Jos mun mies ampuu yhden koiran...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nomoredogs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nomoredogs

Vieras
Täällä meilläpäin on yksi saakelin idiootti koiranomsitja. Sillä on joku saakelin verikoira joka tuolla pitkin mettiä juoksee vapaana välillä. Monta kertaa murissut ties kelle ja näin. Mun mies käy kävelylenkeillä tuota kautta ja se pitää asetta mukana. Sanoi, että ampuu sen saatanan rakin jos häntä uhkaa. Mitä tulee tuomioksi jos sen rakin ampuu?

Täällä meilläpäin on yksi saakelin idiootti koiranomsitja. Sillä on joku saakelin verikoira joka tuolla pitkin mettiä juoksee vapaana välillä. Monta kertaa murissut ties kelle ja näin. Mun mies käy kävelylenkeillä tuota kautta ja se pitää asetta mukana. Sanoi, että ampuu sen saatanan rakin jos häntä uhkaa. Mitä tulee tuomioksi jos sen rakin ampuu?

siis tälläinen vihikoira vai?
Vihikoira – Wikipedia
Nehän pitäisi olla lepposia koiria?

[QUOTE="ville";29414652]Käske ampumaan, sitten tiedät.[/QUOTE]

Aattelin käskee ettei ammu vaan että otetaan poliisiin yhteyttä. Mutta eihän tuo ukko semmsista välitä.

Verikoirat (alias vihikoirat alias pyhän hubertuksenkoirat) ovat hyvin ihmisystävällisiä, onhan rotu kehitetty kadonneiden ihmisten etsintään. Tuskin siis teitä uhkaa, tulee maksimissaan hakemaan rapsutuksia.

Ap:n perhe koostuu vähä-älyisistä hölmöistä jossain syrjäkylillä, jossa eletään vielä taikauskon ja huhupuheen voimalla. Tuollaisille ei valitettavasti laki edellytä pakkosterilaatiota vaan sukurutsaiset idiootit saavat vapaasti lisääntyä.

Mitä asetta se kantaa mukanaan? Arvaappa saako tuolla kadulla kantaa asetta mukanaan? Äijäs on syyllistynyt rikokseen.

Mitä asetta se kantaa mukanaan? Arvaappa saako tuolla kadulla kantaa asetta mukanaan? Äijäs on syyllistynyt rikokseen.

Tiedän. Tommonen pieni pistooli sillä on. Melkien nallipyssyltä näyttää, mutta on ihan aito tappoase.On sillä siihen lupa, mutta tiedän mä ettei sitä lenkillä mukana sais olla. Ukko vaan sanoo, että mieluummin se ottaa pikkusakot kuin että koiraa puree tms. Ja päästänpä tosta maanvaivasta, luulen et moni olis ilonen.

Tiedän. Tommonen pieni pistooli sillä on. Melkien nallipyssyltä näyttää, mutta on ihan aito tappoase.On sillä siihen lupa, mutta tiedän mä ettei sitä lenkillä mukana sais olla. Ukko vaan sanoo, että mieluummin se ottaa pikkusakot kuin että koiraa puree tms. Ja päästänpä tosta maanvaivasta, luulen et moni olis ilonen.

Ei taida tulla ihan pikku sakot, yleisellä kävelytiellä kun menee pistoolilla ampumaan niin äijäs on nopeasti linnassa ja ase takavarikoidaan.

Höpö höpö. Ensikertalainen ei linnaan joudu kun osaa perustella, että itsesuojelun takia piti asetta. Ase kyllä takavarikoidaan juu, mutta linnaan ei todellakaan joudu.

Lainaus poliisin sivulta.

"Toisen vahingoittamiseen soveltuvien esineiden tai aineiden hallussapidosta voidaan tuomita maksimissaan kuuden kuukauden vankeuteen. Kiellettyjen vaarallisten esineiden osalta hallussapidosta voi saada jopa vuoden vankeutta ja muusta säännösten rikkomisesta kaksi vuotta vankeutta."

Mä taas haluaisin tietää, missä päin liikkuu joku verenhimonen urpo "ihan aidon tappoaseen" kanssa. Siitä kun on paljon enemmän pelkoa kuin (metsästys)koirasta. Toivon, että joku tunnistaa paikkakunnan viesteistäsi ja ilmoittaa häkeen -- ihan sama kuinka viivellä, mutta kaikkien turvallisuuden kannalta se ukko ja myös ehkä akkansa ois hyvä saada talteen.

Vai että verikoira, ja ihan murissut. Kyllä mäkin murisisin tuollaisille älykääpiöille. Ota mieheltä ase pois ennen kuin sattuu jotain, äläkä kysele täällä typeriä.

Herran tähden... Onneksi ei tiedä, mitä vastaantulevat lenkkeilijät kantavat mukanaan... Ei minun korviin kyllä kuulosta ihan normaalilta lenkkeillä aseen kanssa, vai onko miehelläsi hankaluuksia muidenkin kuin tuon koiran kanssa, kun itsepuolustuksesta kirjoitit?

Minusta ei kyllä missään olosuhteissa ole normaalia kantaa aina asetta mukanaan.

Koira-asiaan en kantaa ota, etköhän ap itsekin tiedä, onko tuollainen toiminta hyväksyttävää?

Kylläpä taitaisi ainakin sakot saada ja aseenkantoluvat ja ase pois jos talojen likellä ammuskelee toisten koiria. Eikö kannattaisi vaihtaa kävelyreittiä niin pääsisi helpommalla?

koirat rules jee. miehes pitää taputtaa sitä päälaelle ja kehua, että kilttikoira, vaikka se puris toisen jalan siltä irti. tosin en mä sitä ampumaan menis, koska kyllä siitä jonkun rangaistuksen saa. ilmottaisin poliisille asiasta, vaikka tuskin ne mitään asialle tekee. mutta jos sen sais kiinni, voi toimittaa löytöeläinkotiin, eiköhän kun muutaman kerran sieltä lunasta, oppis pitämään rakkinsa kiinni.
mun siskon ukko meni naapuriin ja ampui talon koiran, ja sitten soitti poliisille. rangaistusta ei saanut, mutta koiran omistajille tuli pitkä penni, kun pitivät vihaista koiraa irti ja se raateli siskoni. poliisit olivat määränneet sen koiran jo aikaisemmin lopetettavaksi.

Yhteistyössä