Jos miehes sanois sun lapsista näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CrystalBlue
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CrystalBlue

Aktiivinen jäsen
07.03.2007
7 637
0
36
Varsinais-Suomi
kun lapsi ( vajaa 4v ) itkee tekoitkua kun en suostunut sen pompoteltavaks ja sanoin et saa ite laittaa peiton..kun sen jo monesti kävin laittamassa..
tuli tekoitkua.. tai sellasta et koittaa mut saamaan sinne laittamaan sen..
niin mies toteaas iihen et menee hiljentämään sen..
sanoin et anna olla ( miehellä ei lapsia ) ..
alle minuutin oli "iktkenyt" .. sanoin ukolle ettei lapset ole mitään koneita ja niistä lähtee ääntä jne..
vastaus..sais olla koneita ennemmin..
no tää kolahti muhun niin et se toivois ettei mulla olis lapsia.. koska niistähän lähtee melua ja itkua.. kun ne pitäs opettaa niin ettei ne melua ja itke..

No kyllä kai lapsen itku herättää miehessäkin tunteita, vaikkei lapset omia olisikaan... Itsekin kyllä olen hirmu herkkä, jos joku sanoo lapsestani jotain negatiivista, tai sinne päinkään.

Mutta siis, välttämättä mies ei tarkoittanut, ettei lapsesta saisi mitään ääntä lähteä. Kuitenkin myös miehellä on oikeus negatiivisiinkin tunteisiin. Vaikka sinun lapsi onkin. :hug:

No kyllä mulla ainakin lipsuu joskus väsyneenä omista lapsistakin jotain vähemmän edustavia kommentteja, eli ts. älä ota sitä niin vakavasti. Tuskin mies mitään pahaa tarkoitti, harmitti vain kun lapsi ei alkanut nukkumaan..?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No kyllä mulla ainakin lipsuu joskus väsyneenä omista lapsistakin jotain vähemmän edustavia kommentteja, eli ts. älä ota sitä niin vakavasti. Tuskin mies mitään pahaa tarkoitti, harmitti vain kun lapsi ei alkanut nukkumaan..?

Näin mäkin veikkaan. Ja oon itsekin monesti toivonut, että sais lapsen itkun loppumaan heti.. varsinkin jos on kyseessä sellainen kiukutteluitku vain.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Jos se vaan toivoo että ne olisi koneita = että niihin olis selkeät käyttöohjeet ja on/off- nappi?
Mä oon usein toivonut tuota :D

oisitpa kuullu et hymyilis :( kun sen mielest ne pitäs siis opettaa heti niin ettei itke ja melua ollenkaan :|

Hö :/
Ei se tajuu, kun ei sillä oo vielä omia... :hug:
Ja ehkä se haluais sut pelkästään itselleen, ja on "mustasukkainen" siitä huomiosta mitä sun lapset sulta saa?

Jos se vaan toivoo että ne olisi koneita = että niihin olis selkeät käyttöohjeet ja on/off- nappi?

oisitpa kuullu et hymyilis :( kun sen mielest ne pitäs siis opettaa heti niin ettei itke ja melua ollenkaan :|

Hö :/
Ei se tajuu, kun ei sillä oo vielä omia... :hug:
Ja ehkä se haluais sut pelkästään itselleen, ja on "mustasukkainen" siitä huomiosta mitä sun lapset sulta saa?

ei se oo sitä.. vaan kun alkaa näyttää siltä ettei se osaa olla niitten kans vaiks miten yrittää.. ja ei sais päästä itkua eikä mitään.. huoh.. en tiedä kauan jaksan enää..

En tiedä, kuinka pitkään olette seurustelleet, mutta jos mies ei hyväksy lapsiasi pääsääntöisesti sellaisina kuin ovat, niin ei kovin hyvältä kuulosta. :/

Sain aloituksesta jotenkin käsityksen, että oli yksittäinen tapaus.

just tuon takia mä uskon olevani yh loppuikäni. en kestäisi kuulla "vieraalta mieheltä" (eli ei lasten isältä) mitään negatiivista kommenttia lapsistani. *punastus*

tuo kuullostaa melko harmittomalta. Oma mieheni sanoo ihan omistaankin lapsista välillä "vitun pennut" ja on haukkunut ties millä eläinkunnan edustajilla mun ed. liitosta olevaa tyttöä. Oisin tosi tyytyväinen, jos mihelläni jäisi vain tuolle tasolle kommentit.

Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:

En tiedä, kuinka pitkään olette seurustelleet, mutta jos mies ei hyväksy lapsiasi pääsääntöisesti sellaisina kuin ovat, niin ei kovin hyvältä kuulosta. :/

meillä tulee usein näitä juttuja kun lapsista kyse.. kun ei se tiedä mitään kasvatuksesta tai muutenkaan miten lasten kanssa ollaaan.. ja mä oon yrittänyt ymmärtää sitä koska sillä ei omia ole.. mutta nyt kun täs vuoden päivät ollaan oltu niin luulis et olis oppinut jo siihen et lapset itkee.. ja muutenkin antais mun hoitaa nää hommat eikä aina yrittäis puuttua sillä asenteella että ei itkua,eikä melua.. kai ne saa välillä riehuakin jne.. mut ei .. aina pitäs pyrkiä siihen et ollaan kunnolla kotonakin..

