkia elämän :hug: :laugh: :laugh:

Vähän sä oot äkänen täti, voi sua ja aina halaamas, on sulla vaikeeta ittes kanssa.

Ei mulla ole yhtään vaikiaa itteni kanssa, mutta sua tuntuu hiertävän mun olemassaolo :whistle: Ja mä saan käyttää just niitä hymiöitä kun mä haluan, siihen ei tarvita sulta lupaa :hug:

:) Ei todellakaan, kuhan tokasin et mee sossuun, ku siä muutenkin käyt ;)

Ja sulla tuntuu asian kanssa olevan ongelmia :whistle:

Hahhaa.
 
Menee ohi aiheen mut onks kukaan muu huomannut että aina Scarletin ketjuihin tulee joku nimim. vieras haukkumaan oli aihe mikä vaan. Taitaa olla sama. Ja tosiaan, mä olen käsittänyt että takautuvasti maksetaan noi tuet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
Menee ohi aiheen mut onks kukaan muu huomannut että aina Scarletin ketjuihin tulee joku nimim. vieras haukkumaan oli aihe mikä vaan. Taitaa olla sama. Ja tosiaan, mä olen käsittänyt että takautuvasti maksetaan noi tuet.

Mun ikioma perskyrpänen joka vittuilee vaikka kirjoittaisin säästä :heart: :heart:
 
Joo just eikä asiaa saa hoidettua oman paikkakunnan Kelassa vaan pitää soitella Seinäjoelle. Kiva jos pitää koululta jotain todistusta, niin en mä tiedä onko siellä ketään! |O |O
 
Yritin eilen soittaa Kelaan, mutta oli varattua koko ajan eikä siellä ole jonotussysteemiä. Varmaan kaikki Sedun oppilaat soittelee Seinäjoen Kelaan tuon koulujutun takia :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
takautuvasti tulee syyskuussa eli saat 1,5kk ajalta..

Ei kun koulu alkaa 6.8 eikä vasta puolessa kuussa. Kelan paperissa ja netissä tiedoissa lukee, että mulla alkaa koulu vasta 16.8. Mun sisko saman koulutuskeskuksen oppilas ja hänellä sama homma, koulu alkaa 6. päivä, mutta koulu ilmoittanut, että alkaa vasta 16.8.

Viime vuonna koulu alkoi elokuun alussa ja eka opintotuki tuli elokuulla ja koko kuulta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Yritin eilen soittaa Kelaan, mutta oli varattua koko ajan eikä siellä ole jonotussysteemiä. Varmaan kaikki Sedun oppilaat soittelee Seinäjoen Kelaan tuon koulujutun takia :kieh: :kieh:

Mäkin yritin soitella eilen kelaan, eikä toivookaan, että pääsis läpi. Ootko varma, etteivät hoida sun asioita paikallisen kelan palveluissa? Ne on joskus hellämielisiä ja suostuu. Netti on kanssa kätevä tapa asioida, nyt kun niillä on se sähköinen asiointipalvelu. Mä hoidin asiani eilen siellä.
 

Yhteistyössä