Jos on jo viisi tervettä lasta, onko enää soveliasta haaveilla yhdestä vauvasta? Kumpienkaan isovanhemmat eivät pitäisi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti x5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti x5

Vieras
asiasta... Anoppi monesti sanonna, et enempää ei sit kannata tehä tai eis haaveilla...
Viime vuoden puolella kun muutimme, ja anoppi oli muutossa auttamassa ois hän laittanna mun -puolesta- kaikki vauvan vaatteet ja tavarat pois..

Meidän nuorin on kohta 4.. ja itse olen 33..

Mielipiteitä, kannattaako enää alkaa vauva juttua haaveileen.. Eniten nyt pelkään muitten kommentteja jos tulisin raskaaksi..

Ei kannata, jos vielä tuossa vaiheessa miettii muiden mielipiteitä. Kyllä suurperheen äidillä pitäisi olla sen verran munaa jo, ettei anna vanhojen höppänäakkojen pompotella. Aikuisia ihmisiä ei pompotella. Kyllä sinulla on siitä itse vastuu.

[QUOTE="vieras";26818085]Ei kannata, jos vielä tuossa vaiheessa miettii muiden mielipiteitä. Kyllä suurperheen äidillä pitäisi olla sen verran munaa jo, ettei anna vanhojen höppänäakkojen pompotella. Aikuisia ihmisiä ei pompotella. Kyllä sinulla on siitä itse vastuu.[/QUOTE]
Ainoastaan siinä tapauksessa hyväksyn heidän puheensa, että olette koko ajan hoidattamassa lapsia heillä. Muuten ei pitäisi olla nokan koputtamista.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti x5;26818069:
asiasta... Anoppi monesti sanonna, et enempää ei sit kannata tehä tai eis haaveilla...
Viime vuoden puolella kun muutimme, ja anoppi oli muutossa auttamassa ois hän laittanna mun -puolesta- kaikki vauvan vaatteet ja tavarat pois..

Meidän nuorin on kohta 4.. ja itse olen 33..

Mielipiteitä, kannattaako enää alkaa vauva juttua haaveileen.. Eniten nyt pelkään muitten kommentteja jos tulisin raskaaksi..

Kuule, mitä väliä muiden mielipiteillä ja kommenteilla on? Sinä ja miehesi päätätte ihan kahdestaan mikä on teidän perheen lapsiluku.

Ja siis miten anoppisi laittoi kaikki vauvojen tavarat ja vaatteet pois?? Siinne minne pois? Varastoon vai pois kokonaan?? Meillä kyllä nousisi sota jos anoppi tai äiti alkaisi mun mielipiteitä kyselemättä laittamaan mun tavaroita pois... Haloo!

Toisaalta jos mielipiteen haluat, niin älä tee enempää lapsia. Sulla on jo aika monta ja miten on, viestistäsi en osaa sanoa, haluatko edes oikeasti enempää...

No jos raskaudet on sujuneet helposti niin mikä ettei jos siltä tuntuu. Mutta jos on paljon supistuksia ja muita kipuja ja esim. vaikeuksia pitää edes turvallisille viikoille asti mahassa niin en kyllä enää tekis jos kroppa ois jo niin rasittunut monista raskauksista.

Asumme anopin kans nyt samalla paikkakunnalla.. ja vähä turhan lähekkäin.. ( he muuttivat itse meitä lähemmäksi..)
Ja anoppi siis ois laittanna ne kaikki kokonaan pois, ei varaston yms. Vaan sanoi et meille ku ei enää vauvoja tuu ni ei tarvii säästääkkään.. sanoin kyllä et laitan ne itselle talteen.. ja häkkisängystä tehtii isommille tytöille tehtiii sohva.. oli vähä et aijaa.. et ois seki joutanna pois..

Rahallisesti ovat vähän meitä halunneet (omasta mielestään joutuneet) ni ovat sitten mielestää lähinnä tosin vain anoppi ni "saaneet" luvan määräämiseen..

Itsellä vauvakuume nostaa taas kovasti päätään, noilla olen sen saanut tähän asti nurin menemään.. Ensimmäisten kahden jälkeen on anoppi sanonna et nyt riittäs.. Ja en häneltä mielipidettä kysy, kertoo sen itse..

Yhteistyössä