Jos minulle tarjotaan ensi viikolla töitä, mutta en saa lapsia hoitoon niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ekaa kertaa työttömänä sitten lapsien saannin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ekaa kertaa työttömänä sitten lapsien saannin

Vieras
tuleeko karenssia yms? Tilanne on siis se, että tänään oli miehelle ilmoitettu kun lapsia hoidosta haki, että ensi viikolla ainoastaan perjantaina lapset mahtuvat hoitoon. Olen työttömänä ja teen silloin tällöin sijaisuuksia. Tuleeko karenssia tai muuta vastaavaa jos joudun kieltäytymään töistä, kun en saa lapsia hoitoon vaikka näillä on hoitopaikka varattuna.?

Jos lapsilla on hoitopaikka varattuna, niin sinä viet heidät hoitoon jos työllistyt, ihan sama mitä hoitopaikka sanoo...

Eihän ne työssäkäyville tai opiskelijoille voi sanoa että pitäisittekö lapsen kotona kun on henkilökuntapulaa tms.

Ymmärtääkseni se on perusteltu syy kieltäytyä pikakomennuksista, jos ei lapsille löydy hoitopaikkaa? Voin olla väärässäkin toki.
*muoks*
Niin, siis teillä oli jo hoitopaikka. Sillon on hoitoa järjestävän tahon velvollisuus etsiä varapaikka, jos ei varsinaisessa hoitopaikassa tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Ymmärtääkseni se on perusteltu syy kieltäytyä pikakomennuksista, jos ei lapsille löydy hoitopaikkaa? Voin olla väärässäkin toki.

Lastenhoito-ongelmat eivät ole hyväksyttävä syy kieltäytyä ottamasta työtä vastaan. Hoitopaikka pitäisi olla valmiina kun ilmoittautuu työttömäksi työnhakijaksi. No, ap:llä on mutta... :/

Alkuperäinen kirjoittaja tarkennas vähän:
Mahtuvat hoitoon? Lapsilla on hoitopaikka, mutta eivät mahdu hoitoon? Vai oletteko sopineet vain tietyt päivät viikossa hoitopäiviksi?

tätä myös mietin. Jos on hoitopaikka niin silloin on hoitopaikka!

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Jos lapsilla on hoitopaikka varattuna, niin sinä viet heidät hoitoon jos työllistyt, ihan sama mitä hoitopaikka sanoo...

Eihän ne työssäkäyville tai opiskelijoille voi sanoa että pitäisittekö lapsen kotona kun on henkilökuntapulaa tms.

Niin joo, voisiko olla vaikutusta sillä että meillä on vain 13 hoitopäivää kuussa tällä hetkellä hoitosopimuksessa. Oli puhetta, että jos tarvii enemmän hoitopäiviä niin sitten muutetaan taas. Ensin oli se, että koko kuukausi...

Mikä juttu tää on, ettei ole tilaa? Eihän yhdessä hoitopaikassa ole kuin tietty määrä lapsia, vai? Jos lapsillanne on sovittu ko. paikkaan hoito, niin miten niin ei muka ole tilaa?? Kunnallinen vai yksityinen hoitopaikka? Pph vai päiväkoti?
Sillä vaan kyselen, kun oma kuopus on kohta puoliin alottamassa päivähoitouraansa... Et ei kai tuommonen tilanne voi itsellekin tulla eteen, et joku kaunis päivä hoitaja vaan ilmottaa, et sori, nyt ei ookaan tilaa? :o

Alkuperäinen kirjoittaja tarkennas vähän:
Mahtuvat hoitoon? Lapsilla on hoitopaikka, mutta eivät mahdu hoitoon? Vai oletteko sopineet vain tietyt päivät viikossa hoitopäiviksi?

Niin siis ollaan sovittu niin, että työttömänä ollessa pari päivää viikossa ovat hoidossa muutaman tunnin ja sitten silloin kun minulle tarjotaan töitä. Mutta nyt siis ensi viikolla olisi yksi hoitaja lomilla ja kaksi vain paikalla ja lapsimäärä täysi.

Täytyy vissiin toivoa, että ei tarjota töitä ensi viikolle. Niin kivasti kuitenkin ovat joustaneet omissa työvuoroissaan kun on tullut hälytyksiä töihin samalle päivälle.

Mikä juttu tää on, ettei ole tilaa? Eihän yhdessä hoitopaikassa ole kuin tietty määrä lapsia, vai? Jos lapsillanne on sovittu ko. paikkaan hoito, niin miten niin ei muka ole tilaa?? Kunnallinen vai yksityinen hoitopaikka? Pph vai päiväkoti?
Sillä vaan kyselen, kun oma kuopus on kohta puoliin alottamassa päivähoitouraansa... Et ei kai tuommonen tilanne voi itsellekin tulla eteen, et joku kaunis päivä hoitaja vaan ilmottaa, et sori, nyt ei ookaan tilaa? :o

Meille on sanottu, että nyt on henkilökuntavajausta (sairastelujen takia), onko mahdollista järjestää lasten hoito muulla tavalla? Sama juttu myös loma-aikoina ja koulutuspäivänä.
Mutta se on vain kysymys. Ei mikään pakkotilanne, etteikö lasta saisi hoitoon viedä, jos itse on töissä tai koulussa. Lähinnä se koskee niitä, jotka ovat itse kotona: he voivat joustaa ja pitää lapsen kotona päivän tai kaksi, jos pk:ssa on tiukka tilanne.

Niin siis lapset on pienpäiväkodissa hoidossa, kunnallisessa siis. Hoitajia normaalisti kolme ja silloin kun kaikki ovat töissä niin ei tietenkään mitään ongelmia. Mutta nyt siis yksi hoitaja on lomilla, ilmeisesti ylityövapaita pitää ja lapsia on kahdelle hoitajalle tasan se kahdeksan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Meille on sanottu, että nyt on henkilökuntavajausta (sairastelujen takia), onko mahdollista järjestää lasten hoito muulla tavalla? Sama juttu myös loma-aikoina ja koulutuspäivänä.
Mutta se on vain kysymys. Ei mikään pakkotilanne, etteikö lasta saisi hoitoon viedä, jos itse on töissä tai koulussa. Lähinnä se koskee niitä, jotka ovat itse kotona: he voivat joustaa ja pitää lapsen kotona päivän tai kaksi, jos pk:ssa on tiukka tilanne.

No niin, se muuttaa asian.

Nyt tuli tässä mieleen, että mitäs jos minulle soitetaan maanantaiaamuna klo 7.30 että tulisitko töihin, työt alkais klo 9. Eihän siinä ehdi hirveästi järjestellä varahoitopaikkoja?? Vai ehtiikö? Hirmu hankalaksi menee...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nyt tuli tässä mieleen, että mitäs jos minulle soitetaan maanantaiaamuna klo 7.30 että tulisitko töihin, työt alkais klo 9. Eihän siinä ehdi hirveästi järjestellä varahoitopaikkoja?? Vai ehtiikö? Hirmu hankalaksi menee...

No tuskin pamahtaa karenssia, jos ei suostu 1,5 tunnin varoitusajalla töihin.

Soita ap siinä tilanteessa lapsen hoitopaikkaan ja kysy voitko tuoda, jos on vaikka joku muu lapsi sairaaana ja poissa. Onhan noita lapsi nyt muutenkin ylipaikoilla jos hoitajat yhtäkkiä sairastuu eikä saada sijaista heti paikalle, ei se nyt niin tavatonta ole.

Yhteistyössä