Jos lähetteessä lukee, että ilmoittautuminen suoraan osastolle, se varmaan tarkoittaa että sinne myös jäädään?

Keep calm and carry on

Aktiivinen jäsen
09.04.2011
2 393
0
36
Mulle tuli kirje, jossa lukee kutsu hoitoon elinsiirto- ja maksakirurgian osastolle. Pitäisi mennä suoraan vuodeosastolle klo 7.30 aamulla ja olla syömättä ed. illasta lähtien. Kirjeen mukana tuli preoperatiivinen esitietolomake.

Mä kuvittelin, että menen käymään polilla näyttämässä itseäni ja sitten mietitään mitä tehdään. Nyt kuitenkin kuulostaa siltä, että mut otetaan suoraan osastolle ja jotain operaatiotakin suunnitellaan. Vai voiko tämä olla vain joku varotoimi?

Alkoi vähän jännittää, että joutuuko sitä taas johonkin leikkaukseen ja jos, millaiseen.

no ainakin meillä esim lapsen korvien putkituksessa kutsuttiin suoraan osastolle vaikka kotiin pääsi samana päivänä. samoin suunnitellussa sektiossa kutsutaan suoraan osastolle. enempää en osaa sanoa,.

Kuulostaa siltä, että jotain tekevät. Vähän perusteellisempia tutkimuksia ainakin, missä ei pelkkä polille piipahdus riitä.

Mutta suosittelen kysymään, mitä on tarkoitus tehdä ja kauanko todennäköisesti menee.

Se voi olla että lääkäri pitää polia siellä osastolla jolloin sun pitää ilmottauta osaston tiloissa (eikä varsinaisella poliklinikalla).

Toinen mikä tulee mieleen on että sulle on varattu varmuuden vuoksi petipaikka. Eli on mahdollisuus että jäät. Mutta soita sinne ja kysy, sillä se selviää.

Tuossa oli joku numero, johon soittaa jos aika ei sovi. Toivottavasti osaavat siitä vastata muutamaan kysymykseenkin.

Täytyy kuitenkin vähän suunnitella tuota menoa, kun asun toisessa kaupungissa ja lapsikin tarvitsee sitten hoitopaikan.

Olen kirurgisella osastolla töissä ja arvelisin, että kaiken varalta sinut pidetään ravinnotta, JOS siihen onkin tarvetta. Sinut mahdollisesti otetaan osastolle. On helpompi varautua, kuin pitkittää mahdollista toimenpiteen alkua.

Tuo että pitää olla syömättä olla niin viittais kyllä siihen että jotain toimenpidettä tehtäisiin. Tai voihan ne olla vaan vaik verikokeet? Joskus on hoitajan/lääkärin haastatteluja myös osastolla, eikä poliklinikalla. Ja tuo esitietolomakekin viittaa johonkin toimenpiteeseen. Soita ja kysy.

Yhteistyössä