Jos olisit koirankasvattaja

Snapsikäsi Edward

Aktiivinen jäsen
07.06.2005
2 101
0
36
Mulla koira sijoituksessa.
Ei tullut suoraan kasvattajalta, vaan toisesta kennelistä, johon koira oli ostettu pentuna.

Jos olisitte koirankasvattaja, haluaisitteko kuulla tästä koirasta näin vuosien jälkeen?
Mieleni tekisi ottaa yhteyttä koiran alkuperäseen kasvattajaan, ihan vaan moikatakseni ja kertoakseni, että mulla on täällä yksi hänen kasvateistaan.
mutta, en tiedä, onko alkuperänen kasvattaja tietonen, että koira on lähteny sieltä kodista eteenpäin, johon se alunperin myytiin.

Mun mielestä sen ekan kodin pitäis ilmoittaa alkuperäiselle jos koira vaihtaa kotiaan. Jos ne ei ilmoita, ilmoittele sä. Ois varmaan tyytyväinen kuullessaan asiasta.

kyllä mä ainakin haluaisin tietää mitä kasvateille kuuluu (jos siis olisin kasvattaja ;)
Itse olen pitänyt yhteyttä kaikkien koirien kasvattajiin ja joidenkin sisarusten omistajiin myös =)

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
kyllä mä ainakin haluaisin tietää mitä kasvateille kuuluu (jos siis olisin kasvattaja ;)
Itse olen pitänyt yhteyttä kaikkien koirien kasvattajiin ja joidenkin sisarusten omistajiin myös =)

Olen minäkin joihinkin sisarusten omistajiin ollut yhteyksissä, ja kovasti ainakin yrittänyt pitää yhteyksiä myös tämän henkilön kanssa, jolta koira tuli.
Olen laittanut s-postilla kuvia ja kuulumisia, mutta ei vastauksia kuulu.
oikeastaan sen jälkeen, kun koiralla todettiin ruoka-aine allergia ja lonkkakuvien tulokset tulivat, ja selväksi kävi, ettei koiraa voi käyttää jalostukseen, niin sen jälkeen ei ole henkilöstä kuulunut.

nii ajattelin että olis kiva rupatella sen alkuperäsen kanssakin =)

Itse olen kasvattaja ja haluan että kasvattini omistajat ilmoittelevat välillä kuulumisiaan.
Onneksi porukat on pitäneet yhteyttä, toiset enemmän ja jotkut vähemmän. Jotkut jopa niin paljon että on muodostunut ihan ystävyys suhde. =)

Mutta valitettavan paljon on sellaisia kasvattajia (ainakin omassa rodussani) joita ei voisi yhtään kiinnostaa olla missään tekemisissä kasvattien omistajien kanssa, varsinkaan jos koira on sairas.

Näin hypoteettisesti ajateltuna, olisin enemmän kuin tyytyväinen jos ottaisit minuun yhteyttä, mikäli sinulla olisi kasvattini. =)

varmasti haluaa kuulla kuulumisia,eikä sitä tarvi jännittää että koira on sulle sijoitettuna joltain muulta,sekin on melko yleistä et esim. kasvattajaksi aikova jolla on jo omia koiria,hankkii kuitenki vielä koiran ja sijoittaa sen toiseen kotiin aikomuksenaan käyttää jalostukseen..

huh,tulipa puurona tekstiä :D

Yhteistyössä