jos miehesi olisi tälläinen mitä tekisit valmiiksi kun hän ekaa kertaa joutuisi hoitaan 2 lasta pidemmän aikaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vinci
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No ensinnäkään mulla ei olis tollaista "miestä" ja jos jostain kumman syystä olisi niin veisin lapset omalle siskolleni hoitoon sairaalassaolon ajaksi.

Kyllä todella ihmetyttää minuakin että millaisten miesten kanssa niitä lapsia tehdään. Kyllä vastuu lapsista on molempien vanhempien.

On toki. Meillä se vastuu jakautuu vaan niin tällä hetkellä että miehellä on enimmäkseen kontollaan se taloudellinen puoli, eli rahan ansaitseminen. Minä hoidan kodin ja lapset. Enkä ymmärrä mikä siinä on niin kamalaa? Enemmän mua surettaa ja säälittää kaikki alkoholisti- ja "baarikärpäs" isien vaimot ja lapset :/

NIIN JUURI!! Ja baarikärpäs-äitien lapset ne vasta surettaakin!!

Soittaisin mun veljen auttamaan sitä, kuten olen tehnytkin.... Nykyään meillä mies tekee melkein kaikki ruoat ja pyrkii jatkuvasti kantamaan lapsista suurempaa ja suurempaa vastuuta ihan oma-aloitteisesti, ostelee vaatteita, kuskaa tarhaan ja kotiin jne...

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
toisin sanoen...
mun mies ei oo ruokaa tehny varmaan 5 vuoteen ...ehkä kerran tai ei sitäkään.
samoin hän ei ole ollut kuin pari tuntia yhtä aikaa hoitamassa meidän kahta lasta 3v ja 5kk...ei ole herännyt yöllä kun olen vauvaa syötelly yms...

mitä tekisit valmiiksi kun joutuisit itse puoleksitoista päiväksi pois!!
(mulla sappileikkaus)

ite oon tehny ruokaa niin että saa vaan kastikkeen tehä ja keittää potut.
ostin nannia kaappiin ja oon joka päivä vähän kertoillu pienimmän ruokarytmiä jne..
tuttipulloja on kaapissa pestynä...

olisko mitään muuta mitä tarvis tehä...

okei en ala osteleen lastenhoitokirjoja kyllä se sen verran kait saa osattua omasta päästäänki...

mutta mitä sinä tekisit valmiiksi??

Pikkusen surulliseksi vetää tuollaista lukea. Miten noin uusavuttomia miehiä voi olla. Varmaan paljon muita hyviä puolia kun tuommoista jaksaa....? :/

Vai että surulliseksi. Jos mies on joka päivä töissä ja äiti hoitaa kaikki hommat niin ei kai mies välttämättä tiedä lasten rytmiä/muista sitä.

Kyllä vetää surulliseksi. Kyllä sellaisen miehen, joka perheen isäksi ryhtyy, pitää osata MAALAISJÄRJELLÄ ja isän vaistolla jo osata noin lyhyt aika hoitaa lapsia! Voi jeesus.

No ole sinä sitten surullinen. Ap tuskin on tuon asian takia surullinen. Haluaa vaan, että mieskin pärjää ja hän voi rauhassa keskittyä paranemiseen. Ei kaikki äiditkään ole seppiä syntyissään, joten ei isältäkään voi/tartte kaikkea heti vaatia, jos ei ole ollut mukana kodin arkea pyörittämässä yksin.

Uskomatonta,että tästäkin asiasta voi joku alkaa moralisoimaan, että "miten tuollaisten miesten kanssa lapsia tehdään!!".

Heh heh!! Olis tää suomenmaa aikojen saatossa ollut aikas tyhjää täynnä jos siitä ois lasten saanti ollut kiinni osallistuuko isä lapsen hoitoon!!!

Uskomatonta,että tästäkin asiasta voi joku alkaa moralisoimaan, että "miten tuollaisten miesten kanssa lapsia tehdään!!".

Heh heh!! Olis tää suomenmaa aikojen saatossa ollut aikas tyhjää täynnä jos siitä ois lasten saanti ollut kiinni osallistuuko isä lapsen hoitoon!!!

toisin sanoen...
samoin hän ei ole ollut kuin pari tuntia yhtä aikaa hoitamassa meidän kahta lasta 3v ja 5kk...ei ole herännyt yöllä kun olen vauvaa syötelly yms...

(mulla sappileikkaus)

ostin nannia kaappiin ja oon joka päivä vähän kertoillu pienimmän ruokarytmiä jne..

okei en ala osteleen lastenhoitokirjoja kyllä se sen verran kait saa osattua omasta päästäänki...

