Jos lapsi on nuhassa/yskässä 1,5kk välein -onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minäkäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minäkäs

Vieras
Meidän kakkonen taitaa saada kaikki mahd.pöpöt.Viime kevättalvi oli n.kk välein nuhassa ja nosti korkean kuumeen välillä.
Nyt pelkään saman rallin alkavan taas.Jo toinen nuha tälle syksylle ja yskää,ei nyt lämpöä kuitenkaan.
Onko tämä normaalia että näin usein kipeänä?Tyttö nyt 4v.
Esikoisella,joka 7v. on ollut elämänsä aikana 2 kuumetta..

Meillä lääkäri väitti, että on normaalia, jos tarhassa oleva lapsi on kuumeessa ja flunssassa useamman päivän joka viikko. (tätä jatkui 6-10kk ennen kuin syy selvisi) Tarhassa kuulemma pöpöt jyllää. Vein tytön yksityiselle verikokeisiin, kun en pitänyt normaalina. Otettiin valkosolu määrät ja niiden erottelu ja selvisi, että tytöltä puuttuu osa valkosoluista lähes kokonaan ja tämän vuoksi vastustuskyky ei toiminut. Nyt osaamme itse toimia tämän mukaan. Tyttö otettiin päiväkodista kotihoitoon n. vuodeksi ja sen jälkeen perhepäivähoitoon. Kaikki hoitomuodot ei sovi kaikille. Tuo 1,5 kk välein sairastelu ei mielestäni siis kuulosta mitenkään pahalta, mutta asia selviää ihan helposti verikokeella.

Meillä lääkäri väitti, että on normaalia, jos tarhassa oleva lapsi on kuumeessa ja flunssassa useamman päivän joka viikko. (tätä jatkui 6-10kk ennen kuin syy selvisi) Tarhassa kuulemma pöpöt jyllää. Vein tytön yksityiselle verikokeisiin, kun en pitänyt normaalina. Otettiin valkosolu määrät ja niiden erottelu ja selvisi, että tytöltä puuttuu osa valkosoluista lähes kokonaan ja tämän vuoksi vastustuskyky ei toiminut. Nyt osaamme itse toimia tämän mukaan. Tyttö otettiin päiväkodista kotihoitoon n. vuodeksi ja sen jälkeen perhepäivähoitoon. Kaikki hoitomuodot ei sovi kaikille. Tuo 1,5 kk välein sairastelu ei mielestäni siis kuulosta mitenkään pahalta, mutta asia selviää ihan helposti verikokeella.

No meillä otettiin viime keväänä verikokeetkin ja niissä valkosolut ja muut olivat ihan normaalit.Kai niistä olisi näkynyt jos jotain poikkeavaa?
Tyttö kyllä syö aika huonosti ja on laihan (14,5kg),olenkin antanut sanasolia nyt vitamiiniksi.

ei ole mitenkään paljon, eskarikin ollut jo kahdesti kipeä 2 kuukauden aikana kesäloman jälkeen.
ja tuo ei edes ole kova sairastamaan, ei esim. ole ollut kuin kerran 6-vuoteen ab-kuurilla.

Eli olette sitä mieltä ettei kannattaisi huolestua??
Kun olen tällainen hysteerinen että pelkään aina kaikkea kamalaa..
Ja juu,tuo nuha kyllä näyttää tarttuvan meidän vauvaan/mieheen sitten myös joka kerta,että sai yhtä huono vastustuskyky hälläkin/heilläkin.

Ei kuulosta normaalilta enää tuon ikäisellä, pienemmällä lapsella 1-2v. voi ollakin noin usein nuhaa.
Meillä lapset popsivat maitohappobakteereja ja pöpöt pysyy aika hyvin poissa, mutta kannattaa vaikka kunnolla tutkituttaa lapsi kuten Monski on tehnyt.

Ei kuulosta normaalilta enää tuon ikäisellä, pienemmällä lapsella 1-2v. voi ollakin noin usein nuhaa.
Meillä lapset popsivat maitohappobakteereja ja pöpöt pysyy aika hyvin poissa, mutta kannattaa vaikka kunnolla tutkituttaa lapsi kuten Monski on tehnyt.

