Jos on työsopimus niin,että on tarvittaesssa kutsuttava....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tiedä

Vieras
Jos on työlista tehty niin voiko ne tunnit ottaa noin vain pois ilmoittamatta työntekijälle.

Kävi meinaan näin. Teen töitä periaaatteessa to-su välisellä ajalla niin,että meillä 3 vkoa on laitettu työlist valmiiksi.

Nyt pääsiäisenä minulla oli työvuorolistaan merkitty koko pitkä viikonloppu to-su työksi paitsi perjantai oli vapaa.

To kun menin töihin niin huomasin,että minulla onkin koko viikonloppu vapaa paitsi tietty tämä torstai.

Myöhempää ta laittoin minulle vitiä että haluanko tulla pe töihin joko aamuun tai iltaan vai haluatko pitää sen vapaana. Pidin vapaana kun ajattelin,että minulla on sitten koko viikonloppu vapaa. Ta se oli ok.
Lauantai päivällä ta laittoi viestiä,että pääsetkö sun töihin.

Mutta kysymys siis kuuluu. Jos inulla on jo työvuorolistassa merkitty työvuorot niin voiko niitä ottaa noin vain pois tai olla niistä maksamatta palkkaa?

Ei voi olla maksamatta palkkaa sovituista työvuoroista. Ota aina kuva työvuorolistasta, jos tällaisia kusetuksia ilmenee työnantajan puolelta. Sitten kuvan kanssa yhteys liittoon. Varmana saat palkkasi sovituilta tunneilta oli niitä töitä tai ei.

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Vähän oudolta kuulostaa, että sovitut vuorot noin vain perutaan, eikä työnantaja / esimies / vuorovastaava ilmoita edes mitään.... Mitä jos tulee sovitusti / vuoron mukaan töihin torstaina vain huomatakseen, että työvuoroa ei olekaan enää? Ja miten sitä omaa elämäänsä oikein suunnittelee, jos sovitut vuorot noin vain katoavat..?

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Työvuorojen mielivaltainen ja jatkuva vaihteleminen on tietyillä aloilla yleistä, muttei sallittua kuin erittäin painavasta syystä tai työntekijän suostumuksella.

Jos sulle on merkitty tietyt työvuorot, ei niitä voi työnantaja enää yksipuolisesti muuttaa ilman suostumustasi.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;29813012:
Juuri tuot aoman elämän suunnittelua myös tässä ajattelin. Ta sanoi syyksi,että ei musitanut koko pääsisäistä olevan tässä kohtaa :)

Ihan mielenkiinnosta... Miten pääsiäinen liittyi sovittuihin työvuoroihin? Oliko työpaikassasi esim vähemmän töitä tai oliko koko paikka kiinni...?

Sillä ei ole mitään merkitystä, minkä takia sovitut vuorot on peruttu. Jos on työsopimus ja työvuorolistassa sovitut työtunnit, ne on vain maksettava tuli niitä töitä tehtyä tai ei. Ammattiliitto Super käräjöinyt asiasta muutamaankin otteeseen ja aina työntekijä saanut palkkansa.

Töissä oli kiire ja siksi minut kutsuttiinkin sitten taasen su töihin ja. Töitä piti olla kahdeksaan ,mutta kiireen takia olinkin loppuun asti eli puoli 11
Kuulun liittoon

Yhteistyössä