Pikkusen surulliseksi vetää tuollaista lukea. Miten noin uusavuttomia miehiä voi olla. Varmaan paljon muita hyviä puolia kun tuommoista jaksaa....? :/

Ei kai siinä uusavuttomuudesta tarvii olla kyse :o
Samoin joutuisin "evästämään" omaa miestäni jos hän jäisi pienten kanssa yksin. Meillä kun mies hoitaa tuon särpimen leivän päälle ja tekee töitä 11-17h vuorokaudessa, niin en tosiaan oleta että tekee kotona juurikaan mitään.

Meilläkin mies töissä 11-17h ja välillä enemmänkin,mutta ihan varmasti pärjäisi noitten lasten kanssa...Yhteiset lapset niin ihan yhtä lailla hoitaa.

Mut perheessä perheen tavalla! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
toisin sanoen...

(mulla sappileikkaus)

Samoin joutuisin "evästämään" omaa miestäni jos hän jäisi pienten kanssa yksin. Meillä kun mies hoitaa tuon särpimen leivän päälle ja tekee töitä 11-17h vuorokaudessa, niin en tosiaan oleta että tekee kotona juurikaan mitään.

Meilläkin mies töissä 11-17h ja välillä enemmänkin,mutta ihan varmasti pärjäisi noitten lasten kanssa...Yhteiset lapset niin ihan yhtä lailla hoitaa.

Minkä ikäisistä lapsista on kyse?
Meillä nuorimmainen on 5kk ja hänen syötöt ja muut on "hepreaa" miehelle, ei suinkaan isompien lasten. Ruoankin teki nyt viikonloppuna, mutta hänen mielestään teen parempaa ruokaa ja pienemmällä vaivalla, joten hoidan yleensä myös sen.

Ei meilläkään miehellä ole ollut kunnollista käsitystä päivärytmistä kun lapsi oli pienempi. Miten voisi olla, kun on pitkiä päiviä töissä, ei ne aikatulut muistu mieleen viikonlopun aikana.

Minä olen laittanut miehen kännykkään kalenteriin muistutukset aina kun pitää jotain tehdä. Eli kellonaikojen kohdalle ruoka-ajat, uniajat jne. Se on ollut helppo kun pihelin piippaa aina kun pitää tehdä jotain. Tämä on toiminut meillä ja niin tulee lapsikin hoidetuksi :)
Minä olen tehnyt ruuat valmiiksi, että tarvitsee vain lämmittää. Meillä tosin lapsilla erikoisruokavaliot allergioiden takia, joten senkin takia ruuanlaitto jää usein minulle.

toisin sanoen...

(mulla sappileikkaus)

Vai että surulliseksi. Jos mies on joka päivä töissä ja äiti hoitaa kaikki hommat niin ei kai mies välttämättä tiedä lasten rytmiä/muista sitä.

kyllä muakin suruttais, ja varsinkin jos mies on 7 päivää viikossa töissä 24h vuorokaudessa.. Mun mies tekee joka toinen viikko aamuja ja joka toinen viikko iltoja ja on kyllä ihan täysin selvillä lasten tavoista ja rytmeistä. Ja on onnellinen siitä että saa osallistua lasten elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja Hay-D:
toisin sanoen...

(mulla sappileikkaus)

kyllä muakin suruttais, ja varsinkin jos mies on 7 päivää viikossa töissä 24h vuorokaudessa.. Mun mies tekee joka toinen viikko aamuja ja joka toinen viikko iltoja ja on kyllä ihan täysin selvillä lasten tavoista ja rytmeistä. Ja on onnellinen siitä että saa osallistua lasten elämään.

NO, oleppa nyt surullinen siellä ihan rauhassa kun sulla ei muutoin surunaiheita olekaan..hyvä mies..lapset hoituu hyvin ja kaikki hienosti..
on se hyvä,että surunaiheita löytyy sit tältä palstalta...

Ei hitto....

Mun täti eli miehensä kanssa 30 vuotta, ennenkö tajusi että elämä voisi helpomminkin olla.
Kokkaili miehellensä kaiken valmiiksi lomiensa ym ajaksi vielä lasten ollessa jo aikuisia ja pois kotoa jne..
Mä en tekisi mitään. Mä en olisi tehnyt sellaisen miehen kanssa edes lapsia. :ashamed:

Moni loukkaantui mielipiteistäni. Tämä on keskustelupalsta, jossa saa mielipiteensä tuoda esille. Seison sanojeni takana joka tapauksessa.

Kyllä minä tiedän liudan miehiä, jotka ovat erilaisissa töissä, erilaisin työajoin, ja silti pärjäävät yhtä hyvin kuin äiditkin lastensa kanssa, tietää heidän ruokailut ja rytmit oikein hyvin. Se on tahtoasia.

