Jos mieheni ja minä kuolemme, voimmeko vaikuttaa kenelle lapsiemme huoltajuus annetaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huh

Vieras
Tuossa se taisi tulla.
Tiedän että varmasti asia tutkitaan ja pohditaan parhain päin... ehkä...
Jos siis mieheni kanssa kuolisimme niin pahin asia olisi että lapsemme annattaisiin vanhemmilleni. asumme vanhempieni kanssa samalla paikkakunnalla, joten se olisi tästä katsottuna mahdolista.
Vanhempani asuu erillään mutta isäni on alkholisti ja asuu kuitenkin äitini kanssa. Siis teoriassa vain erillään.
Isäni (äitini myös?) tuntuu olevan pahasti narsistinen.

En kestä edes ajatella että lapseni joutuisi vanhempieni luokse. Äitini on kuitenkin varmasti hyvä puhumaan.
En myöskään halua lapsiani sisarukseni luokse koska hänen puolisonsa on melkein samanlainen kuin isäni. Mutta päällepäin hän on erittäin lempeä jne.

onko siis meillä mitään mahdollisuutta vaikuttaa tähän? mitä pitäisi tehdä? "testamentti" tai siis joku vastaava?
Onko kukaan samassa tilanteessa?

niin mutta se juuri on ongelma kun en missään nimessä halua että lapsia annetaan vanhemmilleni.
En kestä edes ajatusta että he joutuisivat kokemaan sen minkä minä olen kokenut ja miten vieläkin kärsin.

eli en siis päätä kelle annetaan mutta se että kelle lapsia ei saisi missään nimessä antaa.
onko kellään tällaisesta kokemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei voi kuulemma testamentata lapsiaan.
Sosiaaliviranomaiset päättävät asian, toki läheiset ihmiset otetaan huomioon.

virallista "lapsitestamenttia" ei voi tehdä, mutta kirjallinen tahtonne todellakin otetaan huomioon huoltajaa päätettäessä. eli perustelut paperille ja nimet alle.

Älä hyvä ihminen käytä energiaasi tuommoisten miettimiseen. Kekkaa hiukan aurinkoisempia asioita, tyttö hyvä.
ps. Tuskimpa kukaan kuollu tulee tänne kertomaan että miten heidän lapsensa sijoittuivat.

Minä ainakin teen kirjallisen paperin neuvolaan jonne ilmoitan haluni tuosta kenelle lapset annetaan jos noin kävisi. Ja tieto myös tuolle jolle haluaisin heidät eli tässä tapauksessa tädilleni. Äitini luo en halua kun on alkoholisti, isä välinpitämätön narsisti, sisarusten elämät solmussa, miehen äiti ja sisko on ilmoittaneet ettei jaksa yhtäkään kakaraa.

Mä luulen että jos testamentin tekisit asianajajalla niin toiveen siinä voisit esittää,et testamenttaisi mutta toivoisit että jos näin käy....kysy asianajajalta,mulla tilanne ihan sama ja arvaappa onko käyny ikinä mielessä että jos noin kävisi...

Mä olen tehnyt tuollainen toiveen. Ihan paperille kirjoitin ja annoin toiselle kummitädille. Kerroin tästä myös äidilleni, että kummitädiltä löytyy tälläinen paperi. Mä en voinut elää sen ajatuksen kanssa, että lapseni joutuisi "väärille ihmisille".

Yhteistyössä