Jos lapsi on flunssassa, kuinka herkästi jää pois koulusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Missä tilanteessa sallit sen? vain jos on kuumetta vai? Meillä poika 7v. nuhaa ja vähän köhää...ollut jo jonkun aikaa, mutta viime yönä vähän pahentunut...yrittää kovin itse, että saisi jäädä kotiin, mutta minusta näyttää että jaksaisi varmasti koulussakin. Vähän ääni hönöttää ja on käheä.

Mitä tekisitte?

Kouluun laittaisin ehdottomasti. On siellä koluluokissa usein monia muitakin oppilaita samanlaisessa olotilassa. Ilman kuumetta, oksennustautia tai vastaavaa, siis pelkässä nuhköhässä olen aina laittanut kouluun ja niin olen nähnyt monen muunkin tekevän.

Siksi vaan jäin miettimään, kun rehtori aika kiivaasti viime vanhempain illassa painotti, että älkää laittako niitä lapsia sairaana kouluun muita tartuttamaan, mutta ei kai se tarkoittanut että ei nuhaisenakaan saisi mennä...nuha ja yskä kun voi kestää viikkoja.

Aivan varmasti on lapsesi koulukuntoinen. Nimenomaan flunssa tai muu köhä voi kestää viikkotolkulla. Siinähän jäisi jo pahasti opetuksestakin jälkeen. Kyllä se kuume lapsellesi nousee jos on nouseakseen ja silloin jätä hänet kotiin koulupäiväksi.

No ihan voinnista riippuen. Ja siitä kuinka pitkä ja raskas koulupäivä olisi edessä.

Jo pelkkä kuumeeton flunssa voi vetää olon todella huonoksi. Meilä kuume ei ole mikään mittari. Parempi levätä kotona, jos vointi on heikko.

Meillä onneksi se tilanne, että lapset harvon sairaana. Kumpikaan teineistä ei ole ollut koko vuonna kun pari päivää pois koulusta. Ehkä ajatelisin toisin, jos flunssaa olisi joka kuukausi..

Meidän lapsilla näkee silmistä sen: jos ne kiiltää ja lupsottaa, niin kotiin saavat jäädä. Yleensä sillon myös nukkuvat tai makoilevat tuntikausia, vaikkei kuumettakaan olisi. Kyseessä on yleensä sillon kova nuha joka turvottaa myös poskipäitä.

Yhteistyössä