Tuntuu olevan paljon sellaisia isiä ja perheitä, joissa ajatellaan että miehen ei tarvitse muuta tehdä kuin tuoda leipä pöytään työssä käymällä. Eihän elämä siinä tapauksessa ole muuttunut lainkaan siitä kun lapsia ei ollut! Kyllä lasten teko tarkoittaa sitä että vapaa-ajalla pitää jaksaa ja haluta olla lasten kanssa ja hoitaa niitä. Eikai kukaan nykyaikainen, tasa-arvoinen mies oleta, että nainen jaksaa pyörittää 24/7 koko perheen elämää, ilman että tarvitsee apua ja haluaa miehenkin osallistuvan yhteisiin juttuihin. Käsittämätöntä.

Ja miksi täällä on naisia, jotka antavat jotenkin alemman kuvan itsestään kun on "vain lasten kanssa kotona" kun mies on töissä päivät? Että "en kai minä oleta että mies tekee mitään kun maksaa elämisen"? Ei kai se äidin kotona oleminen ole yhtään sen vähempiarvoista työtä? Minusta miehen nostama palkka on yhtälailla naisen palkka siitä että hän pyörittää taloutta, ei niin että mies raukka kun töissä joutuu käymään, niin hänen rahojaan tässä syön.

Toivottavasti edes joku tajuaa mitä tällä tarkoitan.

puuttumatta noihin muihin kommentteihin.. alkuperäiseen kysymykseen.. Laittaisin myös paperille ylös suurinpiirtein ajat milloin syödään, mitä syödään ja kuinka paljon (siis mitä vauvalle annetaan missäkin välissä ja maitomäärät ym), laittasin myös ne tuttipullot esille, samaten vaipat ja vaihtovaatetta. Eiköhän noin lyhyen ajan pärjää ihan hyvin sillä että osaa antaa ruuan ja vaihtaa vaipat, ja isomman kanssa vähän jotain touhuta jossain välissä :) Paranemisia sulle!

mun mielestä tärkeintä on että lapsilla on ruokaa ja puhtaat vaatteet. huushollin hoidosta viis. ihan jos luottaa että mies on tehtävien tasalla, ja riippuu minkäikäsiä lapsia. koska niinkin noloja miehiä on ettei ne tajua mitä voi minkä ikäselle syöttää. tai että voiko kävelytaidotonta ja tosi pientä jättää jonnekkin korkealle. koska kumpikaan ei kotona ole töissään, niin eiköhän riitä että mies tekee parhaansa, kun kukaan ei ole niin täydellinen kuin äiti-ihminen. koska monille naisille ei mikään riitä, vaikka toinen yrittäis mitä vaan. ja tää huomautus ei ollut aapeelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
toisin sanoen...

(mulla sappileikkaus)

Mä ymmärsin ettei pärjäämisestä ollut kyse. Vaan siitä että mies tosiaan tekee pitkiä päiviä, ja silloin arjen pyörittäminen on naisen vastuulla. Ja ymmärsin edelleen että jos mies jää lapsen kanssa hän pärjäisi kyllä. Ongelmia tulisi vain että milloin lapsi nukkuu. Mitä syö ja koska. Ja yleensä monta muutakin arjen rutiinia esim. vaikka mitä lapselle puetaan päälle kun mennään ulos(ainakin meillä). Kumma miten eri tavalla me tulkitsemme näitä kirjoituksia.

Moni loukkaantui mielipiteistäni. Tämä on keskustelupalsta, jossa saa mielipiteensä tuoda esille. Seison sanojeni takana joka tapauksessa.

Kyllä minä tiedän liudan miehiä, jotka ovat erilaisissa töissä, erilaisin työajoin, ja silti pärjäävät yhtä hyvin kuin äiditkin lastensa kanssa, tietää heidän ruokailut ja rytmit oikein hyvin. Se on tahtoasia.

Tuntuu olevan paljon sellaisia isiä ja perheitä, joissa ajatellaan että miehen ei tarvitse muuta tehdä kuin tuoda leipä pöytään työssä käymällä. Eihän elämä siinä tapauksessa ole muuttunut lainkaan siitä kun lapsia ei ollut! Kyllä lasten teko tarkoittaa sitä että vapaa-ajalla pitää jaksaa ja haluta olla lasten kanssa ja hoitaa niitä. Eikai kukaan nykyaikainen, tasa-arvoinen mies oleta, että nainen jaksaa pyörittää 24/7 koko perheen elämää, ilman että tarvitsee apua ja haluaa miehenkin osallistuvan yhteisiin juttuihin. Käsittämätöntä.

