Jos lapsen silmälasit hajoaa koulussa toisen oppilaan tekojen takia, niin kuka korvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huokaus"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huokaus"

Vieras
Silmälasit tuntuu olevan välillä muille ongelma. Uhataan ottaa päästä pois, otetaan lasit lapseni pulpetista ja koitetaan niitä omaan päähän. Lapsi laittaa välillä lasit pulpettiin välitunnin ajaksi, että ei mene vaikka karusellissa rikki.

Jos lasit menevät rikki, niin maksaako hajottajan vanhemmat vai koulun vakuutus?Ei paljon naurata jos todella pienituloisen yh:n lapsen 300€ maksaneet lasit menee rikki.

Ajattelin, että jos laitan sähköisen reissuvihkon kautta opettajalle viestiä, että vähän seuraa mitä tapahtuu. Tänään eräs tyttö oli uhannut ottaa lasit tyttöni päästä ja oli siinä ollut muutakin rähinää. Tuon tytön äidille laitoin facessa viestin koska me tunnemme kyllä toisemme ja pystymme selvittämään nämä keskenämme. Tunnen tuon äidin ja tiedän, että ottaa kyllä lapsensa puhutteluun. Toki laitoin viestissä, että mulla on vain oman lapseni versio tapahtuneista.

Suoraan sanottuna en tiedä, mutta koululla ei varmasti ole vakuutusta tämän varalle. Ja jos toinen eosapuoli ei suostu korvaamaan niin itse maksat.

Kehotan ottamaan lapsen laseille vakuutuksen (sieltä silmälasiliikkestä), joka korvaa teille uudet lasit rikkoutuneiden tilalle. Ei edes ole väliä miksi menivät rikki. Ainakin Nisseniltä (ostetuille laseille) eräs tuttavaperhe on tällaisen vakuutuksen laseille ottanut.

Koulu korvaa, jos lapsen kasvoihin on tullut tapauksesta ruhje ja olet käyttänyt hänet lääkärissä, josta sinulla on todistus. Muuten menee kotivakuutukseen. Itse en tajunnut käyttää lääkärissä ja sen vuoksi jouduin laittamaan oman kotivakuutuksen piikkiin.

Yhteistyössä