jos olisit minun tilanteessani, vieläkö haaveilisit yhdestä lapsesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Eli lapsesta nr.4.

Valmistun toiseen ammattiini ensi keväänä, ei työpaikkaa odottamassa. Olen silloin 35v ja nuorin on 4,5v vanhin 9v. Miehellä on vakipaikka, mutta tässä laman kourissa tuskin mikään on pysyvää (heillä ollut nyt paljon lomautuksia).

Vieläkö uskaltaisit yrittää neljättä, vai iloitako edelleen näistä kolmesta ja lähteä töihin tienaamaan?

Odottelisin rauhassa ensi keväälle. Olen itse ollut viimesilläni raskaana kahden pienen lapsen äiti opintojen valmistumisvaiheessa ja luulin jo että kuolo korjaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Odottelisin rauhassa ensi keväälle. Olen itse ollut viimesilläni raskaana kahden pienen lapsen äiti opintojen valmistumisvaiheessa ja luulin jo että kuolo korjaa...

Ajattelinkin, että sitten valmistumisen jälkeen :)

Nauttisin niistä kolmesta ihanasta lahjasta, jotka jo ovat olemassa.
Mutta korostan, että tämä on vain minun mielipiteeni. Paljon vaikuttaisi esimerkiksi millaiset asumisolosuhteet ovat; riittääkö tilaa nykyisessä asunnossa, joutuisiko kenties vaihtamaan isompaan asuntoon, joutuisiko vaihtamaan myös autoa isompaan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No menet töihin hetkeksi niin saat edes paremman äitiysrahan, tuskin saat heti vakituista työtä.

JOS joskus tulisi mieleen edes jättää ehkäisy pois, se tapahtuisi vasta valmistumisen jälkeen. Ja mistä sitä tietää vaikkei edes onnistuisi... tai kestäisi tovin jos toisenkin. Kyllä siinä varmaan ehtisi töissäkin olla.

Minä sitten annoin saada meidän vitosen alkunsa, vaikkakin minulta löytyy laskeumavaivaa ja leikkauspöytä odottaa tämän jälkeen.
Olen yrittäjä ja sopivan tuuraajan löytäminen on kiven alla varmastikin.

Nyt vain on ongelmana se, että ajattelin, että saan nauttia kympillä tästä viimoisesta raskaudesta, mutta toisin kävi.
Pari viikkoa sitten nt-ultrassa ei kuulunut hyvää, edessä lapsivesipunktio.
Stressaan kympillä ja koko mahdollinen loppuraskaus tulee olemaan h.lvettiä:(

Kysymykseesi vastaisin, että kyllä uskallat, sillä eihän tilanteesi mitenkään huono ole.

Alkuperäinen kirjoittaja hulluko?:
Minä sitten annoin saada meidän vitosen alkunsa, vaikkakin minulta löytyy laskeumavaivaa ja leikkauspöytä odottaa tämän jälkeen.
Olen yrittäjä ja sopivan tuuraajan löytäminen on kiven alla varmastikin.

Nyt vain on ongelmana se, että ajattelin, että saan nauttia kympillä tästä viimoisesta raskaudesta, mutta toisin kävi.
Pari viikkoa sitten nt-ultrassa ei kuulunut hyvää, edessä lapsivesipunktio.
Stressaan kympillä ja koko mahdollinen loppuraskaus tulee olemaan h.lvettiä:(

Kysymykseesi vastaisin, että kyllä uskallat, sillä eihän tilanteesi mitenkään huono ole.

Toivotaan että kaikki on hyvin :hug:

minulla kolme poikaa ja haaveilen neljännestä, jota en usko kuitenkaan tulevan, niin moni asia mietityttää niin paljon.....eli ilman vakipaikkaa en varmaan uskaltaisi senkään vertaa. Olisi ahdasta, omakotitaloa ei voi vaihtaa, auto vaihtoon, pelkään ja kammoan sekä raskausaikaa että synnytystä ja jos lapsi ei olisikaan terve, rakastan ihan hulluna näitä kolmea lastani ja niidenkin kanssa riittää touhua ja tohinaa, haluan että minulla on heille tarpeeksi aikaa ja he voivat harrastaa mitä haluavat....

Yhteistyössä