Ja miksi täällä on naisia, jotka antavat jotenkin alemman kuvan itsestään kun on "vain lasten kanssa kotona" kun mies on töissä päivät? Että "en kai minä oleta että mies tekee mitään kun maksaa elämisen"? Ei kai se äidin kotona oleminen ole yhtään sen vähempiarvoista työtä? Minusta miehen nostama palkka on yhtälailla naisen palkka siitä että hän pyörittää taloutta, ei niin että mies raukka kun töissä joutuu käymään, niin hänen rahojaan tässä syön.

Toivottavasti edes joku tajuaa mitä tällä tarkoitan.

Tätä mä voisin peesata... Ja yleensä jossain vaiheessa myös äiti menee töihin ja jos mies on ihan "käsipäivääjätkä" eli ei tiedä kotihommista mitään niin kuka ne sitten tekee kun eihän sen pitäis kuulua äidillekään kun seki käy töissä. Ja silloin mieheltä on hankala vaatia mitään, kun sen ei kotihommia ole tarvinu tehdä.

AP:n kysymykseen. Mä joskus teen ruoan valmiiksi ettei tarvi ku lämmittää. Mutta muut asiat se tietää kyllä ite.

Miten te päästätte miehenne tuollaiseen jamaan? :headwall: |O
Mitä jos te joudutte yllättäen vaikka kolariin ja sairaalaan viikoksi?

Sen ymmärrän että työpäivän aikaisia tapahtumia pitää opastaa kun eihän isä tiedä mitä silloin tapahtuu. Mutta tyyliin osaako mies sulattaa ruokaa lapselle ja itselleen pakastimesta. Ja täytyyhän sen osata tarvittaessa käydä muksujen kanssa kaupassa piltti ja vaippaostoksilla jos sattuvat loppumaan kesken. Osaahan äiditkin käydä ja vielä lasten kanssa.

Saa nähdä mikä oma kohtalo on kun sen aika koittaa, voi olla että en osaa lähteä mihinkään ilman että jätän jääkaapin oven (ja kaikki muutkin ovet) täyteen ohjeita lapsen hoidosta ja kasaan joka päivälle oikeat vaatteet ja pukemisjärjestyksen listalle.
Ehkä sen takia kaikki miehet eivät osaakaan hoitaa lapsiaan itsenäisesti kun täydelliset äidit ovat aina tekemässä kaiken itse että menee varmasti oikein.

Ei munkaan mies tässä ja nyt osaisi edes pestä kalsareitaan oma-aloitteisesti mutta koulutus etenee ja lapsen synnyttyä hänen on pystyttävä tasavertaisesti hoitamaan pientä! Muuten taitaa elo käydä helpommaksi yksinhuoltajana yhden kuin kahden "lapsen" kanssa.

Taisi juttu vähän rönsyillä aiheen sivustakin, mutta sainpahan suuni puhtaaksi :saint:

Aika outoa, täytyy kai aikuisen miehen pärjätä omien lasten kanssa , vaikka kuukauden jos tarve vaatii. Älkää kotiäidit tehkö kaikkia valmiiksi, ja antakaa iseille mahdollisuus osallistua, osaavat hoitaa yhtä kyvin kotia kuin tekin, toki imeväisikäiset on erikseen.

Minkähän takia en todellakaan jää kotiin passaamaan miestä ja lapsiani pilalle. Aina syytetään äitejä jotka käy töissä, mutta meillä ainakin minun käydessä vuorotöissä mies pärjää lasten kanssa todella hienosti ja ei mitään ongelmia ole koskaan ollut. Naapurissa taas kotiäiti jonka mies työpäivän jälkeen ei viitsi/osaa edes pienen lapsen vaippaa vaihtaa tai ruokaa laittaa. Älkää passatko niitä ukkojanne ja lapsianne!

Alkuperäinen kirjoittaja vie:
Ajatteleppa ap jos kuolet ( anteeksi siis ihan näin realistisesti ajattele) mihin sun lapset sitten menis? Entä äijäs kun se ei edes ruokaa osaa tehdä?

Olen miettinyt samaa. Kai muksut annettais jommalle kummalle mummolle ja ite muutettais äipän hoiviin.

Voi kamala. Minä ahdistuisin tuollaisen miehen kanssa. Jos joutuisin koko ajan olemaan päävastuussa syömisistä jne. kodinhoidosta. En jaksaisi kyllä aina miettiä saakohan ukko edes yöpaitaa lapsen päälle tai kauppareissuni aikana vaippaa vaihdettua. onneksi ei tarvitsekaan. Aviomieheni on 21v ja hoitaa lapsia tasavertaisesti ja käy myös töissä. Valintakysymyksiä.

Yhteistyössä