Miksi ajattelet ettei kuulosta normaalilta?
Luitko alempana että meilläkin verikokeet otettiin keväällä kun sairasteli usein nuhakuumetta?
Koko kesän on ollutkin sitten terve,eli puoli vuotta ilman nuhia ja nyt taas alkoi.

Kerran tai kahdesti kuukaudessa on normaalia jos lapsi on vasta aloittanut päivähoidon.

Meillä viime syksyn saldo oli noin kerran viikossa (kaksoset jotka aloitti päivähoidon samaan aikaan). Eli jompikumpi tai molemmat oli pois ainakin päivän viikosta.

[QUOTE="vieras";22206132]Kerran tai kahdesti kuukaudessa on normaalia jos lapsi on vasta aloittanut päivähoidon.

Meillä viime syksyn saldo oli noin kerran viikossa (kaksoset jotka aloitti päivähoidon samaan aikaan). Eli jompikumpi tai molemmat oli pois ainakin päivän viikosta.[/QUOTE]

No tyttö on aloittanut kyllä 2 x viikossa kerhon ja yhden harrastuksen myös.
Ja ikää siis vajaa 4v.

Meillä otettiin virheellisesti alkuun vain koko valkosolujen määrä ja näytti tuloksena olevan ok. Vasta kun otettiin erittely eri valkosoluista, syy selvisi. Bakteeri-vastustus puuttui, mutta virus-vastustus onneksi toimii. (eli meillä puuttuu neutrofiili-nimiset valkosolut)

Meillä otettiin virheellisesti alkuun vain koko valkosolujen määrä ja näytti tuloksena olevan ok. Vasta kun otettiin erittely eri valkosoluista, syy selvisi. Bakteeri-vastustus puuttui, mutta virus-vastustus onneksi toimii. (eli meillä puuttuu neutrofiili-nimiset valkosolut)

Oliko teillä minkä ikäinen lapsi silloin ja oliko hän sairastellut ikänsä usein?
Kuinka kauan noissa verikokeiden vastauksissa kesti?

syötä kasviksia ja hedelmiä sekä marjoja tosi paljon. sitten meidän kierre loppu ku alettiin syättää d-vitamiinia ja maitoahappobakteereita, symphioflora 1. eipä juurikaan oo kovin tullut flunssia tai jos on tullu on selvitty ilman antibiotteja.

[QUOTE="vieras";22206238]syötä kasviksia ja hedelmiä sekä marjoja tosi paljon. sitten meidän kierre loppu ku alettiin syättää d-vitamiinia ja maitoahappobakteereita, symphioflora 1. eipä juurikaan oo kovin tullut flunssia tai jos on tullu on selvitty ilman antibiotteja.[/QUOTE]

Syöttäisin juu mutta kun ei syö.. Onkohan meillä syy noihin nuhiin tarkemmin mietittynä huono ruokavalio,tyttö syö tosi yksipuolisesti ja syöminen on aina ollut yhtä takkuamista.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkäs;22206105:
Miksi ajattelet ettei kuulosta normaalilta?
Luitko alempana että meilläkin verikokeet otettiin keväällä kun sairasteli usein nuhakuumetta?
Koko kesän on ollutkin sitten terve,eli puoli vuotta ilman nuhia ja nyt taas alkoi.

No ei meillä ainakaan lapset sairastele noin usein eikä sairastele kyllä monet muutkaan lapset, joten ei se silloin ihan normaalilta kuulosta. Se että on kunnolla sairaana pari kertaa syys- ja kevätkaudella on ihan ok.

Meillä kans lapsi vähän alle 2v, tosi usein kipeä. Aloitti pk:ssa elokuun puolivälissä ja on siitä lähtien ollu kolme kertaa kunnon kuumeessa/räkätaudissa ja sitäkin useammin yskässä ja nuhassa. Nytkin jo varmaan 3 viikkoa taas nenä vuotanu jatkuvalla syötöllä. On tää kyllä hanurista.