No kyllä kai lapsen itku herättää miehessäkin tunteita, vaikkei lapset omia olisikaan... Itsekin kyllä olen hirmu herkkä, jos joku sanoo lapsestani jotain negatiivista, tai sinne päinkään.

Mutta siis, välttämättä mies ei tarkoittanut, ettei lapsesta saisi mitään ääntä lähteä. Kuitenkin myös miehellä on oikeus negatiivisiinkin tunteisiin. Vaikka sinun lapsi onkin. :hug:

Joo tietty..
mut se tyyli millä sanoi.. ja äänensävy.. "ei ne ole koneita".. ni toinen vastaa et mielummin niitä.. kun tyyliin itkevä lapsi.. se vaan kolahti muhun aika lailla..

Mä tunnen tosi kovasti myötätuntoa sua kohtaan. :hug: Ymmärrän hyvin, että suhteesta haluaa pitää kiinni, mutta lapset ovat tärkeimmät... Jos oikeesti tuntuu, ettei asennemuutosta oo tulossa, niin kannattaa ehkä miettiä asioiden tärkeysjärjestystä.

Sammakko lipsahti suusta, ei siinä varmaan mitään kummempaa. Otit sen hlökohtaisesti, koska kyse oli sinun lapsestasi, tottakai. Ymmärrän sinua ihan täysin. Mutta mitä jos lapsen isä olisi sanonut ko. kommentin, olisitko jäänyt sitä samalla tavalla murehtimaan?

Tuntuu, että välillä meitä vanhempiPUOLIA syynätään liiankin tarkasti; sanomisia, tekoja, yms... :ashamed:

meillä tulee usein näitä juttuja kun lapsista kyse.. kun ei se tiedä mitään kasvatuksesta tai muutenkaan miten lasten kanssa ollaaan.. ja mä oon yrittänyt ymmärtää sitä koska sillä ei omia ole.. mutta nyt kun täs vuoden päivät ollaan oltu niin luulis et olis oppinut jo siihen et lapset itkee.. ja muutenkin antais mun hoitaa nää hommat eikä aina yrittäis puuttua sillä asenteella että ei itkua,eikä melua.. kai ne saa välillä riehuakin jne.. mut ei .. aina pitäs pyrkiä siihen et ollaan kunnolla kotonakin..

Tuskin muuttuu, joten pistä pihalle tai omaan kämppään, jos kerran saman katon alla asutte!! Ei kaikkea voi selitellä sillä ettei ole omia lapsia. Ei ollut minunkaan ukolla, kun völjyyn lähti eikä kertaakaan ole tuommoisia möläytellyt tai mitenään erilailla kohdellut omia kuin lainamuksujaankaan....

En lukenut kaikkia kommentteja, mutta tiedän miehen, jolla on omia lapsia, eikä kestä heidän itkuaan tai kitinäänsä ollenkaan. Että kyllä mä tuohon perustuen ymmärrän miestäsi.

Ap olikin lisännyt tekstiä... Mut jos yleinen asenne on sellainen, että ei hyväksy sun lapsiasi sellaisina kuin ovat, on todellakin keskustelun paikka. Toivottavasti miehesi sopeutuu tilanteeseenne, ja välit lasten kanssa muodostuvat paremmiksi (mies ymmärtää, että lapsetkin ovat omia persooniaan). :hug:

Ymmärrykselläkin on rajansa. Mulla oli eron jälkeen poikaystävä, joka ei polttanut päreitään kertaakaan mun tytön kanssa. Ensimmäistä kertaa kun oli meillä yötä, tyttö piti hirveetä huutoa pitkin yötä, eikä kukaan nukuttu paria tuntia enempää. Mies kuitenkin ymmärsi, ettei lapsen kanssa elämä ole aina ihan mutkatonta. Ei ollut vihainen tai kiukkuinen ollenkaan, ymmärtäväinen vaan.
Muutenkin tuntui, että sillä oli välillä pitempi pinna tytön kanssa kuin mulla. Koko ajan oli tunne, että pitää meistä molemmista tosi paljon. Suhde kaatui sitten ihan muihin asioihin omalta puoleltani.

Mies selvästi ei ole lapsirakas ja varmasti jonain päivänä saadan iltapäivä lehdistä lukea kuinka miehesi on väkivaltaisesti pahoinpidellyt lasta ja äiti ollut vaan hiljaa.
Valitse nyt joko lapsesi onnellinen ja turvallinen lapsuus tai sitten seksipano koneesi. Kummasta vaikeampi luopua?

Alkuperäinen kirjoittaja jello:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Ei se taida muistaa omasta lapsuudestaan paljonkaan.

en mäkään kyllä muista omista alle 4-v kiukutteluistani mitään... muistatko sä sit tollasia???

En. Mutta muistan kyllä millasta oli olla toisten armoilla. Useesti olisin kaivannut vähän enemmän ymmärrystä ja... noh jotain. Armoa ehkä?

Yhteistyössä