Jos mä kohta lataan pari kuvaa, niin kerrotteko onko vesirokkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kuopukselle tuli eilen hurjasti näppyjä. Oli oksentanut kerran perjantain ja lauantain välisenä yönä, seuraavana päivänä oli räkäinen ja lämpöinen, sunnuntaina nousi kuume. Sunnuntaina iho oli huonossa kunnossa, mutta luulin että atooppinen iho kiusasi. Maanantaina nousi näpyt ja tänään niitä on paljon.

Eniten näppyjä on kasvoissa, niskassa ja korvissa. Lisäksi mahassa ja vähän selässä. Näyttää vähän finneiltä, ei vesirakkuloilta. Poika on tänään ollut kuumeeton ja ihan hyvinvoiva. Mutta näpyt kutittaa. Toinen korvantausta on ihan kamalassa kunnossa.

Vyötäröstä alaspäin iho on kunnossa, ei siis näppylöitä.

Nyt vaan mietin että voiko tuo olla vesirokkoa (en tiedä mistä olisi saanut tartunnan jos on) ja pitääkö viedä näytille lääkäriin...

Laita vaan, vaikka en tiedä, osaanko vastata. Meidän tytöillä oli vuosi sitten. Alkoi kullakin parilla mitättömän näköisellä näpyllä mutta seuraavana päivänä ei ollut enää epäilystäkään asiasta.

Mun silmiin näyttää vesirokolta kyllä. Meillä on sairastettu se vuosi sitten. Noi näyttää siltä et se rakkula on puhjennu. Tekee nimittäin tommosen ruven kun se rakkula puhkee.

Sanoisin että on joka vesirokkoa tai tulirokkoa. Molemmista kokemusta. Vesikelloja ne voi olla vasta huomenna, niin siitä tietää kumpaa on. :) Saanko tulla 1v:n kanssa kylään? Vanhemmalla se onkin jo ollut.

Oireitten mukainen hoito, jos on vesirokkoa= lääkäriin jos muutakin oiretta kun kuume+näppylät. Sen kutinan takia kannattas ehkä käydä lääkärillä, saa sit ataraxia tai vastaavaa.

Voisiko olla märkärupea? Tai pahaksi äitynyttä atoopista ihoa, mulla on itselläni ollut joskus iho melkein tuon näköinen. Kun oli atopiaoireet pahimillaan. Kävisin lääkärissä, jos ei helpota.

ps. saako jo udella:ashamed:

No kyllä minä menisin veikkaamaan vesirokon puolesta, ja jos lapsella kerran on atooppinen iho muutoinkin, niin siksi aattaa punoittaa ympäristökin normaalia enemmän.

Meilläkään ei hirveästi ollut jaloissa näppyjä, lähinnä torsossa ja päässä, ja niitä oli ihan helkutisti, pelkästään päässä n200, joo laskin kun laittelin tököttiä.

Mä kanssa vatsan perusteella epäilisin vesirokkoa (vaikkakaan en ymmärrä mistä se on tullut), mutta kasvot taas näyttää aika hurjilta. Toisaalta pojalla on kyllä atooppinen iho ja mietin josko jotenkin kertaannuttaisi noita naamanäppyjä.

Voisiko olla märkärupea? Tai pahaksi äitynyttä atoopista ihoa, mulla on itselläni ollut joskus iho melkein tuon näköinen. Kun oli atopiaoireet pahimillaan. Kävisin lääkärissä, jos ei helpota.

ps. saako jo udella:ashamed:

Mä katsoin märkäruven kuvia (kun sitä itsekin epäilin) ja mun mielestä ne ei täsmänneet. Poika oli appivanhemmilla hoidossa perjantain ja lauantain välisen yön. Söi siellä paljon sämpylää ja joi ei-luomumaitoa. Molempien olen huomannut, siis sekä viljan että ei-luomumaidon pahentavan atooppista ihoa. Sen takia mäkin epäilin että olis tullut paha atopia. Mutta kun tuossa ihossa on ihan kuin finnejä.

P.S. noup, ei tärpännyt. Jäin kakkoseksi.

http://www.google.fi/search?q=tuhkarokko&um=1&ie=UTF-8&hl=fi&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=504oT_uGBtH54QTssODFAw&biw=1280&bih=619&sei=7E4oT-FI5NvhBNvBtNAD#um=1&hl=fi&tbm=isch&q=vesirokko&revid=2112902992&sa=X&ei=7E4oT4-PJub04QT79bHoAw&ved=0CDwQ1QIoAg&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=503b9aeec6b82641&biw=1280&bih=619

Vesirokossa ei tartte kyllä mennä lääkäriin...

Mä kanssa vatsan perusteella epäilisin vesirokkoa (vaikkakaan en ymmärrä mistä se on tullut), mutta kasvot taas näyttää aika hurjilta. Toisaalta pojalla on kyllä atooppinen iho ja mietin josko jotenkin kertaannuttaisi noita naamanäppyjä.

atopikoille tulee monasti paha vesirokko, ja helposti siihen sitten märkärupi lisäksi. käy vaan lääkärissä jos alkaa epäilyttää, jos säästyis muutamalta arvelta edes ja sais tosiaan edes sen atarax-reseptin

Tulirokossa on tyypillisenä oireena kirkkaanpunainen kieli, siis ns "mansikkakieli" (ainahan kieli on punainen).
Eikös MPR-rokote nykyisin estä tuhkarokkoon sairastumisen, kun sitä tuossa joku epäili.

Tuota enterorokkoa kuulemma on päiväkodissa ollut. Mutta eikös sen silloin pitäis tarttua meihin muihinkin? Meillä tosin on ollut joku toinenkin tauti tässä, ensin oli esikoinen kipeä, sitten kuopus ja tällä hetkellä me vanhemmat. Kurkkukipua ja lämpöä+ aika hemmetin kamala olo. Mutta meillä muilla ei ole mitään näppyjä ja ollaan sairastettu vesirokko.

Yhteistyössä