Jos lääkäri menee lääkäriin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietin fiksuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi olla, että jossakin systeemissä kirjataan ammatti, mutta ei aina. Luulen, että lääkäri puhuu siihen malliin asiasta, että voi käydä selville jo heti ja ehkä usein muutenkin mainitsee.

Luulen, että jos lääkäri menee suunniteltuun toimenpiteeseen/tutkimukseen, hän kyselee ensin kollegoiltaan suosituksia ja sitä kautta päätyy jonnekin vastaanotolle. Akuutissa tilanteessa eri asia.

Mun serkkuni on lääkäri, eikä esim. ikinä katso lastensa korvia korvatulehdusepäilyksissä. Vie aina "oikealle" lääkärille.

Ei voi yleistää. Hei lääkäritkin on ihmisiä, omia persooniaan. osa haluaa tulla kollegana kollegan vastaanotolle, osa tulee anonyymimmin. Eikä piirit kovin pieniä ole, tietenkin paikkakunnasta riippuen.

terv. lastenlääkäri :)

lääkärit tuntee yllättävän hyvin toisensa

anoppi vei tässä mun yks päivä mun lapsen lääkäriin täällä pohjoisessa eikä malttanut olla kehaisematta että poikansa on myös lääkäri. Ja paikallinen tohtori tunsi tämän tsadissa asuvan lankomiehen!

Rtg-lähetteissä (jotka siis on lääkärin kirjoittamia) lukee tosi usein että "43-vuotias kollega, jolla kipua kylkikaaressa" tms.

Sitä en toki voi tietää, että montako lääkäriä käy kuvilla ihan incognito :)

Ja aina kun tuo kollega-sana esiintyy, niin tulee pienet suorituspaineet jostain syystä :O :D, vaikkakin kaikki kohdalle osuneet lääkäripotilaat on olleet muistaakseni tosi mukavia. Erityisen suuret paineet aiheuttaa lähetteessä aika ajoin vilahtava "eläkkeellä oleva radiologi"-maininta. Puntit tutisee. Ja jotenkin ne on aina valikoituneet just mun potilaiksi. Kai siksi, että vanhemmat ja kokeneemmat hoitajat osaa jo paeta paikalta nähdessään tutun nimen listalla, mutta mulla ei vielä sellaista kykyä oo :xmas:

Osa kertoo, osa ei. Yksi jo edesemennyt lääkäri, oli melko hankala potilas toisille lääkäreille.
Hän sovelsi melko vapaamielisesti esim. sitä, miten sairaalasta voi kotiutua lääkärin määräyksellä- sillä kun ei tarkoittettu hänen omaa lupaansa, vaan kyseisen sairaalan lääkärin myöntämää kotiuttamislupaa.