Jos läskinä olemisen syy on pelkästään itsekurin puute,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Läski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Läskimyös:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Been there done that:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Täytät ruualla jotain henkistä aukkoa mihin ei itsekuri liity?

Jota ennen täytit tupakoinnilla..

Mä olen ollut lihava jo ennen tupakoinnin aloittamista.

Mitä se tähän liittyy? Ensin mässäsit, sit tupakoit (ja ehkä mässäsit) ja nyt vaan mässäät.

Sitä, että olen aina mässännyt. Sitten tupakoin ja mässäsin. Nyt vain mässään taas. Eli ei voi sanoa, että syömisellä täyttäisin henkistä aukkoa, jota aiemmin täytin tupakoimalla.

Täytä siis henkistä aukkoa, joka sulla on AINA ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Sulla on nyt itsetutkiskelun paikka:

Mitä se tähän liittyy? Ensin mässäsit, sit tupakoit (ja ehkä mässäsit) ja nyt vaan mässäät.

Sitä, että olen aina mässännyt. Sitten tupakoin ja mässäsin. Nyt vain mässään taas. Eli ei voi sanoa, että syömisellä täyttäisin henkistä aukkoa, jota aiemmin täytin tupakoimalla.

Voi olla. Mun näkökulma on vain se, että liikunta on mälsää ja aikaavievää. Syöminen on kivaa ja ruoka hyvää. Ehkä siinä on mun aukkoni?

Olisiko syynä esim se, että laihdutat "väärällä" tavalla? Jos sinun kropallesi ei sovi kokeilemasi dietit?
En usko että on itsekurin puutteesta kyse:)
Tupakoinnin voi lopettaa hyvällä itsekurilla sinään, mutta ylipainon poista, poistaminen onkin ihan eri juttu. Jos yrittää liikaa, epäonnistuu toisin kuin tupakassa pitää yrittääkkin "liikaa" onnistuakseen. Kokeile hieman kevyemmin ja älkä vaadi mitään nälkäkuuria:)

Alkuperäinen kirjoittaja Sulla on nyt itsetutkiskelun paikka:

Voi olla. Mun näkökulma on vain se, että liikunta on mälsää ja aikaavievää. Syöminen on kivaa ja ruoka hyvää. Ehkä siinä on mun aukkoni?

Näin se 99% tapauksista on :) ei sen kummempaa

Mulla on ihan sama historia. Vihaan liikuntaa, se ei edes ole mälsää, vaan vastenmielistä. Ruoka on hyvää, oon suht onnellinen. Mutta joku ei ole kunnossa, kun annan itseni vaan paisua. Olo on huono, kun 100kg meni rikki. .. Tupakoinnin lopettaminen oli helppoa sitten kun sen päätti.

Yhteistyössä