jos olisit minä ja naimisissa tällaisen miehen kanssa, niin eroaisitko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meeri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meeri

Vieras
kerronpa lisää tapauksesta..olemme olleet naimisissa 5 vuotta ja mieheni on kohta puoli vuotta ollut tosi outo. hän haukkuu minua huoraksi ja muutenkin nimittelee ja syyttelee ilkeästi. :( hän on myös käynyt minuun kahdesti käsiksi ja pelkään milloin kolmas kerta tulee. loppu vuonna mieheni ehdotti minulle lapsen hankkimista, jotta voisin kokeilla taitojani äitinä, mutta en oikein ole lämmennyt idealle, koska mieheni henkinen väkivalta rasittaa minua kovasti. olen jopa miettinyt eroa, mutta en enää uskalla tehdä mitään enkä edes elää. :'(

Olisin eronnut jo ajat sitten. Pari kertaa oisin huorittelua kuunnellut ja sitten joko viskannut äijän pellolle tai lähtenyt itse.
Ei ole normaaliin parisuhteeseen kuuluvaa, että toinen on millääntavalla väkivaltainen ja ilkeilee ja nimittelee. Älä ole enää kynnysmatto, johon ukko pyyhkii mennen tullen jalkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja tuli vaan mieleen:
Onko syytä nimitellä? Käytkö itse käsiksi?

en ole tehnyt miehelle mitään pahaa. ainoastaan olen pitänyt huolta kodista ja miehelle ruokaa sekä pitänyt hänestä huolta, mutta en tiedä jaksanko enää kauaa. :'( en ole käynyt mieheen käsiksi.

Jännä juttu, eikä mies ole aiemmin osoittanut mitään merkkejä tuollaisesta käytöksestä?
Muiden tavoin suosittelen, että kamat kasaan ja menoksi, väkivaltaa ei pidä sietää!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jännä juttu, eikä mies ole aiemmin osoittanut mitään merkkejä tuollaisesta käytöksestä?
Muiden tavoin suosittelen, että kamat kasaan ja menoksi, väkivaltaa ei pidä sietää!

on hänellä ollut stressiä töissä, mutta ei hän ole aiemmin ollut minulle näin ilkeä. :'(

tiedän perheen jossa oli/on sama tilanne. Sitä en tiedä onko mies käynyt koskaan käsiksi itse naiseen mutta on esim. riehunut sisällä kirveen kanssa ja uhkaillut, mitään ei tehnyt fyysisesti lopulta kuitenkaan.

noh, saivat kaksi lasta. tilanne se, että nykyään koti on likainen, kaikki asiat ihan hunningolla koska äiti masentui vakavasti, miehellä alkoholiongelma.
sängyssä ei edes lakanoita tms..

älä pilaa elämääsi tuollaisen miehen kanssa, älä tarkoituksella hommaa itsellesi huonoa tulevaisuutta saatika tuo viattomia lapsia tuollaiseen tilanteeseen.

mutta mitä mun pitää tehdä tuon ero asian suhteen? minne otan yhteyttä? mieheni on nyt onneksi töissä, mutta voisin pakata kassit ja mennä hotelliin majailemaan ja samalla turvaan. jätänkö hänelle lappua?

Eroaisin. Nyt se vielä siinä mielessä helpompaa, kun teillä ei ole lapsia. Äläkä herran tähden vaan mene tekemään lasta tuollaisen miehen kanssa. Ei ole hänellä kaikki kunnossa... Kuulostaa tuokin lause oudolta, että "hankitaan lapsi, jotta voidaan TESTATA äidin taitojasi" :o . Ei kellään ole riittäviä taitoja olla äiti ennen kuin se lapsi tulee. Mutta ei sitä nyt ihan testausperiaatteella tehdä... Lähde pois ja pian!

Alkuperäinen kirjoittaja meeri:
mutta mitä mun pitää tehdä tuon ero asian suhteen? minne otan yhteyttä? mieheni on nyt onneksi töissä, mutta voisin pakata kassit ja mennä hotelliin majailemaan ja samalla turvaan. jätänkö hänelle lappua?

hae omaa kämppää, tai mene kaverille, jos henkeesi on uhattuna niin turvakotiin. miehelle kannattais ilmoittaa vasta kun oot menossa/menny. :hug:

Onko sulla miespuolisia kavereita tai sukulaisia? Pakkaa kassit ja lähde joko tuttavien, sukulaisten tai hotellin huomaan. Loput tavarat voisi sitten hakea jonkun miespuolisen seurassa pois. Mun mielestä voit hyvin jättää hänelle lapun, missä lukee syy, miksi lähdit. Jospa se saisi vähän ajattelemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:

Onko sulla miespuolisia kavereita tai sukulaisia? Pakkaa kassit ja lähde joko tuttavien, sukulaisten tai hotellin huomaan. Loput tavarat voisi sitten hakea jonkun miespuolisen seurassa pois. Mun mielestä voit hyvin jättää hänelle lapun, missä lukee syy, miksi lähdit. Jospa se saisi vähän ajattelemaan...

on minulla 3 veljeä, mutta he eivät asu täällä. miespuolisia ystäviä ei ole.

hakeudu turvaan vaikka sinne hotelliin, jätä lappu, mutta älä kerro missä olet koska miehes voi murtautua sinne ja kamalaa voi tapahtua. sitten haet eroa ja lähestymiskieltoa. miehes on hullu!

Yhteistyössä