Jos olisit vain kotiäiti häpeäisitkö sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vain kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jokaisen oma valinta, mutta omalla kohdallani kyllä häpeäisin, jos olisin taaperoiän ohittaneiden kanssa pelkästään kotona. Minulle se olisi yhtä kuin koulutukseni ja pitkän työkokemukseni hukkaan heittämistä. Jollekin toiselle varmasti ihan hyväksyttävä tilanne eikä mikään häpeän aihe, mutta tunnen itseni ja tiedän, että minulle se olisi häpeä.

Kyllä, koska se kertoisi että en olisi toteuttanut mitään mun toiveitani. Pitäisin itseäni täysin saamattomana vätyksenä. Se olisi myös täysin ideologiani vastaista, koska en kykenisi huolehtimaan taloudesta itsenäisesti. Lisäksi inhoan kotitöitä.

Mutta kaikilla ei ole samat periaatteet tai tavoitteet kuin minulla.

en häpeäis, tää on rankinta työtä mitä olen tehnyt kohta 4v, eikä minusta ole tähän. Onneks sain työpaikan ja pääsen välillä lepäämään ;). Ole ap ylpeä itsestäsi. Jos mies häpeää, jätä huusholli viikoks pyörimättä, hoidat vain itselles ja lapsille välttämättömät, niin katotaan jos arvostus nousee...

Olen ylpeä työstäni kuten on miehenikin. Kotiäitinä minulla on rakkaitteni hoitamisen ja kasvattamisen ohelle tehdä sitä mitä toiseksi eniten rakastan eli tehdä musiikkia ja ehdinpä toimia vielä nuorisoseurassa valmentajana. Ei ole ollut vielä yhtään tylsää tai laiskaa päivää näin 7 vuotena. : )

Alkuperäinen kirjoittaja EN:
Olen ylpeä työstäni kuten on miehenikin. Kotiäitinä minulla on rakkaitteni hoitamisen ja kasvattamisen ohelle tehdä sitä mitä toiseksi eniten rakastan eli tehdä musiikkia ja ehdinpä toimia vielä nuorisoseurassa valmentajana. Ei ole ollut vielä yhtään tylsää tai laiskaa päivää näin 7 vuotena. : )

että semmosta :)

Jos mulla olisi mahdollisuus jäädä kotiäidiksi loppuiäkseni, niin ei mun tarvitsisi kahta kertaa miettiä. Jäisin ehdottomasti ja olisin ylpeä valinnastani :heart: Ja niin olisi miehenikin. Mikään maaärä raha ei korvaisi sitä aikaa, jonka saisin viettää lasteni kanssa.

Kyllä olen välillä hävennyt tämän syyllistämisen taakan alla, mutta nyt olen siitä taakasta vihdoin vapaa.
Katsoessani sen dokumentin jossa kävi ilmi, että lapsen paras paikka alle 3v on koti päiväkodin ryhmäkoon, melun ja lapsen stressitason vuoksi, voin olla onnellinen ratkaisuuni olla kotona 10vuotta.
En nyt halua mitään tappelu keskustelua, näin meillä ja muut saa tehdä niin kuin haluaa ja parhaaksi näkee.
Ja siitä syyllisyydestä, minulla on aikaa olla työ elämässä mukana seuraavat 30vuotta ja "maksaa" kotona olemiseni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kertokaa mitä mun tilanteessa tekisitte?kun olen eläkkeellä ja inhoan ja häpeän itseäni ja kotona oloa.

Sulla on vain huono itsetunto, mainitsemasi asiat eivät tee sinusta yhtään sen huonopaa kuin muistakaan. Mitäpä jos yrittäisit saada itsellesi jonkin harrastuksen..?

No kyllä taitaisin hävetä, jos ei tosiaan mitään ammattia olisi enkä koskaan olisi ollut töissä. Eri asia, jos valitsee kotiäitiyden vaikka olisi työpaikka ja ammatti.

Yhteistyössä