Jos on kipuja niska/hartioissa, niin voiko se säteillä rintaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palla

Vieras
Mulla on jo pari viikkoa tuntunut ihmeellistä kipua rinnassa. Se tuntuu välillä niinku ois selän puolella, lapaluussa oikealla puolen ja välillä jossain syvällä rinnassa ja välillä ihan tuossa oikean tissin päällä. Sellasia jomotuksia. Mulla on helvetin jumissa ja kipeät niskat, oon tehnyt pari kk vatsalihasliikkeitä ja siitä vissiin menny jumiin noi hartiat :( Mutta siis voiko sieltä hartioista säteillä kipu tohon eteen? Ei mulla keuhkoissa tms pitäs mitään vikaa olla, toi kipu ei oo yhteydessä hengitykseen mitenkään...huolestuttaa. :(

Voi ihan hyvin säteillä rintaan. Kuulostaa tosi tutulta noi kivut, mulla samanlaista välillä kun lavanalta on joku jumissa. Koitat vaan jotenkin venytellä niin eiköhän se siitä. Tuskin vakavampaa.

joo täytyy koettaa venytellä, en vaan tiedä mitään hyviä venytyksiä, miten noi lavat nyt venyis oikein? Siks mä aattelin et noilla niskahartiajutuilla vois olla tähän yhteys, ku selkeesti toi oikean puolen lavan alue selässä on jumissa, ja ne kivut on just oikealla puolen rintaa. Ja alkuun saattaa tuntua et kipu on rinnassa mut sit ku sitä alkaa kuulosteleen niin se tuntuukin selässä. Mutta tosi pelottavaa on. Eikä se oo ees suoranaista kipua vaan sellanen inhottava jomotus!

Joo tiedän kokemuksesta että se kipu on sellainen tosi inhottava ettei tiedä miten olis. Ja mikään venytys ei tunnu siihen auttavan ainakaan heti. Luultavasti sulla on siellä lavan alla kauheat jumitukset. Voisitko pyytää miestä hieromaan ja yrittämään venyttää sitä lapaa, tavallaan päästä kaivelemaan sinne alle. Luultavasti se kipu tuntuukin siellä. Mulle tulee aika usein toi. Roikkuminen voisi olla hyvä, jos on mahdollista jossain roikkua.

no äläs ny majuri ala pelotteleen, en mä usko hetkeäkään että olis sydänperäistä. Jaksan kuitenkin kuntoilla ja juosta ja muutenkin on hyvä olo ja vointi, lukuunottamatta tätä pirunmoista jomotusta.

Alkuperäinen kirjoittaja khyl:
Joo tiedän kokemuksesta että se kipu on sellainen tosi inhottava ettei tiedä miten olis. Ja mikään venytys ei tunnu siihen auttavan ainakaan heti. Luultavasti sulla on siellä lavan alla kauheat jumitukset. Voisitko pyytää miestä hieromaan ja yrittämään venyttää sitä lapaa, tavallaan päästä kaivelemaan sinne alle. Luultavasti se kipu tuntuukin siellä. Mulle tulee aika usein toi. Roikkuminen voisi olla hyvä, jos on mahdollista jossain roikkua.

mut onks sulla se kipu ollu sellanen pistos? Kun mulla ei pistä. Jomottaa vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja khyl:

mut onks sulla se kipu ollu sellanen pistos? Kun mulla ei pistä. Jomottaa vaan.

Vaikea nyt sanoa kun ei tällä hetkellä ole kipua että millasta se nyt sitten oli. Ei se ainakaan pelkältä pistokselta tunnu, sellaista epämääräistä särkyä ehkä.

lisäksi käsi puutuu ja välillä todella kipeä pelkäsin itsekin jossain vaiheessa pahinta, kun en voinut kuvitellakaan sen johtuvan niskoista.
Kävin yksityisellä lääkärillä ja kuvailin oireet hänelle, märättiin ultraan ihan oman mielenrauhan takia. Lääkäri sanoi heti ett johtuu niskoista.
kävin nyt muutama kuukausi uudelleen, kun rinnan alue kipeytyi niin etten voinut nukkuessa vaihtaa asentoa.
Lääkäri laittoi röntgeniin jossa kuvattiin yläselkä ja niskat.
Tuloksena oli kulumaa ja juuriaukon tukos juuri täällä vasemmalla puolella. Uskoisin tosiaan sullakin niskakipujen aiheuttavan nuo rintakivut. Voi näköjään heijastekipuna säteill hyvikin erikoisesti.
Toki, jos asia vaivaa käy ihmeessä lääkärillä, saat mielenrauhan.

Yhteistyössä