No ei meillä ainakaan lapset sairastele noin usein eikä sairastele kyllä monet muutkaan lapset, joten ei se silloin ihan normaalilta kuulosta. Se että on kunnolla sairaana pari kertaa syys- ja kevätkaudella on ihan ok.

Ja sitten kuitenkin sairaslapsi.com ja muilla sivuilla sanotaan että jopa 15 nuha(kuumetta) on ihan normaalia vuodessa päiväkoti-ikäisillä.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkäs;22206178:
Joo tuossa sanasolissa sitä on.Ollut nyt tauolla kesän mutta just kuun alussa aloitin taas.

No sehän JOHTUU siitä Sanasolista sit! Liisa Kuusipalo muistaakseni kertoo siitä, et sisältää muuntogeenistä ainesta, en ainakaan antais ikinä mitään sellaista lapselleni. Mut onhan tuo hankalaa munella niitä enää vältellä, mut et tarkoituksella...

Tässä on muuten ihana juttu lasten vanhemmille:
Kotiäidin LuomuLaakso: LÄÄKÄRINTODISTUS

kannattaa lukea muutkin sivut sieltä;-)

Tyttö aloitti päiväkodissa 10kk ikäisenä ja selvisi sairastelun syy kun oli n. 1,5v.
Yksi lääkäri otti sitten pitkän suostuttelun jälkeen sen erottelun, osoittaakseen minulle, ettei syytä huoleen. Soitti sitten seuraavana päivänä paniikissa, että äkkiä luuydin näytteelle, voi olla leukemiaa.. Verikokeen vastaukset on tullut yleensä 1-2 päivässä.. Luuydinpunktion tulos tuli samassa ajassa. Luuydin näytteen ottivat onneksi nukutuksessa. Nyt kun käytetään käsidesiä ja vältetään pöpöisiä paikkoja, ollaan selvitty jo vuosi ilman usean päivän sairaalassaoloa antibioottitiputuksessa. Jee!! Maitohappobakteerit, gefilustuotteet, d-vitamiini, käsidesi ja ksylitoli on kova sana meillä. Suussaolevia bakteereja kun ei kannata vähätellä.

Tyttö aloitti päiväkodissa 10kk ikäisenä ja selvisi sairastelun syy kun oli n. 1,5v.
Yksi lääkäri otti sitten pitkän suostuttelun jälkeen sen erottelun, osoittaakseen minulle, ettei syytä huoleen. Soitti sitten seuraavana päivänä paniikissa, että äkkiä luuydin näytteelle, voi olla leukemiaa.. Verikokeen vastaukset on tullut yleensä 1-2 päivässä.. Luuydinpunktion tulos tuli samassa ajassa. Luuydin näytteen ottivat onneksi nukutuksessa. Nyt kun käytetään käsidesiä ja vältetään pöpöisiä paikkoja, ollaan selvitty jo vuosi ilman usean päivän sairaalassaoloa antibioottitiputuksessa. Jee!! Maitohappobakteerit, gefilustuotteet, d-vitamiini, käsidesi ja ksylitoli on kova sana meillä. Suussaolevia bakteereja kun ei kannata vähätellä.

Olen itse jatkuvasti sairaana flunssassa, jälkitauteja myös löytyy. Olen ihan hyvä pesemään käsiä jne, mutta olen jo viimeisen vuoden ollut tosi usein flunssassa, vähintään kerran kuukaudessa. Antibioottejakin olen syönyt, ne auttaa eli bakteeriperäistä tautia.. Voiko tuollainen kuvailemasi juttu tulla aikuisellekin? Kiitos vastuksesta..

Minä olen ollut kohta 3 vuotta täysin terve ilman minkäänlaista vitamiinipilleriä tai teollista tuotetta, mihin niitä on lisätty, rautaa, D-vitamiinia tai muuta hömppää. Vaaleaihoinen olen ja sellaisten elimistö pystyy hyödyntämään senvähänkin valon, josta elimietö sen tarvittavan vitamiinin itse tekee, liikasaannista tulee maha kipeäksi, kuten pikkuvauvoillakin. Kalaa kyllä syön, luomulihaa ja oikeeta voita:-)

Yhteistyössä