jos maksaa VISALLA dollareissa niin tuleeko laskuun joku lisä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmeissään

Vieras
Eli oon ostanut dollareissa olevia tuotteita ja kun on visalasku tullut onkin lasku ollut 10e isompi kuin olisi pitänyt olla eli tuleeko siihen joku valuuttalisä vai mikä?

Ja mulla oli kaks samanlaista tapausta samalla laskulla ja molemmissa se n.10e lisä.

Ei minulla ainakaan mitään lisiä ole ikinä tullut, tosin dollareilla en ole koskaan maksanut. Mutta joskus on lasku ollut suurempi kuin olen kuvitellut, koska kurssi on ehtinyt muuttua ennen kuin ostot ovat kirjautuneet. Tällöin oli kyllä kyse islannin kruunusta, joka heilui ja huojui joka suuntaan päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:
Eli oon ostanut dollareissa olevia tuotteita ja kun on visalasku tullut onkin lasku ollut 10e isompi kuin olisi pitänyt olla eli tuleeko siihen joku valuuttalisä vai mikä?

Ja mulla oli kaks samanlaista tapausta samalla laskulla ja molemmissa se n.10e lisä.

Ei pitäisi tulla lisää, mutta Visa (kuten muutkin korttiyhtiöt) käyttää oma USD/EUR -kurssia, johon on leivottu provikka sisään. Korttiyhtiö on voinut myös laskea eri päivän kurssilla kuin sinä.

Visalaskussahan näkyy se todellinen veloitettu USD-summa joten voit siitä laskea todellisen kurssin ja verrata käyttämääsi noteeraukseen.

(Ja jos veloitettu USD-summa poikkeaa siitä mitä piti olla, voi kyseessä olla esim. jokin sales tax jne).

Pankki laskuttaa yleensä 1-3 prosentin valuutanvaihtolisän, ja kurssi menee tosiaan kirjautumis- eikä ostopäivän mukaan, mutta tuo 10 euroa kuulostaa kyllä tosi paljolta. Lisämaksut vaihtelee pankkien välillä. Korttisopimuksesta löytyy yleensä lisätietoja valuuttalisistä yms maksuista.

Alkuperäinen kirjoittaja O.C.:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmeissään:

Ei pitäisi tulla lisää, mutta Visa (kuten muutkin korttiyhtiöt) käyttää oma USD/EUR -kurssia, johon on leivottu provikka sisään. Korttiyhtiö on voinut myös laskea eri päivän kurssilla kuin sinä.

Visalaskussahan näkyy se todellinen veloitettu USD-summa joten voit siitä laskea todellisen kurssin ja verrata käyttämääsi noteeraukseen.

(Ja jos veloitettu USD-summa poikkeaa siitä mitä piti olla, voi kyseessä olla esim. jokin sales tax jne).

Tänks! Tässäpä oikein tyhjentävä vastaus :)

Yhteistyössä