Jos olet sairaslomalla paljon niin mitä työpaikalla sanotaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22154721]Mitä miehes tykkäis jos hänen työntekijänsä olis kuukauden vuodesta saikulla eikä työntekijän puoliso laisinkaan?[/QUOTE]
Muitten miehistä ja puolisoista en tiedä, mutta minun miehestäni ei hoivatöihin ole ollenkaan. Jos lapseni olisi kunnolla kipeä, niin en jättäisi häntä mieheni hoitoon, ellei olisi ihan pakkko.
Tästä takaisin alkuperäiseen aiheeseen. Yleensä työpaikalla hyväksytään paremmin se, että äiti on pois lapsen sairauden vuoksi. Jos isä on usein poissa lasten vuoksi, niin helpommin tulee esimiehiltäkin sanomista. Niin ainakin uskon.

Muitten miehistä ja puolisoista en tiedä, mutta minun miehestäni ei hoivatöihin ole ollenkaan. Jos lapseni olisi kunnolla kipeä, niin en jättäisi häntä mieheni hoitoon, ellei olisi ihan pakkko.
Tästä takaisin alkuperäiseen aiheeseen. Yleensä työpaikalla hyväksytään paremmin se, että äiti on pois lapsen sairauden vuoksi. Jos isä on usein poissa lasten vuoksi, niin helpommin tulee esimiehiltäkin sanomista. Niin ainakin uskon.

:O ei helkkari... siis isää ei voi jättää sairaiden lastensa kanssa... Jopa sulla "mies" on...

Ja uskos on väärä. Oot ilmeisesti jämähtänyt 50-luvulle, sillä nykyään perheissä vallitsee tasa-arvo, lapsilla on 2 vanhempaa jotka molemmat osaavat ja osallistuvat eikä työnantaja välitä siitä, mikä on hoitovapaalle jäävän sukupuoli.

Se nyt ei oo esimiehen asia tippaakaan!

[QUOTE="vieras";22154811]:O ei helkkari... siis isää ei voi jättää sairaiden lastensa kanssa... Jopa sulla "mies" on...

Ja uskos on väärä. Oot ilmeisesti jämähtänyt 50-luvulle, sillä nykyään perheissä vallitsee tasa-arvo, lapsilla on 2 vanhempaa jotka molemmat osaavat ja osallistuvat eikä työnantaja välitä siitä, mikä on hoitovapaalle jäävän sukupuoli.[/QUOTE]
Mies ei tosiaankaan osaa huomioida sairaan lapsen tarpeita. Ei varmaankaan ole itse saanut lapsena hoivaa. Ruuanlaitot ja keittiöhommat kyllä osaa, sillä hän oppi jo lapsena laittamaan ruokaa, kun ei muuten saanut.

Suoraan esimiehet eivät valita miehen lapsista johtuvista poissaoloista, jos käyttäytyvät järkevästi. Mutta näin he kyllä valitettavasti ajattelevat ainakin tietyillä työpaikoilla.

Mies ei tosiaankaan osaa huomioida sairaan lapsen tarpeita. Ei varmaankaan ole itse saanut lapsena hoivaa. Ruuanlaitot ja keittiöhommat kyllä osaa, sillä hän oppi jo lapsena laittamaan ruokaa, kun ei muuten saanut.

Suoraan esimiehet eivät valita miehen lapsista johtuvista poissaoloista, jos käyttäytyvät järkevästi. Mutta näin he kyllä valitettavasti ajattelevat ainakin tietyillä työpaikoilla.

No onko sillä jotain väliä, mitä ne ajattelee? Kyllähän niitä paskiaisia löytyy esimiestasoltakin, mutten ymmärrä, miksi niiden ajatuksista pitäis kummemin välittää.

Mä en ole ollut koskaan sairauslomalla enkä lastenkaan takia pois töistä. Olen pph ja mulle ei edes maksettaisi palkkaa, jos olisin omien lasten takia tilapäisellä hoitovapaalla.

Tuleehan noita lasten sairaslomapäiviä välillä. Pienemmällä on korvakierre (putket on ja silti tulehduksia). Miehen kanssa vuorotellaan ja meillä on usein muutenkin mulla arkena vapaata ja miehellä vkl. Mutta tulee niitä silti. En mä ole kokenut että niitä pahalla katsotaan. Hoitoalalla olen. Jos jään yllättäen pois niin tiedän että muut voi joutua hoitaan munkin työt. Ikävää, mutta minkäs sille voi.