Jos mies haluaa jäädä nykyiselle paikkakunnalle ja sinä et niin miten ratkaista asia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häkkilintu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häkkilintu

Vieras
Joihinkin asioihin voi soveltaa kompromissia muttei kaikkeen.
esim. meillä on nyt se tilanne, että 2v sitten muutettiin uudelle paikkakunnalle ja minä en viihdy täällä yhtään, mutta mies viihtyy.
kompromissia ei voi siis tehdä, mutta pitääkö minun vain selviytyä siksi, että mies on täällä ihan onnellinen?
Tahtoisin takaisin edelliselle paikkakunnalle, asuntokin olisi, mutta mies ei halua sinne takaisin.

Tuossa on pakko ottaa huomioon moni asia. Vaikka itse ei tykkäisikään paikkakunnasta (vielä), niin kannattaa vertailla asuinpaikkoja laajemmalti: terveyspalvelut, päivähoito, koulut, työmahdollisuudet, muut palvelut yms. Oletko töissä vai kotona? Jos olet kotona, mitkä ovat työllistymismahdollisuudet? Auttaisiko töihin meno viihtyvyyteen paikkakunnalla? Onko paikkakuntien välinen etäisyys pitkä? Miksi mies ei halua palata takaisin edelliselle paikkakunnalle? Miksi alunperin muutitte sieltä pois?

Minä muutin tälle paikkakunnalle mieheni takia ja vihaan täällä asumista. Mieskin sen tietää, eikä itsekään viihdy varsin hyvin, mutta toisaalta hän voisi varmaan asua missä vain kohtuullisen tyytyväisenä. Toki asiaan vaikuttaa sekin, että mies on ollut täällä töissä yli 13 vuotta, minä nyt vasta puolisen vuotta.

Keväällä miehen työpaikalla oli yt-neuvottelut ja työt loppuu syksyllä. Saikin sitten töitä toiselta paikkakunnalta, jonne muutamme joskus parin kk päästä. Ihanaa!! Pääsee pois täältä!!! B) Onneksi mieskin on innoissaan muuttamisesta. Jos pääsisi vaikka rivariin, tämä kerrostaloasuminen ei oikein sovellu kun alkaa koirat olla sen verran vanhoja etteivät jaksaisi rappusissa kiipeillä. Ja kohta on vaunutkin mitä lykkiä niin olisihan se autuutta asua maanrajassa.

Yhteistyössä