Jos lähdette pienten lasten kanssa kaupunkikierrokselle kävelypelissä, onko lapsella silti hienommat/kevyemmät "kaupunkivaatteet" yllä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outo näky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outo näky

Vieras
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen...

...että kun me usein lähdetään kävelypelissä kaupunkikierrokselle. Ja eihän siellä tarkene lapsi rattaissa esim. vain takki päällä (niin kuin monille kaupunkivaatteena esim. farkut+takki) . Eli meillä on kyllä ihan toppahaalari päällä. Ja normaalit ulkoilutamineet muutenkin.

Me ollaan varmaan sitten outo näky kaupungilla...
 
Jos me tuonne keskustaan mennään muutoin kuin omalla autolla niin lapsella on toppavaatteet päällä. Yleensä takki-housut-yhdistelmä. Omalla autolla liikkuessa saattaa mennä pikkupakkasilla sukkikset + farkut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outo näky:
Tuli tuosta toisesta ketjusta mieleen...

...että kun me usein lähdetään kävelypelissä kaupunkikierrokselle. Ja eihän siellä tarkene lapsi rattaissa esim. vain takki päällä (niin kuin monille kaupunkivaatteena esim. farkut+takki) . Eli meillä on kyllä ihan toppahaalari päällä. Ja normaalit ulkoilutamineet muutenkin.

Me ollaan varmaan sitten outo näky kaupungilla...

Haalarissa en ole tainnut milloinkaan viedä lastani kaupoille, vaikka olisi kuinka reimaa ollut;D
 
Meillä lapsella kaksi talviasua: haalari ja toppahousut + -takki. Kaupungille yleensä puen lapsen tuohon 2-osaiseen pukuun. On kätevämpi kun voi sitten kaupoissa riisua takin pois. Eikä tämä nyt niin kamalan elitististä ole. Kirpparikamppeilla tämä tuplavaatetus onnistui ihan siististi.
 
Meidän lapset ei juurikaan käy kaupunkikierroksilla, koska:
-vastustamme ostelua harrastuksena
-kaupungin levottomuus ja äänet tekevät pienet rauhattomiksi
-ei ole tarvetta "näyttäytyä" keskustassa, käymme kyllä teatterissa ja kaupungin puistoissa mm piknikillä, mutta ostelu ei ole perheen yhteinen harrastus
-pienet lapset eivät nauti istua tuntikausia rattaissa kuumissa kaupoissa

Käyn siis itse kaupungilla tekemässä ostokset, lapset ovat koulussa/hoidossa silläaikaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sipi&tylvesteri:
Meidän lapset ei juurikaan käy kaupunkikierroksilla, koska:
-vastustamme ostelua harrastuksena
-kaupungin levottomuus ja äänet tekevät pienet rauhattomiksi
-ei ole tarvetta "näyttäytyä" keskustassa, käymme kyllä teatterissa ja kaupungin puistoissa mm piknikillä, mutta ostelu ei ole perheen yhteinen harrastus
-pienet lapset eivät nauti istua tuntikausia rattaissa kuumissa kaupoissa

Käyn siis itse kaupungilla tekemässä ostokset, lapset ovat koulussa/hoidossa silläaikaa.

No huh, missä te oikein asutte jos ei keskustassa ole kuin kauppoja?

 
No jos kävelypelissä (vitsit mikä sana :D ) mennään niin todellakin on haalarit/2-osaset toppapuvut päällä. Autolla mennessä voi sitten mennä pelkässä takissa+farkuissa.
 
kyllä puetaan kaupunkivaatteet ylle, en laita koskaan haalaria sillä se on todella kuuma kaupoissa ollessa
talvella menee kevyttoppahousuissa ja toppatakissa, takki otetaan kaupassa pois
keväällä-kesällä-syksyllä farkut
 
Suomessa on melkein aina kylmää tai märkää tai molempia, joskus minä hölmö lupaan lapsille farkut, mutta eivätkös he kaadu heti seuraavassa kadunkulmassa ja sitten ovat sekä likaisissa että märissä vaatteissa. Ihan hirmuisen harvoin käydään kyllä kaupungissa ja lasten kanssa vielä harvemmin.
 

Similar threads

Yhteistyössä