Jos lapseltasi varastetaan (arvokas) lippis ja tiedätte, kuka sen vie...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Yrittäisin varmaan ottaa yhteyttä varkaan vanhempiin ja saada heidät hoitamaan asian. Itse muistan omasta lapsuudestani, että lapsi leimautuu helposti, jos hänen vanhempansa käy toisten ovilla räyhäämässä.

Tuo pentu on leimaantunut jo varkaaksi ja pummiksi. Siksi haluan hänet nyt nalkkiin. Oppisko jo jotain....

Tarkoitinkin, että sinun lapsesi leimautuu. Muistan omasta lapsuudestani yhden koulukiusatun, jonka hullu isä kävi pitkin kyliä rähisemässä. Enemmän se kääntyi lasta itseään vastaan.

Lisäksi luulen, että jos juttelet asiallisesti ja rauhallisesti varkaan vanhempien kanssa, saat heidät ymmärtämään tilanteen ja tajuavan, että jokin rangaistus on paikallaan. Rähisemällä saat vain vanhemmat puolustusasemiin, ja sehän on varkaalle tosi nannaa.

Olenko menossa rähisemään????? Idea on selvittää asia. Et tunne minua ja tapaani toimia.

Tämä on Palsta, täällä tuomitaan heti, vaikka ois kuinka varma ja mistä. =)
Minusta tehdään paska, varas on ihan jees.=)

Näinhän se menee :D

Eikä varkaalle saa sanoa rumasti että "antaa olla viimeinen kerta kun teet mitään tällaista, ja nyt se lippis tänne & ihan hiton vikkelään!". Se on julmaa. Tulee pienelle viidesluokkalaiselle paha mieli :'(

Lippis löytyi. Epäilty:D oli sen ottanut ja myönsi asian. Kiitos rehellisyydestä ja kerroin, että arvostan sitä, että tunnustit asian. Poika oli semmoisista oloista kyllä lähtöisin, että siinä voi tehdä mieli pölliä lippis ja vähän muutakin... Ressukka.

Mun lapselle ei jäänyt huono fiilis, eikä tälle varkaallekaan. Hankala hänen olis ollut lippistä käyttää, kun samassa kaupunginosassa asutaan...

Mutta näin tällä kertaa. Toivon, että poika oppi jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Tämä on Palsta, täällä tuomitaan heti, vaikka ois kuinka varma ja mistä. =)
Minusta tehdään paska, varas on ihan jees.=)

Näinhän se menee :D

Eikä varkaalle saa sanoa rumasti että "antaa olla viimeinen kerta kun teet mitään tällaista, ja nyt se lippis tänne & ihan hiton vikkelään!". Se on julmaa. Tulee pienelle viidesluokkalaiselle paha mieli :'(

Etsisin osoitteen ja menisin kotiovelle räyhäämään.
Noin oli aiemmin.Jos sanoo tuon ylläolevan asiallisesti se ei milestäni oel räyhäämistä....

Lippis löytyi. Epäilty:D oli sen ottanut ja myönsi asian. Kiitos rehellisyydestä ja kerroin, että arvostan sitä, että tunnustit asian. Poika oli semmoisista oloista kyllä lähtöisin, että siinä voi tehdä mieli pölliä lippis ja vähän muutakin... Ressukka.

Mun lapselle ei jäänyt huono fiilis, eikä tälle varkaallekaan. Hankala hänen olis ollut lippistä käyttää, kun samassa kaupunginosassa asutaan...

Kiitin rehellisyydestä siis... Kirjotin nopsaan ja tuli virhe.

No löytyipä nopeesti...

Alkuperäinen kirjoittaja no:

No löytyipä nopeesti...

Onneksi. Ottakaa vaan sekuntikellolla aikaa. Asumme lähekkäin ja muita onnekkaita sattumuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja nin:
Etsisin osoitteen ja menisin kotiovelle räyhäämään.
Noin oli aiemmin.Jos sanoo tuon ylläolevan asiallisesti se ei milestäni oel räyhäämistä....

Tuo on sitä mun räyhäämistä. Ja toki sanoisin tuon aika tiukkaan sävyyn; en pää punaisena huutaen, mutten ihan normaalilla keskusteluäänelläkään. Siten, ettei jää epäselvyyksiä kuitenkaan siitä, oonko vihainen vai en.

Teistäkö kukaan ei käyttäisi pikaseen nettiä osoitteen löytämiseen? Eniroa sun muuta? Sitten hokaatte, että kakara asuu lähempänä, ku oli arveltu muutaman mamman voimin? Sitten vaan pihalle ja poika on sielä. Mutta joo. Pilatkaa jonkun muun päivä. Minä olen iloinen lapseni puolesta.

Asiaa sivuuttaen: Huonot kotiolosuhteet eivät tee lapsesta varasta tai väkivaltaista tai koulukiusaajaa tms.
Se on jokaisen ihmisen itsensä päässä se mitä pahojaan tekee ja mitä jättää tekemättä.

Tiedän niin paljon tapauksia joilla on/ oli huonot kotiolosuhteet mutta ovat itse hyviksiä ihmisinä.

Huonot kotiolosuhteet tietty voivat rikollisuuteen taipuvasta yksilöstä tehdä vielä huonomman ihmisen. Hyvät kotiolosuhteet eivät tee pahasta ihmisestä hyvää.. Mutta ehkä asteen verran paremman kuin hän muuten olisi ihmisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Asiaa sivuuttaen: Huonot kotiolosuhteet eivät tee lapsesta varasta tai väkivaltaista tai koulukiusaajaa tms.
Se on jokaisen ihmisen itsensä päässä se mitä pahojaan tekee ja mitä jättää tekemättä.

Tiedän niin paljon tapauksia joilla on/ oli huonot kotiolosuhteet mutta ovat itse hyviksiä ihmisinä.

Huonot kotiolosuhteet tietty voivat rikollisuuteen taipuvasta yksilöstä tehdä vielä huonomman ihmisen. Hyvät kotiolosuhteet eivät tee pahasta ihmisestä hyvää.. Mutta ehkä asteen verran paremman kuin hän muuten olisi ihmisenä.

Ei teekään, mutta kieltämättä tuo kävi meilessä, kun näki lapsen kodin. Köyhyys puski joka nurkasta. Mua säälitti, vaikka lapsi oli varastanut. Ei voi mitään. Ei se tietenkään mihinkään oikeuta, mutta kuitenki.

Yhteistyössä