Mun mielestä ihan kummallisia vertauksia täällä porukka esittää. Se, että lapsi on autossa tankkauksen ajan tai se, että lapsi nukkuu eri makkarissa kuin äiti, on HIEMAN eri asia kuin se, että lapsi nukkuu autossa joka ei ole kenenkään aikuisen näköpiirissä (esim lapsi jää citymarketin pihaan autoon nukkumaan kun mamma lähtee puoleksi tunniksi markettiin). Miten joku ees kehtaa verrata noita asioita keskenään (vai teettekö sen provoilun vuoksi? ) Jokainen järjellä varustettu ihminen kai tajuaa että sillä, että lapsi nukkuu autossa sillä aikaa kun sä tankkaat ja sillä, että lapsi nukkuu cittarin pihassa kun sä oot sielä kaupassa, ei oo mitään tekemistä keskenään. Ensimmäisessä tapauksessa auto on koko ajan sun valvovien silmien alla, toisessa näin ei ole. Silläkään, että lapsella on kotona oma makuuhuone, ei oo mitään tekemistä kyseisen asian kanssa. Kyllähän lapsi voi autossa nukkua vallan hyvin jos itse puuhailee siinä lähistöllä niin, että pystyy koko ajan valvomaan tilannetta ja näkee koska lapsi herää ja näkee jos jotain tapahtuu (tuskin kukaan esim yrittää pölliä autoa jos oot siinä lähistöllä). Tai jos asuu omakotitalossa tai rivitalossa ja autonsa saa parkkiin niin lähelle taloa että pystyy esim ikkunasta seuraamaan koska lapsi herää. ONhan se ihan eri asia kuin jättää jonnekin ison marketin pihaan autoon nukkumaan, taikka esim kerrostalossa parkkipaikalle. Mä en ainakaan vois kuvitellakaan jättäväni lapsiani autoon nukkumaan tonne kauas parkkipaikalle jonne ei oo mitään näköyhteyttä meidän asunnosta. Mutta jos asuttais ok talossa ja saisin auton keittiön ikkunan alle niin voisin hyvinkin antaa lapsen nukkua autossa koska silloin pystyisin koko ajan valvomaan autoa ja lasta.