Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Tehdä kaikkensa ettei kukaan loukkantuisi. Tai tehdä kaikkensa loukatakseen toista.
Luulisi että näiden kahden välillä olisi joku kultainen keskitie millä olisi mahdollista keskustella asiallisesti vaikka mielipiteet eriävätkin, ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin. En tuohon tämänpäivän ketjuun ole perehtynyt mutta mitä aiempaa muitelen Lunatic on tainnut kerran jos toisenkin mennä jonkun rajan yli.
Muuten noista hedelmöityshoidoista, tuntuu hassulta että ihmisillä jotka ovat saaneet biolapsensa ilman niitä voisi ylipäätänsä olla vahva kielteinen suhtautuminen. Eihän asia ole heille (meille) ollut milläänlailla omakohtainen. Ymmärtäisin Lunaticin kannan jos hänellä itsellään olisi lapsettomuutta taustalla ja olisi sitten omalla kohdallaan kokenut h.hoidot vääriksi ja joko tyytynyt lapsettomuuteen tai hankkinut lapsen adoption kautta. Silloin voisi omalta kohdaltaan pitää niitä keinotekoisina ja väärinä, tosin ei silloinkaan pystyisi toisten puolesta puhumaan. Mutta huomattavasti vakuuttavampaa kuitenkin.
Ei asioista tarvitse olla omakohtaista kokemusta jotta voi mielipiteitä niistä olla. Minä vastusta mm. eläinrääkkäystä vaikken ikinä eläimiä olekkaan lyönyt, rattijuoppoja vastustan ilman että olen ikinä humalassa ajanut. Sotaa vastustan.... jne.
Ihmettelen, kantaasi, koska olet sh. Ja muutenkin. Mutta eihän minun tarvitsekaan aina ymmärtää.
En ole hoitoja tarvinnut, mutta silti on ollut uskomattomia loukkauksia, mitä lapsettomat ovat saaneet kuulla, ja mukaan vedetty jopa hoidoilla saadut lapset ja haukuttu heitä.
Helppo muuten sinunkin arvostella, kun 3. lapsi on vatsassa...
Itse luomusti raskautunut, mutta silti en hauku ja mollaa hed.hoidoissa kävijöitä. He haluavat vain lapsen itselleen, ei siinä ole mitään pahaa. Ymmärrystä heille.
On muuten absurdia vetää tähän eläinrääkkäys mukaan...naurettavaa.